• Anonym (Så fel.)

Förstör jag för pappan och barnen?

Ja du har gjort fel. Det är så man brukar göra tills dess att ena partnern kan flytta permanent. Man tar varannan vecka i den gemensamma bostaden och den andra får helt enkelt fixa nåt form av boende under veckan hen inte bor i bostaden.

Jag hoppas att ditt ex lackar ur rejält. Bestämmer sig för att bo kvar i lägenheten med dig och bråkar någe så in o helvete tills dess du fattar att du ska ur lägenheten veckovis.

Jävla ego säger jag bara. Och ja. Du sabbar för barnen och pappan.

• Anonym (Så fel.)
    Anonym (Jojo) skrev 2016-02-22 20:47:31 följande:

Ojoj, impad jag blir!! Du känner alltså alla svenska par som separerat? Eftersom du vet så exakt hur man brukar göra?

Jag har ganska många bekanta som separerat genom åren, jag har själv gått igenom ett par separationer under mitt vuxna liv (är 40+), vet dock inte något par som valt denna lösning.

Du missade kanske den delen där TS skriver att det var ok att sambon bodde kvar tills han hittat något annat, men att han själv gjorde valet att flytta för att därefter ångra sej.

Jag tycker TS gjort en hel del för att deras uppbrott ska gå så smidigt som möjligt, finns ingen anledning att hon ska lämna sitt hem varannan vecka, speciellt som hon inte har någonstans att ta vägen.

Är du måhända sambon....

Sambon.....tror jag inte. Men vad bryr sig folk i det?

Plain and simple. Skiter i om folk blir "impad" eller tar illa vid sig. TS beter sig jävla egoistisk. Utrymm så ditt ex får tid för barnen veckovis, barnen borde gå före dig? Eller? Nä just det, ego.

Och praxis är följande. Man turas om (veckovis eller 3 dagar) att ha hand om barnen i den gemensamma bostaden OM någon av parterna inte hittat ett annat boende. (och nej, inneboende räknas ej)
  • Anonym (Så fel.)
    Anonym (Nnn) skrev 2016-02-22 22:02:15 följande:

Och detta bråk från mannens sida skulle då gynna hans och barnens relation?

Absolut. Bråka med exet tills hon förpassar sig till alternativt boende veckovis = mycket mer tid för pappan med barnen.

Vid det här laget så tycker jag att han helt enkelt ska skita i att försöka behålla en bra relation till TS. Jag tycker definitivt att hon är egoistisk när hon inte förstår att det är för SVÅRT OCH SMÄRTSAMT för pappan att vara nära henne just nu.

Så... Hoppas han bråkar tills hon förstår.

Det är för mig fullständigt obegripligt och korkat. Först dumpa honom sedan begära att han ska bo kvar tillsammans med TS för att kunna ha barnen?

Jävla idioter som inte ser problemet med detta.
  • Anonym (Så fel.)
    Anonym (Nnn) skrev 2016-02-22 23:17:53 följande:

Hahaha, mmmm...du verkar ju veta hur man sköter en separation på bästa sätt!

Kan du ge dig fan på!

Tror nog budskapet går fram ändå till TS.
  • Anonym (Så fel.)
    Anonym (Nnn) skrev 2016-02-22 23:30:34 följande:

Va???

Ok i klartext till de tröga och de som bor i fantasilandet narnia.

Lyssna noga nu ok.

En separation är väldigt jobbig för den som blir lämnad. Att tro att en separation därför ska gå lungt och smidigt till är bara naivt. Den lämnade kan bli sårad, känna sig oälskad och övergiven. Den lämnade känner nästan alltid ett stort svek. Detta översätts till följande: ilska.

Vilket kan betyda KAOS under separationen.

Att sedan TS vägrar samarbeta för att pappan ska kunna må bra och få umgås med barnen under separationen på sina villkor. Egoistisk och idiotiskt.

