sagaceline skrev 2016-08-23 18:54:47 följande:
Ett tips. Vill du att folk ska acceptera din livsstil, se till att acceptera andras. Ingen kommer sluta köpa djur i bur för att en dryg idiot på internet säger åt dom, hade du däremot haft bra argument och mer ödmjuk så hade kanske något lyssnat. Jag försöker vara vegan, köpa icke djurtestade produkter och så vidare i ett halvår. Det passade inte mig, mitt liv och var inte en livsstil jag vill leva efter. Fick ätstörningar och mådde fysiskt illa under den perioden. Det är inte för alla och det måste ni veganer acceptera, att förolämpa personer räddar inga djur ska du veta.
"En dryg idiot"- Detta uttalande säger mer om dig själv än om andra.
Vad menar du med att acceptera allas "livsstil"?
Är det en livsstil att betala för kött från torterade djur och därmed hjälpa till att upprätthålla en marknad som är helt vidrig?
Vi pratar inte om livsstilar här, vi pratar om VAL som vi kan göra för att skapa en bättre värld, tyvärr verkar inte du vara en av dom som väljer att bidra till det vilket är beklämmande och angående förolämpningar i denna tråd så är det ju du som bidragit med det. Kanske dags att se sig i spegeln? Må fysiskt illa av att köpa icke djurtestade produkter är ju lite märkligt.