Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
Jag är övertygad om att du och Nihka har olika uppfattningar om vad som innefattas i begreppet mod.
Förmodligen kommer han hantera en eventuell förlust mycket väl, just pga denna insikt. Jag tror på fullt allvar att detta initialt var en av anledningarna till varför han gick in i denna cirkus. Sanningen är också den att han förmodligen har mer att förlora på att vinna valet, när och ting återigen blir vardag. Samtidigt är detta en anledning till att faktiskt välja Trump till president. Han måste prestera väl, för att samtidigt inte dra ned sitt namn och med det företag i smutsen.
Där kan vi snacka drivkraft.
Men konspirationsteorin stämmer trots allt inte. Du får inte glömma bort Trumps ego. Trump har även redan breddat Fox och kanalen kommer bli värdens största. Behövs inget mediehus från höger.
Jag utesluter inte att han kommer att vinna valet, att förödmjuka andra, att skildra världen ur ett "vi och dom"-perspektiv är ett beprövat och effektivt vapen.
Och skulle han vinna finns det några vallöften han nog skulle vara tvungen att hålla: som att riva upp klimatavtalet för USA:s del eller som att bygga en mur mot Mexiko och försöka tvinga Mexiko att betala för Trumpmuren.
Muren är en kanonidé. Ett land ska inte behöva acceptera 11+ miljoner illegala invandrare. Det är ju helt sjukt! Negligerandet av klimatavtalet är inte lika bra. Jag hoppas att Trump låter bli att pilla i detta.
"Vi mot dem". Visst, om du anser att det inte råder ett vi mot dem tänk i USA även utan Trump, så låter jag dig leva vidare i den föreställningen. Vi drar olika slutsatser utifrån vår samtid. Jag vill mena att landet troligtvis kan bli mer enat under Trump, än under Hilary Clinton.