• Sarah32

Ivf Sahlgrenska 2016

Håller tummarna för det!

Jag kommer ha planerat äggplock vecka 35, så då ligger vi nära i tid:)

ivf februari skrev 2016-07-13 22:11:50 följande:

Hej. Under v 34 kommer jag få sätta in nytt ägg. Så man får hoppas att det biter sig fast hela vägen

• Sarah32

Första gången fick jag avbryta pga av en cysta, andra gången pga av cystbildning, här var tiden en faktor då jag var inbokad till vecka 25, vilket är deras sista vecka så hann inte ta hål på den cystan och fortsätta då, så fick avstyra det hela igen. Men nu ska de kunna fixa det ifall det händer igen.

miamarina84 skrev 2016-07-14 09:41:07 följande:

Har de sagt nej innan på grund av att det inte finns tid? Men jag tror oxå på tredje gången gillt :) kör du långa protokollet? Jag ska påbörja korta protokollet i början av oktober. Men som sagt vi barnlösa är bra på att vänta :/ lycka till.

• Sarah32

Hej alla! Äntligen är sprutorna påbörjade och jag håller tummar och tår för att vårt första försök ska fungera denna gång:) Är inplanerad under vecka 35:) Hur går det förverkliga andra?? kram

• Sarah32

Vad skönt att vara igång!

Ja biverkningarna i detta är ju inte helt toppen.....

Lycka till!

VeronikaMary skrev 2016-08-20 20:56:08 följande:

Hej!Åh vad spännande för er ????Håller alla tummar o tår att det ska gå vägen för er ????Jag tar provera nu men det går så där,har fått biverkningar som e lite jobbig men det är inte så långt kvar till att vi ska ta sprutor så får stå ut .

• Sarah32

Åh, så spännande! Stort lycka till!

Jag hoppas att jag snart också är där:)

ivf februari skrev 2016-08-23 22:43:00 följande:

Idag satte jag in. Andra försöket. Men nu ska detta gå vägen. :))

• Sarah32

Hej alla!

Hade äggplock idag, var jättenervös, men det gick toppenbra! Tyckte jag fick bra omhändertagande på SU och kände mig trygg. Tyvärr har har varit svårstimulerad, så fick bara 4 äggblåsor och i dem var det 2 ägg. MEN om dessa skulle vara bra, får jag tillbaka båda:) Just pga av att jag är svårstimulerad, så nu håller jag tummarna att det blir återinförande på lör och allt går bra.

Håller tummarna också för er andra:)

• Sarah32

Tack!

Ja, det känns smått overkligt att äntligen få chansen att bli gravid:) Då är det inte så långt kvar för dig till äggplock heller! Vilket försök är du på?

Detta är mitt första:)

Totti90 skrev 2016-09-01 22:00:50 följande:

Åh spännande sarah32, håller tummarna för dig! Jag tog min andra spruta igår, känns overkligt att allt är på gång nu :)

• Sarah32

Vad spännande!

Jag fick ta sprutor i 12 dagar, pga av få och små blåsor, men det blev 4 till slut, 2 ägg och ett befruktat som vilar i min mage nu:) Lycka till!

VeronikaMary skrev 2016-09-02 17:31:33 följande:

Hej Alla!Hur går det för er?I dag var jag på sjukhuset o gjorde ett ultraljud såg väl rätt bra ut med äggblåsor men tyvärr många små så ska forsätta o medicinera under helgen o sen tillbaka på måndag igen o hoppas att det ser bättre ut då.

• Sarah32

Spännande! Detta är verkligen en surrealistisk upplevelse:) Var på SU idag, hade världens jobbigaste morgon då de kan ringa fram till kl 12 om inget ägg blev befruktat. Då vi bara fick ut 2 ägg var ju kanske inte oddsen precis på vår sida, men vi hade tur! Det fanns en liten 6-cellig hjälte och väntade på oss:) Idag känns det underbart!

Totti90 skrev 2016-09-02 18:13:37 följande:

Detta är vårt första försök med, startade utredningen i höstas och i december blev vår remiss skickad till Sahlgrenska. Lång väntan men känns overkligt att man är mitt i det nu. Troligtvis får vi äggplock nästa vecka, får förhoppningsvis besked på tisdag. Så ligger inte så långt efter :)

• Sarah32

Hur har det gått för dig?:)

VeronikaMary skrev 2016-09-03 22:11:39 följande:
  • Sarah32

Hur går det för dig?

ivf februari skrev 2016-08-23 22:43:00 följande:

Idag satte jag in. Andra försöket. Men nu ska detta gå vägen. :))

• Sarah32

Hur går det för dig?

miamarina84 skrev 2016-08-24 19:00:57 följande:

Åh vad spännande :) lycka till Jsg är på rd 8 :)

• Sarah32

Åh, jag förstår:(

Jag är på RD 5 nu och det är hemskt att bara gå och vänta! Fick heller inget till frysen så det blir ny stimulering och äggplock igen om detta inte funkar.

Kram på dig!

miamarina84 skrev 2016-09-07 20:37:49 följande:

Det sket sig. Bröt ihop o nu taggad inför ivf nr två då ingen kon till frysen heller :( äggplock v 45 :)

• Sarah32

Vad härligt att det är dags snart! Jobbigt att behöva vänta i 2 mån, men det är klart att man vill att allt ska bli så bra som möjligt. Lycka till!

VeronikaMary skrev 2016-09-08 09:25:25 följande:

Jag är tydligen lätt stimulerad så om dom sätter in ägg nu så kan det bli så att jag blir över stimulerad o det är inte bra så läkaren har beslutat att jag får vänta tills det har lugnat ner sig lite,känns lite som ett bakslag men vill juh inte att det ska bli över stimulering så får bara vänta ett tag.

• Sarah32

Tack! Och lycka till:)

Totti90 skrev 2016-09-08 21:53:26 följande:

ja den väntan kan jag tänka mig nästan är värst ???? Kommer förhoppningsvis starta den tiden nästa onsdag. Håller tummarna att allt går vägen för dig ????

• Sarah32

åh, känner med dig!

är på RD 8 idag, men känner mig inte gravid....

Så fruktansvärt jobbigt detta är! Stort lycka till i nästa försök!

ivf februari skrev 2016-09-10 20:25:23 följande:

Visade negativt på test sen kom mensen. Ny omgång med sprutor om några veckor

• Sarah32

Jag jobbar också som lärare ca 1 h från Gbg. Jag har berättat för min chef och får ta kompledigt, försöker få tidiga morgontider eller sena eftermiddagstider så jag bara behöver kompa några timmar varje gång.

Vid äggplock sjukskrev jag mig i 3 dagar.

[

quote=77029346][quote-nick]ammela skrev 2016-10-06 20:30:13 följande:[/quote-nick]

Funderar lite på det där med ledighet från jobbet för sjukhusbesök. Hur har ni andra gjort? Semester eller?

Jag jobbar som lärare och får ta obetald ledighet. Hur många dagar kan det röra sig om under en månad? Bor ca 1 timme från Göteborg så är svårt att bara vara borta en stund.

Står i kö, remissen mottagen av sahlgrenska i 20 juni så lär dröja lite till men står i kortvarsel kön också och ska prata med chefen nästa vecka, lika bra. Har ni andra berättar på jobbet eller hur har ni gjort?

[/quote]

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016