Inlägg från: LoveEver |Visa alla inlägg
  • LoveEver

Bf 11-14 maj

Halloj????

Här hoppar jag in ??

Har bf enligt RUL 11/5 och enligt mens och "roligheterna" så är det bf den 14/5 ????

Har en guldklimp som jag fick 2008 och han längtar sååå efter att få bli världens bästa storebror ??

När jag väntade storebror hade jag världens underbaraste graviditet och förlossning (bortsett från de tidiga onda förvärkarna jag gick med i ca 2 1/2 månad innan han kom)

Denna graviditeten har jag både fått känna på foglossning såpass så jag inte ens kunnat resa mig ifrån sängen ???? men det börjar ge med sig lite nu (eller så har kroppen "vant" sig) har inte lika mycket ont längre men får dock hjälpa benen att komma in o ut genom bilen osv ..

• LoveEver
    LoveEver skrev 2016-04-04 11:30:24 följande:

Halloj????

Här hoppar jag in ??

Har bf enligt RUL 11/5 och enligt mens och "roligheterna" så är det bf den 14/5 ????

Har en guldklimp som jag fick 2008 och han längtar sååå efter att få bli världens bästa storebror ??

När jag väntade storebror hade jag världens underbaraste graviditet och förlossning (bortsett från de tidiga onda förvärkarna jag gick med i ca 2 1/2 månad innan han kom)

Denna graviditeten har jag både fått känna på foglossning såpass så jag inte ens kunnat resa mig ifrån sängen ???? men det börjar ge med sig lite nu (eller så har kroppen "vant" sig) har inte lika mycket ont längre men får dock hjälpa benen att komma in o ut genom bilen osv ..

Haha där kom det iväg lite för fort haha

Har även haft fruktansvärda förvärkar denna graviditeten har vart inne en gång pgr av minskad rörelse och misstanke om rinnande fostervatten men lillen verkade må bra dock var tappen på gränsen till ok så får jag mer ont osv så ska jag la in igen vilket det kanske blir inom någon dag och inte dessa onda förvärkar lägger sig .. (i skrivande stund ligger jag med kraftiga molandevärkar bak i ryggen)

Bortsett från allt ont o "jobbigt" så är jag sååå lycklig av min graviditet tänker ofta på att jag har det absolut dyrbaraste i Min mage som växer och blir en egen individ inuti mig

Ååh vad vi alla längtar efter liten <3

Och nu är det inte många dagar kvar längtar längtar <3

Det var lite om mig/oss :)

Kul om vi kan följas upp här i gruppen de sista veckorna här nu :))
  • LoveEver
    Zoey83 skrev 2016-04-04 12:55:43 följande:

Hej! Kul att du hittade hit.

Skönt att fogarna blivit lite bättre.

Vilket långt hopp mellan barnen, var det frivilligt eller har ni haft svårigheter att bli gravida?

Härligt! att ni väntar barn nu iaf, grattis!

När kom blivande storebror?

Tack så mycket ????

Njea jag och storebrors pappa separerade knappt 2 år efter sen har jag iprencip njutit av att vara mamma och inte haft någon att skaffa barn med om man säger så haha :p

Men nej hade ju egentligen velat ha lite tätare mellan barnen men samtidigt är jag glad för storebror ser och känner det på en helt annan nivå än vad han gjort om det kommit ett syskon tidigare.

Så varje morgon nu efter han vaknat så pussar han på magen och säger godmorgon till lillebror och ligger och pratar med honom och längtar sååå mycket tills vi får träffa liten <3

Storebror kom som planerat dvs på bf dagen :)

Haha nej ska stå veckor :) men samtidigt så tycker jag att 40 dagar går snabbt.. hela denna graviditeten har ju bara rusat iväg :o lite skrämmande vad tiden går snabbt

Men jag tror nog att lillebror kommer tidigare men såklart får han gärna komma som beräknat men han är välkommen när som bara han mår bra :) <3
  • LoveEver

Hej tjejer

Hur mår ni ?

Tänkte höra hur mycket ni känner av bebis nu ? Hur mycket har de ändrat sina rörelser tycker ni ?

Anledning till att jag frågar är då jag i Onsdags vaknade med en oroskänsla då jag inte kände av bebis som vi brukar.

Avvaktade gick med den store till skolan känner då att högra ben inte hänger med riktigt kände också tryck mot ishias men som avtog och sedan fick jag fruktansvärt ont bakom knäskålen alltså på insidan av benet blev öm och det strålade ner mot hälen och upp mellan benen vid något tillfälle så kände jag inte av när jag kissade (kände dock att jag behövde gå på toa)

Började tvätta och va lite aktiv och va stilla mellan tvättningarna och började då känna av bebis.

Torsdags kände bebis lite mer men inte alls som förut och nu mer som hoppande rörelse eller typ skrattande rörelse inte detta smekande om man säger ..

Fredag fick kontakt med min bm och hon tyckte att jag skulle kontakta fl om det fortsatte under dagen då hon vet hur medveten jag är i min kropp och min graviditet.

Avvaktade fram mot em (17) ringde då flörlossningen och berättade historien och att jag inte känner av bebis så mycket

Hon tycker jag ska avvakta för de kan inte ta in alla som är i v.37 och göra ett ctg :/ hon frågar vad jag tycker om det och jag säger att det iprencip inte lugnar mig något för jag är orolig.

Men hon upprepar sig och säger att jag ska ringa henne igen om jag inte känner bebis så mycket.

