Bf 11-14 maj
Precis som rubriken lyder är denna tråd till för oss som väntar barn mellan 11-14 maj, gärna omföderskor men alla är såklart välkomna.
Här dillar vi krämpor, utbyter råd, peppar och stöttar.
Kram på er!
Precis som rubriken lyder är denna tråd till för oss som väntar barn mellan 11-14 maj, gärna omföderskor men alla är såklart välkomna.
Här dillar vi krämpor, utbyter råd, peppar och stöttar.
Kram på er!
Det är sådär...mycket krämpor! Har inte mått såhär tidigare men detta är nu fjärde barnet, nu vet jag vart fogarna ligger men de är inte så farligt utan mest jobbigt med sammandragningar och ryggen. Sen hjälper det ju inte att man sover dåligt heller.
Gör min praktik nu (9 veckor) och det är tungt!! Sen ska jag återgå till att "bara" studera.
Hej hopp!
Blev beräknad till mellan 10-17:e maj.
Är gravid med fjärde barnet och har precis slutat jobba (graviditets penning).
Börjar oftare känna sammandragningar och känns som om jag fått lite magsår ????. Vissa nätter sover jag såå dåligt och kan känna mig helt klarvaken. Brukar få restless legs på kvällarna oxå. Funderar ni på nån smärtlindring vid förlossningen?
Vi är beräknade till 14 maj???? har mått toppen hela graviditeten men nu har jag börjat må illa och kräks på kvällarna... Känner någon igen sig?
Hej hopp!
Börjar oftare känna sammandragningar och känns som om jag fått lite magsår ????. Vissa nätter sover jag såå dåligt och kan känna mig helt klarvaken. Brukar få restless legs på kvällarna oxå. Funderar ni på nån smärtlindring vid förlossningen?
Hej!
Jag är gravid med mitt andra barn och beräknad 11 maj. Mitt första barn kom för tidigt, i vecka 34, så jag hoppas att den här vill stanna lite längre i magen.
Jag mår jättebra i graviditeten, men har en rejäl förkylning som gör att jag inte kan sova. Det ska bli skönt när den försvinner så att jag kan börja träna på gymmet igen.
Någon fler som mår bra och tränar under graviditeten?
Men är det inte bättre att bara vila ett slag istället för att bara köra på? Foglossning blir ju lätt värre om man inte lyssnar på kroppen.
När började du få sammandragningar? Kan inte säga att jag känt någon än..
Hej hopp!
Hej!
Jag är gravid med mitt andra barn och beräknad 11 maj. Mitt första barn kom för tidigt, i vecka 34, så jag hoppas att den här vill stanna lite längre i magen.
Jag mår jättebra i graviditeten, men har en rejäl förkylning som gör att jag inte kan sova. Det ska bli skönt när den försvinner så att jag kan börja träna på gymmet igen.
Någon fler som mår bra och tränar under graviditeten?
Hej!
Jag är gravid med första barnet och är beräknad till 12 maj, är alltså i vecka 32 nu :) Bor i Göteborg och fyller 24 detta året.
Har mått ganska bra hela graviditeten förutom en enorm trötthet, men nu börjar jag känna mig klumpig och tung. Känner dock inte av några sammandragningar än.
Jag tänker inte jättemycket på förlossningen, det är lite svårt att föreställa sig när man inte varit med om det innan. Men jag tror att jag kommer vilja ha lustgas iallafall.
Kul att kunna prata med andra i samma läge som en själv! :)
Hej!
Jag är gravid med första barnet och är beräknad till 12 maj, är alltså i vecka 32 nu :) Bor i Göteborg och fyller 24 detta året.
Har mått ganska bra hela graviditeten förutom en enorm trötthet, men nu börjar jag känna mig klumpig och tung. Känner dock inte av några sammandragningar än.
Jag tänker inte jättemycket på förlossningen, det är lite svårt att föreställa sig när man inte varit med om det innan. Men jag tror att jag kommer vilja ha lustgas iallafall.
Kul att kunna prata med andra i samma läge som en själv! :)