Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nordström skrev 2016-12-04 05:46:53 följande:
    Den stora massan ändrar inte sin offentliga åsikt baserat på vad som är logiskt och riktigt utan gemene man följer normen. Sverige är ett bra exempel där man fört en huvudlös politik eftersom de som fört fram sakliga argument stigmatiserats. Genom hot och straff har styrande kuvat det svenska folket.

Sedan gör sig verkligheten påmind. Politiken justeras och så även åsiktskorridoren. Fast det finns mycket kvar att göra.

Tack för ditt inlägg förresten. Det förklarar så tydligt varför jag alltid kommer att motarbeta vänstern. Den skapar själlösa svaga individer som spottar på sina förfäder och barn. Det viktiga i deras värld är att lägga sig till med vänsternormativa åsikter.
    Nja, det är i grunden inte så oerhört stora skillnader mellan svensk höger och svensk vänster. Nu syftar jag inte på SD eller skrikhögern och inte heller på den autonoma vänstern.

Kuvade folk är ett vanligt skrikhöger- och SD-argument. Jag skulle närmast vilja sortera in det i kategorin självförhärligande martyrskap - och likt andra fanatiker anser de sig tokhögerdebattörerna  ha skådat ljuset.

Nästan obehagligt när du skriver om "själlösa svaga individer som spottar på sina föräldrar och barn". Men det är ju inte desto mindre ett utmärkt exempel på skrikhögerns omvärldsanalys och människosyn med en
     klang av trettiotal,

Personligen anser jag att skillnaden i åsikter och människosyn är försvinnande liten mellan extremister av olika slag. Visst, för höger- och vänsterextremister upplevs skillnaden dem emellan som milsvid men för mig som åskådare är det ungefär detsamma, precis som jag heller inte anser att det finns någon större skillnad mellan huliganer från olika fotbollslag.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Nordström skrev 2016-12-04 20:49:05 följande:
    Nja, det är stort att Hofer får så många röster som han får. Högerpopulismen växer för varje år.
    Nordström skrev 2016-12-05 04:22:32 följande:
    Segern i Italien igår är viktigare faktiskt.

www.svt.se/nyheter/utrikes/seger-for-populist...

Nja, det italienska resultatet i folkomröstningen har stöd både från höger och vänster, i österrike stod valet mellan högerpopulism och liberalism.

I Österrike fick dessutom högerpopulsiten en betydligt mindre andel räöster äm vid förra valet.

Hursomhelst. Fenomenet att inskränktheten frodas är inget nytt utan snarare en cyklisk företeelse som uppträder i tider där osäkerheten inför framtiden är stor. Själv är jag utvecklingsoptimist och tar för givet att inskränkheten aldrig i längden kommer att ta överhand. Därmed inte sagt att den inte kan orsaka stora skador.

På kort sikt befarar jag att clowntrenden kommer att stärka Ryssland men försvaga USA och Kina, på lite längre befarar jag att det är Kina som blir den dominerande stormakten.

En obehaglig farhåga - men det riggade valet i USA kommer nog att få ganska dramatiska konsekvenser för den globala maktbalansen.

Jag såg att den bortskämda clownen Trump twittrade om Kina i natt. Det bästa vore om det var möjligt att omyndigförklara den instabila narcissisten.

Frågan är om inte detta kommer att ske någon gång under de kommande fyra åren.
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-12-10 09:05:15 följande:
    Vad får dig att tro att miljön är vinnare efter kollapsen, det kan bli precis tvärtom..
    Jämför gärna med kristendomen.

Efter domens dag, systemkollapsen, så kommer paradiset, bättre miljö och bostäder.Skrattande
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-12-10 10:20:28 följande:
    Du menar att vi kommer att leva i en värld som liknar motsättningen i "ett rent helvete"?
    Skämt åsido.

Jag menar nog att Trump kanske har potential att se till att det går åt helvete med miljön.

Han tycks ju vilja försöka iallafall.

Vad man kan hoppas på är en slags omvänd Trumpeffekt - att hans tokigheter får omvärlden och USA att reagera och agera. 
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-12-12 13:15:40 följande:
    Jamen då har jag ju gått högerut, från kommunist till sosse.., men jag tror mer på aktier i stängselfabrikörer än vapen. smile1.gif

Jag måste passa på att tacka Trump för hans alltmer galna utspel och val av medarbetare, som får börsen i Ryssland att formligen skena iväg uppåt.
    Så de pengar jag flyttade över dit när jag började ana åt vilket håll valet i USA skulle gå, dom pengarna förökar sig nu snabbare än vad kaniner gör kaninungar.