Har en hjärtljud maskin hemma så har lyssnat på honom igår kväll då jag inte kännt av honom speciellt mycket och hans hjärtljud låg då på som lägst 132 ungefär som sedan kunde stiga snabbt uppåt. (Var hos bm i måndags o då låg den på 152 som de gjort de senaste 3 gångerna)

Har idag varit lika trött och hängig och knappt kännt av honom mer än någon liten rörelse.

Försökt vila men är fortfarande trött och har sammandragningar och värk i ryggen

Och jag VET att man Inte ska känna efter osv men jag har de senaste 2-3 veckorna kännt efter pgr av kraftiga SD om jag är öppen och nu idag nyss så får jag det till att jag är öppen mellan 4-5 cm :/

Vet egentligen inte vad jag vill med inlägget för jag vet ju bäst när det är dags att åka in men gillar inte känslan av de minskade rörelserna så hur är det för er andra tjejer ?

• LoveEver
    Zoey83 skrev 2016-04-17 22:17:42 följande:
    Men OJ! Var du så mycket öppen?!!

Har du vart in på koll nu då??

Jag mår sådär, blir snabbt trött och har ont i revbenen till och från (när baby ligger och trycker antar jag).

Sen sammandragningar, haft dem sen v.15 men nu börjar de göra ganska ont.

Men kan ännu hålla igång och göra saker här hemma, fast tungt! är det ju.

Babys rörelser har förändrats, men jag brukar tänka att bara jag känner rörelser morgon, middag och kväll så är det bra, de förändras nog också ju större de blir.

Dessutom ska jag in på ett TUL nu till veckan så där ser vi ju hur baby mår.
    Vet inte kan ha fel men jag är iallafall öppen minst 3 cm då jag kan få in 2 fingrar men känner att det hade fått plats med 1½ finger till typ .. 

Nej har inte vart inne på fl ... kände av honom lite lite och sen i lördags så kom min mans X hit och lämnade över barn och då började bebis röra sig för hon ville känna sen efter det har knodden rört sig en hel del (lite som vanligt)

Men jag känner i kroppen att det nog inte är lång tid kvar .. har väldig tryck nedåt och slemmis går fortfarande lite varje dag och det känns att han "trycker sig nedåt" den där brännande känslan typ.

Så vi får se när stjärnan väljer att titta ut =) 

Hur kommer det sig att du ska på TUL ?
  • LoveEver

Är beräknad enligt RUL 11 maj men enligt mens 14e men haft en väldigt "tung" graviditet denna gången så tror inte jag går hela vägen faktiskt .. :/

Men ush låter jobbigt :/ hoppas er lill* där inne mår bra och växer som h*n ska <3

Zoey83 skrev 2016-04-18 22:47:14 följande:

När är du beräknad till?

Vad härligt att knodden börjat röra på sig mer aktivt igen så att du kan känns dig trygg.

De kollar mig eftersom mina tidigare barn vart rätt små då moderkakan inte fungerat helt optimalt, men nu får jag trombyl (blodförtunnande) för att flödet ska bli bättre.

• LoveEver

Fick känna på det där med foglossning denna graviditeten och sen har det även vart en del runt omkring som påverkat ..

Vad skönt att allt ser bra ut och att både du och bebis mår bra :)

Min lille där inne "gör sig hörd" varje dag nu så det är skönt dock vaknade jag inatt av världens värk hade även en sådan kraftig värk igår så det är väldigt "kul" och se/känna hur kroppen förbereder sig för varje dag som går.

Helt sjukt att vi snart får träffa vår lille stjärna ååh vad vi alla längtar <3

Zoey83 skrev 2016-04-19 11:46:47 följande:

Varför har det vart en tung graviditet?

Min har iaf vart den tyngsta hittills, det är vårt fjärde barn.

Hittills mår knodden där inne bra, mina värden låg fint igår hos barnmorskan och hittills har h*n vuxit på bra! Får se imorgon igen hur tillväxten ser ut. Känns tryggt att de kollar mig så känns inte alls jobbigt.

Jag längtar tills jag tar ledigt, troligen efter denna vecka. Vore så skönt att bara slappa, fast jag är ju så dålig på det! Far runt och sorterar och städar och har mig.

• LoveEver

Hello girl

Haha ja du ladda hmm ... Trots att jag vart pålägg många gånger för att kanske åka in osv så har jag fortfarande INTE packat väskan än ????

Kanske är dags att göra det haha men kommer aldrig till skott haha

Sängen är uppe (dock obäddad) o allt som skulle handlas in (blöjor, tvättlappar-/servetter, intill, ny termometer, kläder, osv osv) är iallafall inhandlat "bara" regnskydd kvar till vagnen som måste köpas ????

Annars går vi bara och väntar på att Prinsen ska komma SD och förvärkarna hmm dem är ju "trevliga", vaknar oftast på nätterna utav dem och har dem lite till och från fast det är mest "riktiga förvärkar" på nätterna och mer SD under dagen om du förstår hur jag menar.

Nu här för en stund sedan så kom en större bit av slemmis och så började det sist att en så stor del gick sen gick hela efter 2 dagar sen kom storken den 3e dagen ???? Så får se nu hur det blir denna gången om det blir bebis denna veckan eller nästa (eller .... Nä vill inte ens säga det .. Haha)

Hur går det för dig då ?

Får du fortfarande de där värkarna när du sitter/ligger ner ?

Kram

Svar på tråden Bf 11-14 maj