• Jill 79

Tips & råd inför kejsarsnitt

Gjorde mitt tredje snitt för fyra veckor sen. Har inte haft speciellt ont efter något snitt och väldigt lite efter detta. Fick istället väldigt ont i ena axeln, tydligen väldigt vanligt och beror på blod i bukhinnan. Sen var jag väldigt förkyld och hade jobbigt att andas och inte jätte skönt att hosta med en färsk buköppning. Mina viktigaste tips är att tänka på vad du äter direkt efter. Jag åt fil med mycket russin och müsli i och mage var perfekt till de första toa besöken. Och det allra viktigaste är att försöka gå upp och röra på sig tidigt och ofta. Det underlättar massor. Jag känner mig helt återhämtad redan och får tänka mig för att inte bära för tungt eller överanstränga mig. Lycka till!!

• Jill 79

Vet att det är olika. Men katetern på mig har de alltid satt efter bedövningen så då har man ju kommit undan. Den här gången gick det perfekt att ta bort den men på de tidigare snitten har jag tyckt att det var obehagligt att ta ur den och har även känns lite att kissa efter. Men förutom att jag tycker ryggmärgsbedövningen är lite läskig så är allt lugnt och det är många som tar hand om dig.

Svar på tråden Tips & råd inför kejsarsnitt