Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-08-06 20:37:44 följande:
    Trump reviderade sig samma dag som hans klumpiga uttalande yttrades. Inga straff ska således implementeras. Blicka framåt LOL!

En person som flera gånger om dagen kan byta uppfattning i stora viktiga frågor bör inte bli president för USA (värdens största ekonomi och försvarsmakt). Skulle du vilja att en sådan person har det yttersta ansvaret för amerikanska kärnvapen?  

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-07 12:09:39 följande:
    Jag tycker det är en stor styrka att revidera sig själv. Det är snarare farligare när du måste hålla fast vid särskilda åsikter av principiella anledningar. Du ser inte klart med en sådan hållning. Några som ständigt ändrar uppfattning om vår omvärld är vetenskapsmän. Av någon anledning är inte detta okej i politikens värld. Trams menar jag.

Trump är mer nyfiken på sin omvärld, än var Hilary Clinton är.
    I vissa frågor kan man inte byta uppfattning på samma dag. Man är exempelvis inte trovärdig om man på förmiddagen vill straffa kvinnor som genomgår abort för att på eftermiddagen deklarera att kvinnorna som genomgår abort inte behöver straffas.

En fråga, är du lika tolerant mot svenska politiker som du är mot D Trump? Köper du exempelvis en ursäkt eller en avbön från en vänsterpartist eller miljöpartist på samma sätt som du gör när det gäller D Trump?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-07 13:01:39 följande:
    Den intervju som du hänvisar till, handlar om att journalisten pressade Trump i huruvida kvinnor som utför abort ska straffas eller inte. Trump ville initialt inte svara på frågan, men till sist yttrande han att det förmodligen bör finnas någon form av straff. Det som är uppenbart är att han inte funderat kring ämnet innan journalisten tog upp det.

Ett tillfälle där Trumps korta erfarenhet inom politiken märktes tydligt. Med det i minne, är det inte särskilt märkligt att han senare ändrar sin uppfattning.

Jag är lika tolerant mot svenska politiker. Utan tvekan är jag det. Sedan ska politiker med reell makt som praktiserat en uppfattning väldigt länge givetvis ställas till svars, av den simpla och logiska anledningen att de faktiskt har reell makt och påverkar människors liv. Jag förväntar mig mer av dem, än av någon som än så länge inte haft verklig inverkan.

Men visst tycker jag att det är bra om en vänsterpartist eller miljöpartist ändrar uppfattning i en fråga, om så ter sig rimligt. Bättre sent än aldrig.

Att Trump överhuvudtaget kunde svara att han ville straffa kvinnor som genomgår en abort visar att han har ett bristande omdöme och en sådan person ska inte vara president över USA.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-07 16:32:40 följande:
    Naturligtvis är det deras rätt. Men det är en oerhört märklig kontext att omgiven av många Irak-mecenater, hux flux dra upp Trump namn och anklaga honom för att aldrig gjort några uppoffringar.

Fulspel deluxe.

Hilary Clinton kommer inte kunna ena landet. Det här är också ett av Obamas allra största misslyckanden. Friktionen mellan svarta och vita har ökat lavinartat. Splittringarna lär bli än större med Clinton då ingen faktiskt tror på det hon säger och står för.

Trump har större chanser att ena landet. Trump har trots allt haft sin fot i det demokratiska såväl som i det republikanska partiet. Jag tror verkligen det
    Vilken utopi! Donald Trump har inte ens lyckats ena det republikanska partiet och hans möjligheter att ena USA är obefintliga.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-19 20:09:32 följande:
    Nu tror jag att det gick lite fort där. Fingertoppskänsla är mer än att sätta en gubbe på en stol och låta han sita där utan ett tydligt fortskridande. Fingertoppskänslan här ligger i att fort korrigera eventuella problem och brister. Fingertoppskänsla ligger också i att en ny kampanjledningen ger medial uppmärksamhet. Fingertoppskänslan ligger också i att Trump lägger över sina snedsteg på den forna nu kickade kampanjchefen vilket resulterar i att han kan lägga detta bakom sig till förmån för ett nytt kapitel!