Det är säkert jättetrevligt att separera om man VILL och då går också separationen lungt och sansat till. Men det var inte det vi pratade om nu så jag lämnar detta.
  • Anonym (Så fel.)
    Anonym (Nnn) skrev 2016-02-23 00:30:06 följande:

Vet du vad! Vi tröga människor från Narnia har ofta något som du tycks sakna. Vi har förmågan att sätta andra individer (läs barnen) före oss själva, därför BEHÄRSKAR vi oss. Det är en del i att bli vuxen att göra så och vet du vad, du skulle kanska testa? Att leva sitt liv som en aggressiv och egocentrerade skitstövel kan ju inte vara så roligt och du är ju uppenbarligen bitter så det förslår!

Sätta barnen först, det var just det. TS gör inte det. Hon tänker BARA på sim egen situation.

Bitter... Nä, blir bara förbannad av idioter som inte förstår bättre.
  • Anonym (Så fel.)
    Maggot skrev 2016-02-23 07:41:37 följande:

Både omoget och bittert.

En vuxen som tycker det är normalt att det blir KAOS under en separation där barn är inblandade för att en annan vuxen bestämmer sig för att gå vidare i livet ska nog uppsöka någon slags hjälp med sina aggressionsproblem.

Det är ingen mänsklig rättighet att inte bli dumpad, däremot är det helt ok att avsluta relationer om man vill det. Utan att någon ska vara en dramaqueen.

Har man barn tar man sig samman och beter sig som folk, inte fan skapar man något "kaos" för att man känner sig "sviken och oälskad". Fjortisar kanske gör det. Vuxna bör inte göra det.

Verkligen? Säger du det?

Kan folk inget om det mänskliga psyket?

Forska i saken och återkom sedan ignoranta människa.
  • Anonym (Så fel.)
    Anonym (brodern) skrev 2016-02-23 08:28:30 följande:

Ts kanske kan bo hos mannens bror varannan vecka? De lär ju känna varandra ganska väl antar jag?

Bra förslag.
  • Anonym (Så fel.)
    Anonym (Nnn) skrev 2016-02-23 08:49:09 följande:

Jodå, det kan vi. De flesta av oss är säkert gamla nog att ha blivit dumpade också, men vi betedde oss inte som du. Jag förstår ju att du har någon bakomliggande problematik, men då kanske det inte är den bästa idéen att sitta på ett forum och vräka ur sig förolämpningar till andra....

Jojo. Vuxna människor, är mycket de inte ska göra men som görs dagligen ändå. Hur många exempel vill du ha?

Bakomliggande problematik? Var så god och utveckla. Jag är högst nyfiken.
  • Anonym (Så fel.)
    Anonym (?) skrev 2016-02-23 11:03:09 följande:

Men om jag inte har någonstans att bo då?

Jag har förövrigt svårt att se på vilket sätt det skulle gynna mitt ex att bete sig på sättet du föreslår. Om han betedde sig så illa att jag fann det outhärdligt att stanna kvar i samma hem som honom skulle jag väl knappast vilja lämna barnen ensamma med honom?

Ni får väl hyra en liten 1a eller ett rum som ni bor i veckovis.

Att inte lämna barnen med honom? Hoppas du förstår att du inte har något val va? Men det är klart, har ni gemensam vårdnad så kan du alltid bara ta ungarna och sticka så blir det en rättsprocess av det hela... Bra lösning. "inte låta han ha barnen ensam" dummaste jag hört.

Eller så pressar du honom lite mer så att han tar med sig barnen till sin bror och sedan inte låter dig hämta?

Tänk till lite nu. Se till att fixa nåt alternativt boende så fort som möjligt.

Och ja. Bra förslag med familjerådgivningen. Gå dit.

Och du skriver att det är din lägenhet. Så du har med andra ord redan löst ut honom?
Svar på tråden Förstör jag för pappan och barnen?