• Sarah32

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej, var på Sahlgrenska idag för UL inför äggplock och fick tyvärr negativa besked:( Har fått en cysta på ena äggestocken som har "ätit upp" alla hormoner jag har injicerat med så det var bara att avbryta, vänta in mens och börja om:( Så otroligt knäckande när jag nu varit så nära! Vet att det inte alls är kört för oss, mem all denna väntan, känns så frustrerande!

Vid min nästa hormonbehandling ska jag komma in på tätare ultraljud så att de kan punkters ev. uppkommande nya cystor i ett tidigt skede. Jaha, bara att ta nya tag igen då, detta var jag nog inte riktigt beredd på.

Så ska man börja invänta mensen igen:(

• Sarah32

Jag hade ingen aning om att detta kunde hända, så det var ett nytt uppvaknande:( Vet inte hur vanligt det är, men läkaren sa att vi var långt ifrån de enda iallafall:\

Jag hoppas att jag får mens inom 2 veckor, för då får jag ett nytt försök innan sommaren (jättekul att gå och vänta på mens nu...NOT!). Sedan får jag börja spraya på cykeldag 20 igen så har idag prel. äggplock vecka 23.....lååångt borta!:(

Provi87: Jag är också extremt spruträdd, men gonal-f. har varit väldigt skonsamma. Liten, tunn nål, kändes knappt:) Så jag är inte orolig inför en ny omgång iallafall!

• Sarah32

Tack:) Har landat lite idag och försöker att blicka framåt. Får bli att öpnna en flaska vin i helgen, ta vara på lite stunder för joggingturer och annat och sedan ge sig in i det hela igen.

Jag har också läst om det och var orolig, lite har jag nog gått upp, tycker jeansen känns lite tightare, men det handlar nog snarare om 1-2 kg. Ska försöka tappa dem igen nu inför nästa försök. När börjar du med sprutorna?

provi87 skrev 2016-04-15 08:17:15 följande:

Känner verkligen med er!! Vecka 23 är en bit bort men inte i det stora hela, tänk tillbaka på hur länge vi väntat så kanske det blir lite lättare. Det verkar som man inte får ta något för givet här. 

Har du märkt av någon viktuppgång? Jag läste en tråd om tjejer som gått upp i vikt under denna process.. allt mellan 5-25kg.. 

• Sarah32

Hej alla! Nu ger jag mig in i leken igen:) Har haft en blödning sedan mitt avbrutna första försök, så på måndag är jag på cd20 igen och kan börja med suprecur. Det finns hopp!

• Sarah32

Hej! Nej, jag har ingen blogg, har dock funderat på att starta en, men just nu väntar vi på fiber och har inget bredband, att skriva på telefonen är fö meckigt:/ Hör av mig om det blir ändrade planer:) Har du blogg? Hur går det för dig nu när du är igång?

ivf februari skrev 2016-05-05 16:06:31 följande:

VA kul. Hur va de, hade du blogg?så man kan följa där med:)

• Sarah32

Härligt! Då hoppas vi på vårbebisar för oss:)

stajlish skrev 2016-05-05 20:27:25 följande:

Härligt! Då ligger vi nästan lika med vår spray, jag började med suprecuren i tisdags!

• Sarah32

Spännande! Kör du med gonal-f? Upplever du några biverkningar?

ivf februari skrev 2016-05-06 20:04:36 följande:

Okok. Nej jag har tyvärr ingen blogg heller. Jo de går bra.. Andra sprutan ska snart tas... på måndag blir de nytt blodprov:)

• Sarah32

Blä! Livet är ibland rätt orättvist:( I lördags passade min kropp på att "ta en menspaus" IGEN! Så jag som skulle spraya på CD 20, var tillbaka på CD 2! Så deppigt:(

Var inne på SU för ett vul och är nu inplanerad till 26/5 för spraystart och v. 25 för äggplock OM det inte blir några komplikationer IGEN, för då får vi avbryta IGEN!

Japp, så IVF försök 1 omgång 2 har påbörjat sin nya omgång 2.......så långsamt!

Kram till er andra, hoppas det går bättre för er:(

Provin87: Grattis till en tillbakasättning! Håller med dig om att infon från SU varit något knapphändig, men har läst mycket om att det inte är så vanligt att få något till frysen,....så jag ser det nog som en bonus.....men klart att man hoppas!

Håller tummarna för att ditt ägg håller hela vägen!

• Sarah32

Jag har påbörjat det långa protokollet i mars, men fick avbryta vid första vul pga en cysta. Ska påbörja mitt andra första försök som nu är uppskjutet till 26/5. Blir med suprecur och gonal-f

stajlish skrev 2016-05-08 19:29:13 följande:

JA! Det gör vi verkligen =) Ska du spruta med Gonal-f sen med? Har du gjort långa protokollet innan också? eller är detta första ivf? Har säkert läst om detta innan men minns inte :D 

• Sarah32

Jag hade 2x175 och sedan 3x150 förra gången, denna gången blir det 225 hela vägen. Vilken dos tar du?

ivf februari skrev 2016-05-08 21:24:26 följande:

Nä jag fick menopur, inga direkta biverkningar, förutom att det drar lite längst ner i magen.. men det är så pyttelite, dock har jag huvudvärk nu, vet inte om det beror på värmen eller sprutorna. Det känns lite sisådär att ta sprutan på sig själv, att man trycker in den och att man bestämmer själv. Haha. Har dom sagt till dig vilken mängd i sprutan du ska ha?

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016