FDFMGA skrev 2016-09-10 23:10:52 följande:
Ja, jag bedömer människor utifrån vad de gör men även utifrån vad de säger och hur de säger det de säger
Om Åkesson är helt rätt person att etablera kan jag inte ha någon synpunkt på. Dels finns det inget facit, det vill säga det är inte möjligt att ta reda på hur det hade gått för SD med en annan partiledare och dels har han ju inte lyckats etablera SD som en maktfaktor inom svensk politik.
Vare sig jag, Jimmie Åkesson eller Donald Trump har gjort saker och ting värre i Mellanöstern men det innebär inte att vi inte skulle ha potential att ställa till med en jävla oreda om vi fick möjlighet att påverka
Henry Ford bör du nog läsa in dig på. T-forden var inte den första bilmodellen från Ford, det som blev unikt var att den producerades enligt löpande band-principen.
Även populism bör du nog fundera på. Det är klart att muren till Mexiko i allra högsta grad är ett populistiskt förslag, just därför att det vädjar till flockmentalitetens enfald.
Med Trump som president i USA är risken stor att utvecklingen i världen går mot isolationism. Det är ingen tillfällighet att när banker gör konjunkturprognoser så reserverar de sig för att prognosen bygger på antagandet att Clinton blir president och att man inte går in i ett potentiellt handelskrig.
Du skriver: "Låt oss ge Trump fyra år och låt oss därefter välja en ny kandidat efter fyra år, om recensionen ter sig lika usel".
Recessionen vore mer passande än recensionen och jag har för övrigt ingen rösträtt i presidentvalet. Hade jag haft det hade jag röstat på den skithög som luktar minst illa, det vill säga Clinton.
Haha, det du säger är att du föredrar Clinton eftersom hon ljuger bättre.
Jag kan min Henry Ford utan och innan. Om du tänker till lite, så var T-forden den första bilmodellen som en större skara människor hade råd att införskaffa. Därav hänvisade jag, precis likt Ford till den stora massan. De flesta bad om att få köpa en snabbare häst, och inte en bil. Att Henry Ford tidigare hade producerat Ford Quadricycle i ett exemplar eller diverse racebilar var liksom inte allmän kännedom. Henry "populisten" Ford gav den stora massan ett alternativ i T-Forden. Idag är vi få som kikar på en häst i transportsyfte. Så var det inte i början av 1900-talet.
Nej, muren är inte särskilt populistisk. Trump har tvärtom skapat en efterfrågan på en mur. Jag ser inte hur det är populism. Tvärtom så är det väl motsatsen till populism. Att föreslå något nytt och fräscht. Ingen bad om en tv, dator eller bil. Är alla som konsumerar dessa ting populister? Var Konrad Zuse, tysken som byggde den första programstyrda räknemaskinen (alltså den första datorn) en populist? Han gav trots allt något som flocken ville ha, men som ingen under tiden efterfrågade!
Vi skiljer oss i vem som luktar mest skit. Ta en closer titt på Hilary Clinton och hennes affärer. Mycket pekar mot att att hon är en en korrupt skitkärring! Missförstå mig rätt. Trump är sannerligen ingen ängel. Han ljuger och har sig. Men han har en poäng i mycket av det han säger. Inte minst det faktum att han inte är del av etablissemanget.
Som amerikan hade jag velat stärka mitt lands demokrati. Det gör en inte i dagens amerikanska system. Därav hade jag röstat på Trump.