Bf 11-14 maj
Precis som rubriken lyder är denna tråd till för oss som väntar barn mellan 11-14 maj, gärna omföderskor men alla är såklart välkomna.
Här dillar vi krämpor, utbyter råd, peppar och stöttar.
Kram på er!
Precis som rubriken lyder är denna tråd till för oss som väntar barn mellan 11-14 maj, gärna omföderskor men alla är såklart välkomna.
Här dillar vi krämpor, utbyter råd, peppar och stöttar.
Kram på er!
Hej, jag hoppar också in här en sväng. Min bf är 16 maj, jag är 33 och det är mitt första barn, en liten ivfbebis.
Vill bara säga till er som inte känner av sammandragningar än, grattis! Som sagt är detta mitt första barn men jag har sammandragningar hela tiden. Minst fem/halvtimme, oavsett vad jag gör eller om jag vilar. Senaste tiden har de även börjat göra ont, dock var allt opåverkat sist jag var på fl och kollade. Så att de flesta förstföderskor inte känner av de kan jag inte gå i god för. ????
[quote=76488903][quote-nick]Zoey83 skrev 2016-03-31 08:52:47 följande:[/quote-nick]
Grattis!! till babyn, måste vara underbart för er att ni väntar barn nu.
Var det första ivf försöket?
Hur länge har ni försökt bli gravida?
Jag har också mycket sammandragningar och har haft det sen v.15!! men detta är fjärde barnet.
I v.19 åkte jag in akut då jag fick värkar, det var hemskt! men ingen öppnade på akuten där jag var (det var julafton) så for hem efter 1 timmes väntan men det var även för att värkarna lugnade ner sig, nästa dag var de helt borta, men var en hemsk! upplevelse.
De har kollat min tapp vid 4 olika tillfällen nu och den har varit opåverkad alla gånger.
Har iaf inte haft nå falska värkar sen i v.19.
[/
Tack, det känns mycket overkligt tycker jag, svårt att förstå trots att han känns och vi sett honom på ul.
Det tog fem år för oss från att vi började försöka tills att det blev en bebis som ville vara kvar. Vi gjorde två sprutomgångar och några olika insättningar däremellan, så även det tog sin tid, och kraft.
Läskigt med värkar så tidigt, skönt att det lugnade ner sig.
Jag har varit inne tre gånger och kollat tappen, senast igår. Då hade den minskat en cm, men det betydde inte så mycket sa läkaren. Idag har jag dock haft två riktigt smärtsamma värkar, så vi får väl se.
Halloj????
Här hoppar jag in ??
Har bf enligt RUL 11/5 och enligt mens och "roligheterna" så är det bf den 14/5 ????
Har en guldklimp som jag fick 2008 och han längtar sååå efter att få bli världens bästa storebror ??
När jag väntade storebror hade jag världens underbaraste graviditet och förlossning (bortsett från de tidiga onda förvärkarna jag gick med i ca 2 1/2 månad innan han kom)
Denna graviditeten har jag både fått känna på foglossning såpass så jag inte ens kunnat resa mig ifrån sängen ???? men det börjar ge med sig lite nu (eller så har kroppen "vant" sig) har inte lika mycket ont längre men får dock hjälpa benen att komma in o ut genom bilen osv ..
Halloj????
Här hoppar jag in ??
Har bf enligt RUL 11/5 och enligt mens och "roligheterna" så är det bf den 14/5 ????
Har en guldklimp som jag fick 2008 och han längtar sååå efter att få bli världens bästa storebror ??
När jag väntade storebror hade jag världens underbaraste graviditet och förlossning (bortsett från de tidiga onda förvärkarna jag gick med i ca 2 1/2 månad innan han kom)
Denna graviditeten har jag både fått känna på foglossning såpass så jag inte ens kunnat resa mig ifrån sängen ???? men det börjar ge med sig lite nu (eller så har kroppen "vant" sig) har inte lika mycket ont längre men får dock hjälpa benen att komma in o ut genom bilen osv ..
Halloj????
Här hoppar jag in ??
Haha där kom det iväg lite för fort haha
Har även haft fruktansvärda förvärkar denna graviditeten har vart inne en gång pgr av minskad rörelse och misstanke om rinnande fostervatten men lillen verkade må bra dock var tappen på gränsen till ok så får jag mer ont osv så ska jag la in igen vilket det kanske blir inom någon dag och inte dessa onda förvärkar lägger sig .. (i skrivande stund ligger jag med kraftiga molandevärkar bak i ryggen)
Bortsett från allt ont o "jobbigt" så är jag sååå lycklig av min graviditet tänker ofta på att jag har det absolut dyrbaraste i Min mage som växer och blir en egen individ inuti mig
Ååh vad vi alla längtar efter liten <3
Och nu är det inte många dagar kvar längtar längtar <3
Det var lite om mig/oss :)
Kul om vi kan följas upp här i gruppen de sista veckorna här nu :))
Hur ofta får ni gå till bm?
Hur ofta får ni gå till bm?
Hej! Kul att du hittade hit.
Skönt att fogarna blivit lite bättre.
Vilket långt hopp mellan barnen, var det frivilligt eller har ni haft svårigheter att bli gravida?
Härligt! att ni väntar barn nu iaf, grattis!
När kom blivande storebror?
Vad har ni haft för SF mått på senaste undersökningen som ni gjort??
Mitt SF mått i v.34 (förra veckan) var 35.