• Y o L o

Tips & råd inför kejsarsnitt

Jag fick akut snitt efter 25 h värkar. Var jätterädd då och helt slutkörd. Men vilka proffs dom är, kändes så tryggt och min man satt vid mitt huvud och på andra sidan en narkossköterska och höll koll på mig. Var rädd att bedövningen inte skulle ta men det provar dom ju genom att nypas mm. Det enda jag faktiskt kände under snittet var när de drog ut bebisen ur magen, kände att något rörde sig på något konstigt sätt. Annars så hann jag inte ens reagera på att de sydde mig. Fick ha bebis en stund kind mot kind direkt, sen gick min man o klippte navelsträngen mm. Sen fick bebis ligga på mitt bröst en stund men sen fick jag åka ensam till uppvaket, det var inte kul. Längtade så mycket efter min lilla familj då, men behövde lite vila efter allt.

Var uppe på benen direkt läkaren sa att det var ok, minns att det stramade mycket men åt bara alvedon o Naproxen så så farligt kan det inte varit. Hade inga problem med tarmar mm efteråt. På det hela taget är jag glad att det blev snitt. Blev gravid i höstas (slutade tyvärr i MA) men då fick jag planerat snitt beviljat. Så blir det barn igen blir det snitt igen. Lycka till med allt och grattis :)

• Y o L o

Jag funderar också på det där om man måste vara i väg själv. Min kompis som gjort planerade snitt på Danderyd behövde inte det, vet inte om det skiljer mellan sjukhusen. Hade tänkt ta upp det inför nästa snitt men nu kom jag ju inte så långt.

Svar på tråden Tips & råd inför kejsarsnitt