Inlägg från: Konstatera |Visa alla inlägg
  • Konstatera

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

KillBill skrev 2016-10-08 23:57:47 följande:
    Sanningen är den att de övergrepp som Donald Trump ägnar sig åt är samma övergrepp som de män som tafsar på kvinnor på festivaler ägnar sig åt..
    Men luuugn nu. Jag skulle vilja se den domstol som likställer Trumps ord med en våldtäkt.

• Konstatera
    KillBill skrev 2016-10-09 00:12:46 följande:
    Var inte dum nu. Det mesta som har skett på festivaler har handlat om sexuella övergrepp och jag tycker att det låter som att det är just detta som Trump ägnat sig åt.
    Nej, det är din egen konstruktion. Ungefär som att säga att killen på väg till festen som tänker "I natt ska jag ligga med en brud" också potentiellt sätt begår en våldtäkt. Det Donald Trump säger, är inte värre än det som står Neil Strauss The Game. Omoget och banalt. Men att likställa det med en fysisk våldtäkt är mycket märkligt.

Du svävar iväg på tok för långt här.
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-10-09 00:41:00 följande:

Det är du som försöker få det till att jag påstår att det handlar om våldtäkt.

Donald Trump berättar att han kysser attraktiva kvinnor utan samtycke och att han greppar kvinnors kön eftersom han kan det. Det är tydligt att han har en vidrig kvinnosyn och att han inte drar sig för att begå sexuella övergrepp.

Du påstod ordagrant att de övergrepp som Trump ägnar sig åt är samma övergrepp som män som taffsar på festivaler ägnar sig åt. Du likställer det helt klart med en våldtäkt.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-10-09 01:13:56 följande:

Jag lurar ingen. Jag har aldrig tagit någon kvinna mellan benen mot hennes vilja.

Att du jämställer detta med att kolla på porr säger inget om mig men oerhört mycket om dig.

Hursomhelst. Nej, jag tror inte att så värst många av Trumps anhängare tar avstånd från sexuella kränkningar om det är "rätt" person som kränker - men för civiliserade människor framstår han som än mer frånstötande.

Vem har Trump tagit mellan benen mot hennes vilja?
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-10-09 19:41:21 följande:
    Jag har inte påstått att Trump har våldtagit någon. Det vanligaste sexualbrottet på festivaler är sexuella övergrepp och det måste väl tom du kunna erkänna att Trump också, enligt hans egna ord, gör sig skyldig till.
    I många fall, har det som sker på festivaler gått under rubriceringen våldtäkt, på grund av att offren varit i en utsatt position alternativt under 15 år.

Angående Trump. Jag vill inte sitta här och försvara honom i detta ämne, då jag inte känner gubben och inte har en aning om vad han gjort och inte gjort. Men utifrån det som sägs. Nej, Trump gör sig inte skyldig till sexuella övergrepp.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-10-16 09:58:18 följande:

Intressant ledare om högerpopulismens opinionstak med utgångspunkt från Trump och SD och att de i princip kan göra vad som helst utan att den hårda kärnan gör annat än skränar uppskattande - men det finns en värld utanför rasism, kvinnoförakt och okunnig skrikhöger också.Solig

www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-det-finns-en-grans-for-bade-sd-och-donald-trump/

Jag antar att världen utanför SD och Trump är helt befriad från kvinnoförakt, rasism och okunniga människor. Detta fanns ju inte i USA innan 2015, eller innan 2008 i Sverige. Fantastiska nyheter!

• Konstatera
    Dr Nail skrev 2016-10-16 13:17:19 följande:
    Trumpolog? What the ferk?..........
    Haha, det är så sjukt!

• Konstatera
    nihka skrev 2016-10-16 13:40:58 följande:
    Vänligen avhåll dig från att påstå saker om vad jag vill och tycker som du har fantiserat ihop.
    Du måste sluta ta saker och ting så bokstavligt. När jag skriver att du vill att vi ska representeras av robotar, menar jag inte att du vill att vi ska representeras av faktiska robotar.

Implikationen av det du säger blir dock att vi enkom kommer att kunna representeras av människor som från mycket tidig ålder skolats politiskt, eftersom att övriga populationen sagt en massa dumheter i något sammanhang som senare kan användas emot dem. Du förespråkar en mycket kall och cynisk politik.

• Konstatera

För övrigt. Hur sjukt är det inte att media inte rapporterar kring det som Wikileaks avslöjat om Clinton de senaste dagarna?

Ändå rätt stora grejor, som jag menar amerikanen inte ska behöva ta del av i alternativa medier. Sorgligt!

Den här är rätt rolig. :D

twitter.com/wikileaks/status/787491649148641280

På tal om vara kunnig om sin omvärld.

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?