• Anonym (Nnn)

Förstör jag för pappan och barnen?

Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-22 19:23:04 följande:

Ja du har gjort fel. Det är så man brukar göra tills dess att ena partnern kan flytta permanent. Man tar varannan vecka i den gemensamma bostaden och den andra får helt enkelt fixa nåt form av boende under veckan hen inte bor i bostaden.

Jag hoppas att ditt ex lackar ur rejält. Bestämmer sig för att bo kvar i lägenheten med dig och bråkar någe så in o helvete tills dess du fattar att du ska ur lägenheten veckovis.

Jävla ego säger jag bara. Och ja. Du sabbar för barnen och pappan.

Och detta bråk från mannens sida skulle då gynna hans och barnens relation?
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-22 22:47:24 följande:

Absolut. Bråka med exet tills hon förpassar sig till alternativt boende veckovis = mycket mer tid för pappan med barnen.

Vid det här laget så tycker jag att han helt enkelt ska skita i att försöka behålla en bra relation till TS. Jag tycker definitivt att hon är egoistisk när hon inte förstår att det är för SVÅRT OCH SMÄRTSAMT för pappan att vara nära henne just nu.

Så... Hoppas han bråkar tills hon förstår.

Det är för mig fullständigt obegripligt och korkat. Först dumpa honom sedan begära att han ska bo kvar tillsammans med TS för att kunna ha barnen?

Jävla idioter som inte ser problemet med detta.

Hahaha, mmmm...du verkar ju veta hur man sköter en separation på bästa sätt!
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-22 23:27:03 följande:

Kan du ge dig fan på!

Tror nog budskapet går fram ändå till TS.

Va???
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 00:21:52 följande:

Ok i klartext till de tröga och de som bor i fantasilandet narnia.

Lyssna noga nu ok.

En separation är väldigt jobbig för den som blir lämnad. Att tro att en separation därför ska gå lungt och smidigt till är bara naivt. Den lämnade kan bli sårad, känna sig oälskad och övergiven. Den lämnade känner nästan alltid ett stort svek. Detta översätts till följande: ilska.

Vilket kan betyda KAOS under separationen.

Att sedan TS vägrar samarbeta för att pappan ska kunna må bra och få umgås med barnen under separationen på sina villkor. Egoistisk och idiotiskt.

Det är säkert jättetrevligt att separera om man VILL och då går också separationen lungt och sansat till. Men det var inte det vi pratade om nu så jag lämnar detta.

Vet du vad! Vi tröga människor från Narnia har ofta något som du tycks sakna. Vi har förmågan att sätta andra individer (läs barnen) före oss själva, därför BEHÄRSKAR vi oss. Det är en del i att bli vuxen att göra så och vet du vad, du skulle kanska testa? Att leva sitt liv som en aggressiv och egocentrerade skitstövel kan ju inte vara så roligt och du är ju uppenbarligen bitter så det förslår!
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 08:32:19 följande:

Verkligen? Säger du det?

Kan folk inget om det mänskliga psyket?

Forska i saken och återkom sedan ignoranta människa.

Jodå, det kan vi. De flesta av oss är säkert gamla nog att ha blivit dumpade också, men vi betedde oss inte som du. Jag förstår ju att du har någon bakomliggande problematik, men då kanske det inte är den bästa idéen att sitta på ett forum och vräka ur sig förolämpningar till andra....
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 09:24:28 följande:

Jojo. Vuxna människor, är mycket de inte ska göra men som görs dagligen ändå. Hur många exempel vill du ha?

Bakomliggande problematik? Var så god och utveckla. Jag är högst nyfiken.

Självklart görs det många fel av människor varje dag. Jag syftar på ditt språkbruk, din fientliga inställning till andra människor och din
  • Anonym (Nnn)

omogna syn på en separation (skulle det stå).

• Anonym (Nnn)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 16:31:36 följande:

Missuppfattar inte med flit. Förstår perfekt.

Ta in på ett vandrarhem för 150:- natten då så är boendet löst.

Frågeställningen vad om du förstör för pappan och barnen... Ja, ja det gör du. Om du inte kan se det så är det du som är den själviske.

Om pappan inte klarar av att bo ihop med dig för att det gör för ont och hans bror inte är ett bra alternativ att ha barnen hos så varför ska du då envisas med att bo kvar? Vandrarhem som sagt VV om inte annat.

Hur tycker du annars att pappan och barnen ska kunna umgås? Eller är det din fullständiga rättighet att neka honom barnen för att du inte vill flytta VV?

Ni andra i denna tråd som absolut inte vill förstå, vad är problemet? Är.det min hårda ton eller är ni helt enkelt inte kapabla att se saker från ett annat perspektiv?

Jag har aldrig påstått att det är rätt att lacka ur och ställa till ett jävla väsen. Däremot säger jag att det är fullt förståeligt.

Lever ni så fullkomligt inrutade liv så det enda ni förstår är solsidan?

Så mycket skit som jag sett i mitt jobb, kanske jag har härdats mot mycket men blir ofantligt förvirrad av att folk inte vet hur verkligheten ser ut...

Verkligheten skapar vi själv, den "blir" inte bara!
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 23:39:56 följande:

Ja, bo i en sovsal om det är det enda alternativet. För 150:- får du ett eget rum på ett vandrarhem dock.

Återigen, eftersom du är helt insnöad på din linje så förklarar jag igen.

Du NEKAR ditt ex ett umgänge med BARNEN på samma villkor som DU själv har! Det är BARNEN som får lida.

Jag tycker synd om dina barn. Jag tycker synd om ditt ex. Jag anser på fullaste allvar att du är en väldigt dålig mor och förebild till dina barn!

Jag hoppas verkligen att du vaknar upp ur din fantasivärld du lever i. Om inte för din så för dina barns skull.

TS LYSSNA inte mer på den här människan! Han njuter av att få förolämpa och psyka dig. Den här typen av människor mår bra av att sprida sitt dåligmående till andra, förvägra honom den glädjen!
  • Anonym (Nnn)
    smulpaj01 skrev 2016-02-24 09:53:19 följande:

Det är ju hemskt tråkigt att du inte ordnade boende åt dig själv INNAN du släppte bomben och ställde till det för ditt ex och era barn. 

Finns något inte mycket att göra för att rädda situationen. Men jag tror enda sättet är faktiskt att Du flyttar ut 2 veckor per månad. Hyr en liten 1:a och dela den med exet varannan vecka.

Förstår verkligen att han inte kan/VILL bo i samma boende som dig efter detta!

I ett normalt vuxet förhållande kommer en separation sällan neddimpande som en BOMB. Man är två om att leva i en icke fungerande relation - så varför göra vuxna människor till OFFER som det ska daltas med? Det är missriktad "snällhet" - faktum är att det t.o.m. är ganska elakt! Ta ansvar för att kommunicera, ta ansvar för att känna av "temperaturen" i förhållandet o.s.v. Att göra den som fattar det slutgiltiga beslutet till "skurken" är bara dumt, och gagnar ingen!
Svar på tråden Förstör jag för pappan och barnen?