Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Morgonens tidningssvep..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-09-27 07:40:52 följande:
    Tja, man kan väl inte begära att en 70-årig gubbe ska klara av att hålla fokus under en hel debatt.

Visserligen är Clinton bara två år yngre men kvinnor har en tendens att gagga ihop betydligt senare än vi män.

En av våra främsta skrikhögerdebattörer här på FL har flashat om att kvinnors hjärnor sitter i lungorna och eftersom vi har två lungor så finns det mer att ta av liksomSolig

Men han var skicklig på att avbryta, Trump alltså. Förstår inte riktigt varför moderatorn av debatten tog den gaggiga Trump i örat och förklarade debattreglerna. Minst 25 gånger avbröt han Clinton.
    .

Det fanns de som trodde att efterdyningar av Clintons lunginflammation skulle ställa till det men i stället var det Trumps som stod där och snörvlade. Det ledde till misstankar om att Trump går på kokain..

Hursomhelst har de amerikanska väljarna utsett Clinton till vinnare av debatten. De 27% som inte gjorde detta är förmodligen Trumps kärnväljare och de skulle inte har tyckt annorlunda även om Trump hade lämnat walkover. 

• KillBill

Intressant, även republikaner utser Clinton som solklar vinnare av debatten.

• KillBill
    Konstatera skrev 2016-09-27 13:03:57 följande:
    Haha, ja det där är ju dina favorit organisationer. Din subjektivitet är därefter. Finns gott om pollar och tidningar som gav Trump segern.

Time och CNBC är två exempel. Även Variety, Breitbart och Thehill, som håller ungefär samma kvalitativa standard som Aftonbladet och Expressen.

Mitt tips till dig är att ibland faktiskt ha lite egna åsikter. Tänk fritt och högt.
    Ja, Vad har du emot DI, SVD och DN egentligen? Finns det verkligen tidningar som gett Trump segern? Är det inte tidningarnas pollar som du hänvisar till? Jag tänker att tidningarnas pollar är inte alltid är så pålitliga.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-27 22:19:58 följande:
    Framförallt blir en omröstning med flera hundratusentals, uppåt miljonen, deltagare väldigt, väldigt svår att manipulera. På ren volym.

Typexemplet på moderatorn som fallerar är när han påstår till Trump att "stop-and-frisk has been ruled unconstitutional". Trump måste då korrigera honom med att det har det inte, eftersom frågan inte avgjorts av domstol utan det är borgmästaren som frivilligt dragit tillbaka saken.

Sedan tror jag att TV-debatterna spelar liten roll eftersom alla vet att det bara ljugs runtom kring dem i alla fall. Jag tror att man vinner färre osäkra till sin sak där än amn kan vinna på att faktiskt få "sina" väljare att gå till vallokalen.-

Hillary har främst problem med att få de unga Sanders-supportrarna att stödja henne. Trumps problem är GOP-eliten. Den av de bägge som får högst valdeltagande i sina grupper kommer att vinna.

De osäkra kommer ändå att matas med videos, analyser, debattartiklar om och från de bägge kandidaterna under flera veckor till. De kan lika gärna göra sitt val där. 
    Det hävdas att det skett organiserad manipulation av pollarna via 4chan och Reddit:

www.dailydot.com/layer8/trump-clinton-debate-online-polls-4chan-the-donald/
  • KillBill

Några bilder säger mer än 1000 ord..

• KillBill
    Konstatera skrev 2016-10-08 23:33:47 följande:
    Det roligaste med detta är att bevittna efterspelet. Män, tonvis av män som förargas över att Trump sa som han sa. Snacka om hyckleri. Det Trump tycker är inte värre kvinnoförtryck, än att bevittna random p-rulle.

Du kan låtsas vara Jesus gullepojke om du vill, men du lurar ingen.:D
    Sanningen är den att de övergrepp som Donald Trump ägnar sig åt är samma övergrepp som de män som tafsar på kvinnor på festivaler ägnar sig åt..
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-10-09 00:05:04 följande:
    Men luuugn nu. Jag skulle vilja se den domstol som likställer Trumps ord med en våldtäkt.

Var inte dum nu. Det mesta som har skett på festivaler har handlat om sexuella övergrepp och jag tycker att det låter som att det är just detta som Trump ägnat sig åt.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-10-09 00:18:46 följande:
    Nej, det är din egen konstruktion. Ungefär som att säga att killen på väg till festen som tänker "I natt ska jag ligga med en brud" också potentiellt sätt begår en våldtäkt. Det Donald Trump säger, är inte värre än det som står Neil Strauss The Game. Omoget och banalt. Men att likställa det med en fysisk våldtäkt är mycket märkligt.

Du svävar iväg på tok för långt här.
    Det är du som försöker få det till att jag påstår att det handlar om våldtäkt.

