• Sarah32

Ivf Sahlgrenska 2016

Äggplock gjort nu? Har allt gått bra?:)

stajlish skrev 2016-05-31 17:22:05 följande:

Tack!

Det ska jag göra :)

• Sarah32

Men åh, så roligt! Stort grattis till dig!

ivf februari skrev 2016-06-04 23:39:45 följande:

Lycka till ni som är igång som jag läst nu det senaste. Själv är jag på ruvardag 13 och testet visar starkt plus :)

• Sarah32

Underbart!

Hoppas att många blir befruktade:)

stajlish skrev 2016-06-04 10:28:30 följande:

Ja, det gick jättebra igår =)

Så skönt att ha det gjort igen. 

Vi är så glada o lättade över resultatet. 11 äggblåsor och det fanns ägg i ALLA! Så 11 ägg blev det :) Hoppas på bra kvalité o fin befruktning nu...

ET imorgon, spännande!

• Sarah32

Provi87: längsedan vi hörde något från dig, hur har det gått med allt? Kram

provi87 skrev 2016-05-17 11:47:19 följande:

Vad härligt! Då hinner ni troligen med ett försök innan de tar sommarledigt :D 

Jag håller också tummarna!

• Sarah32

Åh så tråkigt, då förstår jag:(

Det går nog inget vidare bra här heller är jag rädd för, är igång och sprayar igen men har inte fått någon blödning så jag misstänker att de kommer avbryta mig igen då det inte finns något spelrum för förseningar pga av semsterstängt:(

Ska ringa dem imorgon, men har redan ställt in mig på hur det kommer bli. Påbörjade allt 10 mars och kommer troligtvis få börja mitt första försök för tredje gången efter sommaren....skam den som ger sig! eller?

Kram

provi87 skrev 2016-06-05 15:27:11 följande:

Ja jag har hållt mig borta från IVF-trådarna lite. Vi gjorde ett IVF, fick ut 11 ägg, 5 befruktades (många omogna) och fick ett tillbaka, men det blev negativt test sen. Inga ägg till frysen heller, så väldigt ledsen. Vi kommer köra igen i september, behöver fokusera om lite, IVF-processen har varit jobbig för vårt förhållande. 

Hur har det gått själv? 

• Sarah32

Grattis till tillbakasättning! Tråkigt att det "bara" blev ett, men vi får hoppas att det är det rätta:)

stajlish skrev 2016-06-06 18:28:14 följande:

Usch, lider med dig/er :/

Jag gjorde ET igår. Vi blev besvikna över resulatet..lite liknande er..

11 ägg, 8 mogna, 7 befruktades men bara 2 klarade sig..varav de finaste i mig nu o de andra var halvdan kvalité så klarade idagsläget inte frys..men de skulle de de en chans några dagar så får vi se, men antagligen blir de inget till frysen :(

Hur många IVF försök har ni gjort?

Kram

• Sarah32

Det blev som jag trodde....avbrutet igen:(

Orkar inte deppa ihop, för då gör jag det rejält!

Vi bokade en resa, åker till medelhavet om en vecka, sedan blir det sommar med vinkvällar och utflykter för att sedan ta nya tag i augusti! Då får vi följas åt igen:)

Kram

provi87 skrev 2016-06-06 21:07:35 följande:

Men aj! Håller alla tummar att ni inte ska behöva avbryta igen, det skulle vara maximal otur. Vi som var så taggade på att börja för några månader sen! Nä hoppas verkligen du får komma igång på riktigt nu och inte bara sitta fast i väntrummet. 

• Sarah32

Åh nej, vad tråkigt!

Njut av sommaren nu, så tar vi nya tag tillsammans i höst. Kram

ivf februari skrev 2016-06-22 16:46:52 följande:

Nej va tråkigt. Jag kom till v 7. Fick missfall i helgen. Så det blir nytt för mig efter sommaren också

• Sarah32

Pratade med Sahlgenska igår och har nu fått nytt startbesked för spray med suprecur: 29 juli, så nu är det tredje gången gillt på första försöket för mig:)

Stajlish: hur går det för dig? Håller tummarna:)

Veronikamary: fick ni något besked av SU när du får starta?

Ivf februari: vet du när får påbörja ivf 2?

Kram till er alla!

• Sarah32

Så tråkigt att det inte blev något, men skönt att du har försök kvar:)

Hoppas att du kan hitta saker att göra i sommar som för tankarna på annat och att du får bra förberedelse och hjälp inför nästa försök:)

Håll kontakten här och berätta hur det går:)

kram

stajlish skrev 2016-07-13 18:40:28 följande:

Härligt! Måtte de gå hela vägen denna gången, tredje gången gillt o allt! 

Det blev negativt här, fick svagt positivt men sen blev de snabbt negativt. Så de satte sig nog bara några dagar o sen försvann det. Mensen kom med besked senare...

Så nu får vi ladda om inför sista landstingsförsöket.. IVF3 i höst. Fick ju inga till frysen den här gången så vi måste börja om helt :(

Har telefontid med min läkare om några veckor, så får vi se vilket protokoll de blir denna gång osv.. o hoppas på att få lite svar av henne ang. tidigare försök osv.

Men jag tror de blir långa igen... med tanke på hur bra jag svarat på den behandlingen de två tidigare gångerna.. men vi får se. Isåfall blir det nog spraystart i början av september kanske..

Kram

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016