Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
Nordström skrev 2016-12-04 05:46:53 följande:
Den stora massan ändrar inte sin offentliga åsikt baserat på vad som är logiskt och riktigt utan gemene man följer normen. Sverige är ett bra exempel där man fört en huvudlös politik eftersom de som fört fram sakliga argument stigmatiserats. Genom hot och straff har styrande kuvat det svenska folket.Sedan gör sig verkligheten påmind. Politiken justeras och så även åsiktskorridoren. Fast det finns mycket kvar att göra.
Tack för ditt inlägg förresten. Det förklarar så tydligt varför jag alltid kommer att motarbeta vänstern. Den skapar själlösa svaga individer som spottar på sina förfäder och barn. Det viktiga i deras värld är att lägga sig till med vänsternormativa åsikter.
Kuvade folk är ett vanligt skrikhöger- och SD-argument. Jag skulle närmast vilja sortera in det i kategorin självförhärligande martyrskap - och likt andra fanatiker anser de sig tokhögerdebattörerna ha skådat ljuset.
Nästan obehagligt när du skriver om "själlösa svaga individer som spottar på sina föräldrar och barn". Men det är ju inte desto mindre ett utmärkt exempel på skrikhögerns omvärldsanalys och människosyn med en
klang av trettiotal,
Personligen anser jag att skillnaden i åsikter och människosyn är försvinnande liten mellan extremister av olika slag. Visst, för höger- och vänsterextremister upplevs skillnaden dem emellan som milsvid men för mig som åskådare är det ungefär detsamma, precis som jag heller inte anser att det finns någon större skillnad mellan huliganer från olika fotbollslag.