Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

FDFMGA skrev 2016-07-26 15:44:57 följande:
    Systemet med företag/organisationer som backar upp partier/politiker ekonomiskt finns över hela världen.

Hör och häpna även i Sverige.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Ja det är moderater och Sverigedemokraterna som har varit mest emot att partierna ska vara tvungna att informera om var ifrån partibidragen kommer (för att systemet ska vara transparent). Idag så är det väl bara SD som vill hemlighålla partibidragen.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-28 17:48:15 följande:
    Jo det handlar naturligtvis om kritik. Trump syftar på att de länder som inte satsar 2? av sin bruttonationalprodukt inte kan räkna med att få samma stöd som alla andra. Av Baltikum länderna innebär det att Estland har USAs fulla stöd, men inte nödvändigtvis Lettland och Litauen som spenderar en mindre procentenhet. 2 procentenheter är natos egna gräns och inget som Trump hittat på.

Dra inte på den stora trumman kära du.

Ganska rimlig kritik. Vad menar du med att det var så andra världskriget startades? Snarare berodde det på Varseillepakten och dess restriktioner som bröt ned - inte minst Tyskland. Kanske ska västvärlden sluta skylla allt på ryssarna. Jag tror att vi redan är inne på en betydligt farligare väg i detta nu! Tycker du att ryssarna lugnat ned sig under Obamas regeringsperiod?

Och ja. Jag vet bättre än fd rektorn på försvarshögskolan.
    Innebär det att Trump inte avser att skydda Danmark eller Norge vid ett anfall? Danmark och Norge betalar nämligen inte 2% av BNP till sina försvar.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-28 19:07:38 följande:
    Mike Pence gick ut och konstaterade att USA ska fullfölja sina åtaganden om så krävs. Jag vet dock inte om Danmark eller Norge får skydd. Troligtvis får dem det i alla fall! Även Lituaen och Lettland. Jag kan dock tycks att det är en intressant frågeställning. Ska länder kunna glida med i NATO på andra länders bekostnad?

På vilket sätt är Snowden pro-trump?
    Som boende i Ryssland så kan Snowden, rent hypotetiskt, ha haft intresse av att störa utmanaren till Donald Trump. Vladimir Putin gillar ju Trump.
  • KillBill
    nihka skrev 2016-07-28 19:39:16 följande:
    Kaka söker maka.
    Ja nu har tom Donald Trump bett Ryssland om hjälp att komma åt mail från Hillary Clinton. Den mannen har inga spärrar..
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-07-29 09:45:07 följande:

Har länkat till den här artikeln tidigare i tråden. Den ger en förklaring till varför skribenter som Konstatera och Flash G trumpetar Trumps och republikanernas lov.

Samma som Rataxes tar upp för övrigt.

www.blt.se/ledare/totalt-abortforbud-och-ratt-att-diskriminera-hbtq-personer-13-punkter-ur-republikanernas-manifest-3/

Det skulle vara intressant att få Konstateras och Flash G:s syn på republikanernas manifest:

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-08-01 10:24:31 följande:
    Jepp, och vad tilltalar dig mest i valmanifestet. Att man vill röra om i grytan med obligatoriska bibelstudier eller totalt abortförbud?

Eller är det muren som gör dig till en varm Trumpanhängare?
    Jag lägger till två frågor: kan det vara så att du Konstatera tilltalas av det slås fast i manifestet att man bör riva upp äktenskap mellan samkönade eller att det ska vara tillåtet att diskriminera någon pga sexuell läggning?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-01 19:25:58 följande:
    Nu är jag inte medlem i det republikanska partiet, men vi talar om ett väldigt stort parti som hyser olika åsikter och tankar. Jag anser att Trump är bra för partiets utveckling då han troligtvis är partiets mest liberala kandidat på många år. Saker och ting är föränderliga.

Vill du ha ett exempel? Hilary Clinton var och röstade emot samkönade äktenskap fram till 2014. Snacka om att vara progressiv.

Att Hillary, först i fjol, bestämde sig för att det ska vara tillåtet att viga samkönade äktenskap är på inget sätt sent när det gäller USA (det är exempelvis bara 7 år sedan samkönade äktenskap blev lagligt i Sverige och vi är ett mycket mer sekulariserat land). Däremot är det trist att Donald Trump vill förbjuda samkönade äktenskap, håller du inte med?

• KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-01 20:17:20 följande:
    Det säger dock en hel del om vem Hilary är när hon idag poserar i form av en HBTQ profet. Att inte fler liberala är sur på henne övergår mitt förstånd. Hon säger och tycker precis vad som helst för att bli vald. Obama tvingade henne att tycka rätt. Där har ni er progressiva kandidat.

Det fanns många amerikaner som tidigt var för samkönade äktenskap och abort rättigheter. Typ Donald Trump. Mycket mer progressiv än Clinton. Det var först när han ställde upp som rep kandidat som han började orda för en mer konservativ hållning. Har att göra med att han behövde evangelisterna stöd. Vi får se hur det utvecklar sig. Men för att förtydliga. Trump är inte emot homoäktenskap, utan istället för att varje delstat själv ska avgöra i frågan. Det Trump motsäger sig är det nationella beslutet som högsta domstolen tog som tar ifrån beslutsfattandet från varje delstat.

Oavsett vad kommer inte beslutet rivas upp. Och yes. Självklart är jag inte emot samkönade äktenskap.

Du är alltså upprörd över att Hillary Clinton allt för sent har bestämt sig för att vara positiv till samkönade äktenskap samtidigt som du öppet stödjer Donald Trump som deklarerat att han kommer att stoppa samkönade äktenskap om han blir president? 

Sedan hävdar du att Hillary gör vad som helst för att bli vald. Är det inte tvärt om? Det är ju Donald Trump som gör vad som helst för att bli vald? Han är ju tom beredd att svika sina liberala ideal bara för att blidka evangelisterna, ja du skriver det själv.

Ja jisses.

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?