• Mira14

Var hittar man "sängen" till flygresan?

Hej,

Jag ska ut och resa med min fyramånaders. Det är en flygresa på 11 timmar och det finns ingen bassinette att tillgå. Jag har förstått att det finns något tyg man fäster runt bordet så att det blir som en säng för bebisen. Någon som vet vad detta heter och var man kan tänkas hitta den? (som på bilden).

Tack!

• Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?
  • Katlan

Varför ska du ut på en megaflygning med ett spädbarn?

• LillaLoppi
    Katlan skrev 2016-02-05 18:55:25 följande:

Varför ska du ut på en megaflygning med ett spädbarn?

Varför inte? Det gäller att passa på när det dels är gratis för infants, men även då barnet är så pass litet att det är nöjt med att få äta, skita och sova.
  • LillaLoppi
    Mira14 skrev 2016-02-05 18:22:43 följande:

Ja justja, då blir ju bebisen klämd :-0

LillaLoppi skrev 2016-02-05 18:45:58 följande:

Nu har jag frågat mamma. Hon säger att de i taket inte finns kvar, men de har sådana som man hänger PÅ VÄGGEN framför sitt säte. Dock finns det inte så väldigt många sådana platser, men reser man med en infant så är det smart att boka just någon av de platserna som är anpassade. :)

Så här skriver hon:

"Jo, men inte så många ställen där vi har väggar framför. Vill man kan man köpa stolarna för att vara säker. Tror både Tui fly och Novair har detsamma som vi."

• Katlan
    LillaLoppi skrev 2016-02-05 19:03:47 följande:
    Varför inte? Det gäller att passa på när det dels är gratis för infants, men även då barnet är så pass litet att det är nöjt med att få äta, skita och sova.
    Man kanske skulle kunna tänka på medresenärerna?
  • Mira14
    Katlan skrev 2016-02-05 20:08:06 följande:
    Vad menar du med det? Om barnet skriker?! Herregud.. Man kanske ska låsa in barnet i ett isolerat rum tills barnet blivit.. 13?! Så ingen störs menar jag.
  • Mira14
    LillaLoppi skrev 2016-02-05 18:45:58 följande:

Nu har jag frågat mamma. Hon säger att de i taket inte finns kvar, men de har sådana som man hänger PÅ VÄGGEN framför sitt säte. Dock finns det inte så väldigt många sådana platser, men reser man med en infant så är det smart att boka just någon av de platserna som är anpassade. :)

Så här skriver hon:

"Jo, men inte så många ställen där vi har väggar framför. Vill man kan man köpa stolarna för att vara säker. Tror både Tui fly och Novair har detsamma som vi."

Nämen vad snällt av dig! På hemresan har vi bokat en plats med vägg framför, dit vet jag inte. Vi åker med Tui fly. Jag läste om deras flyg och där stod inget men då ska jag ringa dem i morgon och fråga. Stort tack :)
  • LillaLoppi
    Katlan skrev 2016-02-05 20:08:06 följande:

Haha, men suck!
    Mira14 skrev 2016-02-05 20:18:43 följande:

Nämen vad snällt av dig! På hemresan har vi bokat en plats med vägg framför, dit vet jag inte. Vi åker med Tui fly. Jag läste om deras flyg och där stod inget men då ska jag ringa dem i morgon och fråga. Stort tack :)

Så lite så! :)

Ja, det är väl lika bra att höra med någon som arbetar hos just det bolaget.

Trevlig resa!
  • Katlan
    LillaLoppi skrev 2016-02-05 20:27:40 följande:
    Haha, men suck!
    Mira14 skrev 2016-02-05 20:18:43 följande:

Så lite så! :)

Ja, det är väl lika bra att höra med någon som arbetar hos just det bolaget.

Trevlig resa!
    Ja, sucka på du.
    Det lär medresenärerna också göra.
    Alla är inte lika förtjusta i bebisar på långflygningar.
  • Katlan
    Mira14 skrev 2016-02-05 20:15:47 följande:
    Vad menar du med det? Om barnet skriker?! Herregud.. Man kanske ska låsa in barnet i ett isolerat rum tills barnet blivit.. 13?! Så ingen störs menar jag.
    Jag menar att jag inte vill höra din unga vråla på min semester.
    Det behövs ingen inlåsning i 13 år, det räcker med säg.. 5-6 år hemma så vi andra slipper vrålet. 

HERREGUD!!! Varför måste du utsätta andra människor för din unges vrål?
    Stanna hemma tills barnet kan bete sig.

Alltså allvarligt talat, förstår du inte det?
  • Mira14
    Katlan skrev 2016-02-05 20:34:10 följande:
    Jag menar att jag inte vill höra din unga vråla på min semester.
    Det behövs ingen inlåsning i 13 år, det räcker med säg.. 5-6 år hemma så vi andra slipper vrålet. 

HERREGUD!!! Varför måste du utsätta andra människor för din unges vrål?
    Stanna hemma tills barnet kan bete sig.

Alltså allvarligt talat, förstår du inte det?
    Varför är du ens inne och läser på "förälder - resa med barn"? Du låter nog mer illa än vad de flesta barn gör så gnällig dom du verkar. Stackars medresenärer.
Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?