Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Tow2Mater skrev 2016-11-17 23:46:20 följande:
    Efter att ha blivit förtryckta i 8 år kan det ju vara ganska förståeligt?
    Har 25% av befolkningen blivit förtryckta???
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2016-11-17 02:04:33 följande:
    Folk som folk.

Mins du odumbos obamacare bill? Den som fick sk "bipartisan support" genom att alla republikaner rostade emot utom EN (som dessutom var en demokrat som blivit vald på en republikansk plats, men det är en annan historia). Bipartisan my ass. Det är ju bara en lek med ord, eller hur.
    Jag motsätter mig att 25% av befolkningen ska kallas för "folket". De är 25% och de andra är precis lika mycket folket som de 25 procenten är.

Nej, jag känner inte till någon som heter odumbos.

Hjälp inte till att sprida osanning utan läs det här istället:

http://www.theatlantic.com/politics/archive/2015/07/the-real-story-of-obamacares-birth/397742/

Den republikanska röstningen handlade inte så mycket om reformen utan mer om ett politiskt rävspel.

"every single Republican in the Senate voted against cloture and against the bill. Was this simply a matter of principle? The answer to that question was provided at a later point by Mitch McConnell, who made clear that the unified opposition was a ruthlessly pragmatic political tactic. He said, "It was absolutely critical that everybody be together because if the proponents of the bill were able to say it was bipartisan, it tended to convey to the public that this is O.K., they must have figured it out."
  • nihka
    Turandot skrev 2016-11-20 16:39:23 följande:
    Fast jag begriper inte detta. De som tycker att Clinton borde ha vunnit, borde väl vara arga på dem som skulle ha röstat på Clinton om de alls hade itts gå att rösta? Och inte på dom som röstade på den som de trodde på (d.v.s. Trump) - det har man ju liksom rätt att göra i ett demokratiskt val...

Tydligen var det många svarta i synnerhet som inte iddes gå och rösta, för att de tyckte att det var onödigt besvär Clinton skulle vinna ändå. Är man så dum och lat så kanske man inte ska ha rösträtt..?
    Det spelar ingen roll vem som röstade och inte och vem som är arg på vem och inte, man kan inte kapa bort tre fjärdedelar och kalla den återstående fjärdedelen för "folket".
  • nihka
    Turandot skrev 2016-11-21 07:22:24 följande:
    Fast de återstående tre fjärdedelarna är ju inte heller "folket". De är inte en homogen klump, menar jag. 

Jag förstår inte varför du försvarar dom som inte iddes gå och rösta - och som sedan ifrågasätter valresultatet..? HÖR du inte hur korkat det är..?
    Har jag inte heller påstått. Jag har sagt att man inte kan plocka ut en del, oavsett vilken del,  och exklusivt kalla dem för "folket".

VAR exakt försvarar jag de som inte röstade..? HÖR du inte hur korkat det är att bara hitta på saker..?
  • nihka
    Turandot skrev 2016-11-21 09:37:11 följande:
    Eller så kanske folk som fattar att dom ska gå och rösta, även är klokare i sitt röstande!

Jag tycker att vi ger Trump en chans nu! Det sa ju till och med Fru Clinton att vi borde göra!
    Varför det? Skulle du sluta upp bakom något du inte trodde på? Och vad tror du Trump skulle ha sagt om Clinton hade vunnit? Ja, just det. Det vet vi redan.

Trump skulle enligt egen utsago bestrida valresultatet om Clinton vann.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-21 10:17:01 följande:
    Nej, förmodligen bättre att lägga vikt vid vad lobbyister och ett gäng töntar på sociala medier anser om Trump.

För övrigt. Dessa människor som under ett års tid nu talat om domedagen och som sitter och gråter likt bortskämda ungar då saker och ting inte gick som planerat behöver växa upp och inse att det finns en väldans massa olika sätt att faktiskt bedriva filosofi och politik på. Sluta splittra samhället och ställ människor mot människor, tack!

Jag tror ärligt talat att detta blir ganska bra och det finns inte heller någon anledning att tro något annat. Trump har stor potential att bli USAs mest transparenta president genom tiderna, detta eftersom allt han gör kommer att granskas in i minsta detalj. Trump kommer tvingas arbeta ärligt och hårt. Vi hade inte haft samma utgångsläge med Hillary Clinton. Detta är ett faktum som vi alla bör fira.
    Jag vet ingen som på ett mer pompöst sätt försöker torgföra sina personliga åsikter som den sanna världsordningen. Och vem är det som "gråter likt bortskämda ungar" mer än i din obskyra påhittevärld? Det kallas för politik. Folk röstar och stödjer den politik de tror på och kritiserar den politik de inte tror på. Det kallas för demokrati och yttrandefrihet. Lär dig att leva med det!

Presidenter som hyllas av högerextremister för sin politik brukar sällan tilltala den breda massan hur än "ärligt och hårt" de arbetar för sin sak. Desto längre ut på en kant man befinner sig politiskt desto starkare opposition. Det är många som tror att Trump inte kommer att ena landet utan tvärtom, och att splittringen även kommer att öka globalt:

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/11/09/islamist-extremists-celebrate-trumps-election-win/
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-21 18:09:30 följande:
    Nazister firar inte för att de tror att Trump är en nazist. De firar eftersom de hatar etablissemanget. De firar deras förlust.

Du ger en felaktig bild av verkligheten. En populistiskt bild. Det är knappast bara nazister som firar. Trump vann folkets röst. Det bor uppenbarligen rätt många nazister i det där landet.
    Folkets röst??? 25% röstade på Trump. VAD kallar du de övriga 75 procenten?
  • nihka
    Höger skrev 2016-11-21 18:38:01 följande:
    Det har han aldrig sagt. Det är fascinerande att notera alla lögner som vänstern sprider om honom.
    Du är ju helt höger-vänsterfixerad och ser vänstertroll var du än tittar. Stackars!

Ja, jag har läst in lite mer än han faktiskt sa nu när jag kollade upp det igen. Han sa att han vägrade att lova att godkänna valresultatet. Trump tror att varje gång det inte går hans väg så är det riggat: 

http://www.di.se/nyheter/trump-vagrar-lova-att-godkanna-valresultatet/

• nihka
    Rataxes skrev 2016-11-21 18:33:41 följande:
    VMB-logik:

8 % av de svarta i USA är nazister, 29% av latinos och asiater är också nazister, 24% av judarna är nazister och sist men inte minst så är 54% av de vita kvinnorna också nazister.

De "outbildade" är nazister när de röstar fel, men "arbetarklass" när de röstar "rätt".
    Jag ska hjälpa dig tolka de krångliga krumelurerna som fick dig att tro att någon har skrivit att alla som röstat på Trump är nazister:

Öppna ögonen FÖRE du börjar läsa!

Nä, nazister är alltid bara nazister och de ja, nazister firar Trumps seger. OBS! Hen med vit struthatt är inte stjärngosse:

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-elections/donald-trump-wins-kkk-david-duke-leader-we-did-it-a7406966.html
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-21 19:59:24 följande:
    Blir du inte tröttsam på att upprepa det där? Trump vann folkets röst. Jag kan inte se det på något annat sätt.

Vad vill du kalla det då?
    Nej, jag blir inte tröttsam på något Obestämd

Trump vann valet. Majoritetsvalet. The popular vote var det Clinton som vann med en miljon röster. De som röstade på Trump är inte mer folket än de som röstade på Clinton eller inte alls.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?