Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Sluta köp kaniner till era barn!!!

Håller med om de mesta som sagts i tråden. Blir så ofta ledsen över att en del människor inte verkar fatta att djur e levande varelser med sina behov och som måste tas om hand ordentligt. Utöver ta sig tid för djuret ska man också skaffa sig kunskap om det så det får vettiga levnadsvillkor, rätt sorts mat mm.

Tror man sig inte klara det e man i mina ögon verklig djurvän om man AVSTÅR att skaffa det där gulliga, gosiga, roliga lilla djuret. Och barn ska inte ha djur som leksaker.
    Sen tycker jag också att många djur som föds upp för och bli mat behandlas dåligt. Annan fråga jag vet men rör också synen på djuren.

• flygrl
    Fjäril kär skrev 2016-02-07 20:48:41 följande:

Och denna okunskap och ointresse gör ju också att det föds högvis med "gulliga" kaninungar/kattungar för att ingen bryr sig om kastrering och inte heller har kunskap om uppfödning .

Absolut e det så.
    Jag e djurvän och då också intresserad av hur djuren "funkar", beteende, föda, olika behov dom kan ha. Det e för mig liksom en del av djur intresset. Jag skulle aldrig skaffa ett djur utan och ha kollat upp såna här saker.
Svar på tråden Sluta köp kaniner till era barn!!!