Fingertoppskänsla!
    Att hävda att Trumps kampanj skulle ha fingertoppskänsla vittnar inte om någon större fingertoppskänsla!
  • KillBill

Donald Trump avslöjas ha mångmiljardskulder. Bland annat har han stora lån i Kina och stora lån hos Goldman Sachs.Trump har tidigare kritiserat Clinton för att ha ekonomiska kopplingar till just Goldman Sachs och nu visar det sig att detta även gäller Trump. Trump har också anklagat Kina för att vara en ekonomisk fiende till USA men själv har han inga problem att göra affärer med Kina.

Det är också anmärkningsvärt att Trump vägrar att offentliggöra sin deklaration vilket amerikanska presidentkandidater alltid brukar göra. Vad är det som Trump försöker att dölja?

www.expressen.se/nyheter/mangmiljardskulder-i-trumps-imperium/

• KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-21 20:53:12 följande:
    Varför reagerar du först nu? Gubben deklarerade att han hade miljardskulder redan när han ställde upp i primärvalet. Enda skillnaden i denna nyhet är att skuldbeloppet är högre.

Det är möjligt att han döljer något. Jag misstänker att han kanske betalat mindre skatt, än vad som anses brukligt. Det är ett problem för honom. Samtidigt är han under utredning av IRS, vilket väl får anses vara en fullgod anledning till att inte göra deklarationen offentlig. Men visst bör han släppa den, om det nu är praxis i USA.

Clinton har ju som bekant släppt sin skattedeklaration. Det anmärkningsvärda med den är sättet hon tjänat pengar på. På tal om Clinton. Ryktas om att hon har hälsoproblem. Kanske bör hon offentliggöra sin sjukjournal, om nu Trump ska offentliggöra sin skattedeklaration. Rättvist, tycker du inte? Trump har publicerat sin sjukjournal.

John McCain släppte sin sjukjournal efter påtryckningar från Obama-lägret och media år 12. Jag ser inte media kräva samma sak om Clinton idag. Återigen. Dubbla måttstockar för demokrater och republikaner i mediala kretsar.

Smutsigt

Nu rör du ihop det. Det handlar inte om dubbla måttstockar. Det är kutym för presidentkandidaterna att offentliggöra sin deklaration detsamma gäller inte hälsodeklarationen.
  • KillBill
    Varför reagerar du först nu? Gubben deklarerade att han hade miljardskulder redan när han ställde upp i primärvalet. Enda skillnaden i denna nyhet är att skuldbeloppet är högre.

Det är möjligt att han döljer något. Jag misstänker att han kanske betalat mindre skatt, än vad som anses brukligt. Det är ett problem för honom. Samtidigt är han under utredning av IRS, vilket väl får anses vara en fullgod anledning till att inte göra deklarationen offentlig. Men visst bör han släppa den, om det nu är praxis i USA.

Clinton har ju som bekant släppt sin skattedeklaration. Det anmärkningsvärda med den är sättet hon tjänat pengar på. På tal om Clinton. Ryktas om att hon har hälsoproblem. Kanske bör hon offentliggöra sin sjukjournal, om nu Trump ska offentliggöra sin skattedeklaration. Rättvist, tycker du inte? Trump har publicerat sin sjukjournal.

John McCain släppte sin sjukjournal efter påtryckningar från Obama-lägret och media år 12. Jag ser inte media kräva samma sak om Clinton idag. Återigen. Dubbla måttstockar för demokrater och republikaner i mediala kretsar.

Smutsigt

Du ser alltså inget problem med att Trump undanhållit att hans skulder var dubbelt så stora som han redovisade i början av hans kampanj. Det är ju inga små belopp vi pratar om, skulderna är flera miljarder större än vad han tidigare har redovisat..
  • KillBill

Smutsigt

Jag tycker det är anmärkningsvärt om Trump skulle avstå att offentliggöra sin deklaration pga av IRS (Skatteverket). Menar du att Trump försöker försvåra myndighetens skattekontroll?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-21 21:49:45 följande:
    Nej, jag är inte särskilt chockad.

Jag är mer chockad över att Clintons kampanj fortsätter ta emot donationer från utländska aktörer. Visste ni att hennes största donationer (dvs de med bidrag över 1 miljon dollar) till 40% kommer från utländska investerare? Om jag var amerikan, hade jag tänkt till om jag vill att en sådan människa ska representera mig och mitt land.

Jag blir en aning konfunderad här faktiskt. Ni ser alltså ingen skillnad i hur Clinton och Trump finansierar sin kampanj?

Nej vem är längre chockad över att Trump far med osanning.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?