Donald Trump berättar att han kysser attraktiva kvinnor utan samtycke och att han greppar kvinnors kön eftersom han kan det. Det är tydligt att han har en vidrig kvinnosyn och att han inte drar sig för att begå sexuella övergrepp.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-10-09 18:54:56 följande:
    Du påstod ordagrant att de övergrepp som Trump ägnar sig åt är samma övergrepp som män som taffsar på festivaler ägnar sig åt. Du likställer det helt klart med en våldtäkt.
    Jag har inte påstått att Trump har våldtagit någon. Det vanligaste sexualbrottet på festivaler är sexuella övergrepp och det måste väl tom du kunna erkänna att Trump också, enligt hans egna ord, gör sig skyldig till.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-10-10 01:10:46 följande:
    I många fall, har det som sker på festivaler gått under rubriceringen våldtäkt, på grund av att offren varit i en utsatt position alternativt under 15 år.

Angående Trump. Jag vill inte sitta här och försvara honom i detta ämne, då jag inte känner gubben och inte har en aning om vad han gjort och inte gjort. Men utifrån det som sägs. Nej, Trump gör sig inte skyldig till sexuella övergrepp.
    Jag menar en övervägande delgav antalet sexualbrott på festivaler har avsett olika typer av sexuella trakasserier. När det gäller frågan om Trump har gjort sig skyldig till sexuella övergrepp så anser i alla fall framstående partikamrater till Donald Trump att han gjort sig skyldig till just detta.
  • KillBill
    KillBill skrev 2016-10-10 08:08:59 följande:
    Jag menar en övervägande delgav antalet sexualbrott på festivaler har avsett olika typer av sexuella trakasserier. När det gäller frågan om Trump har gjort sig skyldig till sexuella övergrepp så anser i alla fall framstående partikamrater till Donald Trump att han gjort sig skyldig till just detta.

Jag vet inte vad som hände där. Så här skulle det ha stått:

En övervägande del av antalet anmälda sexualbrott på festivaler har gällt olika typer av sexuella trakasserier. När det gäller frågan om Trump har gjort sig skyldig till sexuella övergrepp så anser i alla fall framstående partikamrater till Donald Trump, exv. John Mc Cain att han gjort sig skyldig till just detta.

• KillBill

Detta klipp borde alla se. Det är pinsamt att se presidentkandidaten Trump bli ertappad med att ljuga på detta sätt. Förstår han inte att folk kollar upp det han säger? Det måste handla om ett sjukligt beteende från Trumps sida och vi får verkligen hoppas att den amerikanska befolkningen inte röstar så att han blir president.

• KillBill
    KillBill skrev 2016-11-06 14:07:00 följande:

Detta klipp borde alla se. Det är pinsamt att se presidentkandidaten Trump bli ertappad med att ljuga på detta sätt. Förstår han inte att folk kollar upp det han säger? Det måste handla om ett sjukligt beteende från Trumps sida och vi får verkligen hoppas att den amerikanska befolkningen inte röstar så att han blir president.

Jämför klippet med följande klipp som visar vad som hände den republikan som visade sitt missnöje med Trump..

www.theguardian.com/us-news/2016/nov/06/trump-protester-i-was-beaten-for-holding-a-republicans-against-trump-sign
  • KillBill
    nihka skrev 2016-11-07 22:28:40 följande:

Bara EN dag kvar nu tills det är klart att Hillary Clinton blir USAs nästa president!

Hoppas
  • KillBill
    100kgpappa skrev 2016-11-09 12:29:18 följande:
    Att sänka skatter innebär inte med automatik att staten får in mindre pengar (och tvärtom), utan man måste se till de dynamiska effekterna, som alliansen visade mycket väl, då skatteinkomsterna ökade med nästa 25%.

Att införa vinsttak betyder inte heller med automatik att vården blir bättre eller billigare, det är genom kvalitetskontroll som man säkerställer det.

Bättre välfärd kan uppnås genom omfördelning av resurser, precis som att man omfördela pengar inom andra sektorer

Angående din första del i texten, så länge regeringen osidosätter sina egna medborgare för prioritera andra, då kommer "missnöjespartier" att fortsätta växa, oavsett vad hur mycket medierna försöker skriva ner dem

Det är ett felaktigt påstående att skatteintäkterna minskade under Alliansens tid vid makten. Skatteintäkterna per capita var tvärtom lägre när Alliansen förlorade regeringsmakten än när de tillträdde.www.politism.se/agneta-berge/skatteintakterna-har-minskat-med-alliansen-helmerson/

Att skatteintäkterna minskade under Alliansens tid vid makten resulterade i att Sveriges statsskuld ökade trots att Alliansen sålde statliga bolag till ett värde av 160 miljarder.

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?