Tips & råd inför kejsarsnitt
Jag har bf 23/2 & eftersom det är ett stort barn (4,5kg) så fick jag tid för igångsättning i onsdags. Jag har under hela min graviditet varit rädd & orolig för förlossningen & gått i samtal för det. Tidigare läkare & barnmorskor vi har träffat har ignorerat min oro & rädsla för att föda så stort barn, när jag själv dessutom är väldigt liten & kort. De har bara sagt att det brukar gå bra & inget att oroa sig över. Den läkaren vi träffade nu i onsdags tog dock min rädsla på allvar & jag fick göra en bäckenbottenröntgen... & det visade sig precis det jag befarade, att jag var för trång & att det skulle vara helt omöjligt att föda det här barnet vaginalt. Jag blev sååå lättad & vi blev uppsatta på ett kejsarsnitt den 29/2 istället. Rädslan inför ett snitt finns såklart oxå, men är inte alls så stor som jag känt inför en vaginal förlossning.
Nu skulle jag vilja ha lite tips & råd som kan vara bra att tänka på inför snittet. Berätta gärna hur det går till & hur tiden efteråt var... Ja, allt är av intresse att få veta som kan hjälpa mig (både bra & dåliga) så skriv på bara
Ha en fin kväll & kram på er!