• eline08

Sluta köp kaniner till era barn!!!

Jag blir galen på detta.

Jättegulligt i 2 veckor, sen tröttnar era ungar på kaninerna. Eller hamstrarna.
    Eller fåglarna. Kan ni sluta köpa djur till era barn snälla!

Det räcker med djuren i parkerna som plågas. 

(jaja, just DIN unge har inte tröttnat, jag pratar generellt. 

Kaniner är känsliga djur, menade att leva i flock! 

• Svar på tråden Sluta köp kaniner till era barn!!!
  • NallePuh85

För att inte tala om alla vattensköldpaddor som vanvårdas så grovt.
    Folk som har dem i ett litet akvarie när de kräver typ ett badkar i storlek.
    Inte har de rätt sorts lampor, bottensubsrtat osv. 
    Fyfan!

Jag har en landsköldpadda och många tar inte hand om sina landsköldpaddor heller. usch!

• Nenne666

Ett djur oavsett vilket djur köper man till familjen där alla är delaktiga i den dagliga skötseln.

• flygrl

Håller med om de mesta som sagts i tråden. Blir så ofta ledsen över att en del människor inte verkar fatta att djur e levande varelser med sina behov och som måste tas om hand ordentligt. Utöver ta sig tid för djuret ska man också skaffa sig kunskap om det så det får vettiga levnadsvillkor, rätt sorts mat mm.

Tror man sig inte klara det e man i mina ögon verklig djurvän om man AVSTÅR att skaffa det där gulliga, gosiga, roliga lilla djuret. Och barn ska inte ha djur som leksaker.
    Sen tycker jag också att många djur som föds upp för och bli mat behandlas dåligt. Annan fråga jag vet men rör också synen på djuren.

• Fjäril kär

Och denna okunskap och ointresse gör ju också att det föds högvis med "gulliga" kaninungar/kattungar för att ingen bryr sig om kastrering och inte heller har kunskap om uppfödning .

• Ramborg
    Axe skrev 2016-02-07 19:12:45 följande:

Kaniner ska INTE leva i flock. De är kolonidjur. Men annars håller jag mer.

Vad är det för skillnad? Av rent intresse alltså.
    42.
  • Axe
    Ramborg skrev 2016-02-07 20:56:54 följande:

Vad är det för skillnad? Av rent intresse alltså.

Det vill leva ensamma eller i par bredvid varandra typ. Inte som en stor flock.
  • Dixie

håller med - intressant med alla dessa "allergier" som dyker upp i blocket annonser...... 

• Anna b1979

Våra barn har massa djur allt från hästar till fiskar och det mesta där mellan. Vi alla är delaktiga i den dagliga skötseln alla har sina uppgifter och det fixar dom glatt. Alla djuren får kärlek dagligen, många av våra djur är adoptivdjur och inte haft mycket människokontakt men med tålamod och massa kärlek går det.

Här är alla djur välkomna :)

• SoulsWillRise

Ja usch. Jag brukar titta på blocket när jag inte har annat för mig och det verkar onekligen som var och varannan är allergisk idag och valpen säljs vidare för 2000-4000 kr. Allvarligt? Finns det verkligen nån som köper det? Och finns det verkligen nån som köper valpen för den otroliga låga summan? Eller jag vet ju svaret på den frågan egentligen. Jag har en katt som jag älskar av hela mitt hjärta. Jag är jätte orolig att barnen ska bli allergiska. Det är det absolut värsta som kan hända då jag verkligen inte vill att min katt flyttar.

Svar på tråden Sluta köp kaniner till era barn!!!