Leve kapitalismens pyramidspel! smile2.gif
    Ja herregud.

Jag har väsentligt mycket mer i premiepensionssparande efter att jag flyttade över en ganska stor del av beloppet till Ryssland. Egentligen sanslöst mycket mer.

Tveksam moral - men om man anar att en efterbliven elefant är på väg in i en porslinsbutik så kan man ju agera även om man förundras över hur människor kan vara så korkade att de släpper in elefanten.

Efter Ryssland så blir det Kina, men det får lämpligen vänta tills marknaden förstått att efterbliva elefanter kommer att komma till korta i en kamp mot Kina.

Stackars USA - landet kommer väl att se ut som en elefantkyrkogård efter Trump.
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-12-12 15:29:45 följande:
    Ja men va fan ska jag göra, det är inte jag som sätter spelreglerna, jag tvingas däremot följa dom, om jag inte ska hamna på fattigstugan senare i livet.
    Så där har jag inga skrupler eller moraliska betänkligheter, jag ser inga problem med att plocka åt mig en bit av kakan, om nu Trump envisas med att vilja pumpa in miljarder med $ i Rysslands ekonomi.
    Tja, nu varnar tyska underrättelsetjänsten BND för rysk inblandning i det kommande valet nästa år. 

Putin måste vara den som bäst har kunnat utnyttja högerpopulismen, men jag tror inte att han kommer att lyckas lika bra i Tyskland som i USA.

Och 2018 lär väl skrikhögern och SD bli alldeles till sig av alla fina nyheter som putinisterna skruvat till, källkritik och relevanskontroll är ju okända fenomen i de här förmågorna.

Idag lär väl förövrigt Rysslandsfonderna skjuta i höjden efter att Trump utsett en Putinvän till utrikesminister.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-12-15 23:05:57 följande:
    Haha, men nu får ni sluta snacka om era fiktiva förmögenheter som ni placerat i RysslandSkrattande
    Men stackare, har du inte ens lyckats tjäna ihop till en premiepensionsdel? Eller är det bara så att du inte känner till att en del av de pengar som avsätts till din framtida pension har du möjlighet att placera efter eget huvud.

Fast det kanske är lika så bra att du låter Såfa (soffliggarnas alternativ) sköta detta mot bakgrund av dina aktiviteter i den här trådenSkrattande

Annars har du möjlighet att försöka ge dig själv en lite mer ekonomiskt trygg framtid, men det kräver ett visst mått av verklighetsförankring.

Till saken: Jag förstår att du tycker att Trump övertygat hittills, mig har han lyckats övertyga om att han är en större pajas än jag trodde, egentligen borde han inte ens anförtros kniv och gaffe vid köksbordet l utan ordentlig övervakning.

Du kan läsa mer om hur du kan placera din premiepension på minpension.se
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-12-16 13:08:33 följande:
    Och hur svårt kan det vara att gissa sig till vilka som får kontrakt i Syrien, när det ska byggas upp. smile1.gif
    Haha. Putin försöker ju bara återuppbygga det gamla Sovjetimperiet.

Syrien var nära allierad med Sovjet, nästan en lydstat. Så självklart passar Putin på och han lär väl fortsätta nu när USA får en lika inkompetent som självgod president.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-12-17 09:33:46 följande:
    Självklart.

Exakt allt som de gått på om i månader blev ju precis tvärt emot vad de så självsäkert delkarerade.

Det enda som återstår för dem nu är raljerande.

.
    Trumps politik så här låntg ser ut som en blandning av Andrew Jacksson och Ronald Reagan. Två av de bättre presidenterna genom alla tider.
    Haha, du tror alltså att du äger sanningen som alltid.

Alla har blivit övertygade om Trumps storhet och det enda som återstår är att raljera.

Jag har barn. Jag är naturvetare och tror på vetenskapen. Jag anser att Trump som president är ett stort hot mot framtiden för mina barn och deras barn.

Det är tragiskt att en ekonomisk stormakt styr om mot en oljebaserad ekonomi när klimatförändringarna blir alltmer påtagliga.

Det är tragiskt att det uppstått ett slags världspolitiskt vakuum efter Trumps Rysslandsinitierade valseger där Ryssland tar över rollen som världens politiska stormakt.

Det är tragiskt att han utsett en regering som mest påminner om ett ålderdomshem för vita män.

Att man skrattar år clownen innebär inte att man anser att det är lyckat att han fått inflytande över andra människors framtid.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?