• Katlan

Var hittar man "sängen" till flygresan?

Varför ska du ut på en megaflygning med ett spädbarn?

• Katlan
    LillaLoppi skrev 2016-02-05 19:03:47 följande:
    Varför inte? Det gäller att passa på när det dels är gratis för infants, men även då barnet är så pass litet att det är nöjt med att få äta, skita och sova.
    Man kanske skulle kunna tänka på medresenärerna?
  • Katlan
    LillaLoppi skrev 2016-02-05 20:27:40 följande:
    Haha, men suck!
    Mira14 skrev 2016-02-05 20:18:43 följande:

Nämen vad snällt av dig! På hemresan har vi bokat en plats med vägg framför, dit vet jag inte. Vi åker med Tui fly. Jag läste om deras flyg och där stod inget men då ska jag ringa dem i morgon och fråga. Stort tack :)

Så lite så! :)

Ja, det är väl lika bra att höra med någon som arbetar hos just det bolaget.

Trevlig resa!
    Ja, sucka på du.
    Det lär medresenärerna också göra.
    Alla är inte lika förtjusta i bebisar på långflygningar.
  • Katlan
    Mira14 skrev 2016-02-05 20:15:47 följande:
    Vad menar du med det? Om barnet skriker?! Herregud.. Man kanske ska låsa in barnet i ett isolerat rum tills barnet blivit.. 13?! Så ingen störs menar jag.
    Jag menar att jag inte vill höra din unga vråla på min semester.
    Det behövs ingen inlåsning i 13 år, det räcker med säg.. 5-6 år hemma så vi andra slipper vrålet. 

HERREGUD!!! Varför måste du utsätta andra människor för din unges vrål?
    Stanna hemma tills barnet kan bete sig.

Alltså allvarligt talat, förstår du inte det?
  • Katlan
    Mira14 skrev 2016-02-05 20:44:34 följande:
    Varför är du ens inne och läser på "förälder - resa med barn"? Du låter nog mer illa än vad de flesta barn gör så gnällig dom du verkar. Stackars medresenärer.
    Haha, det kom i mitt flöde. Inget jag sökt på. 
    Jag låter ingenting så du kan vara lugn.
    Eventuellt kan jag skrika BU i ditt öra när du slumrat till när din bebbe slutat vråla.

Snälla du, stanna hemma några år.
  • Katlan
    magelita80 skrev 2016-02-05 20:46:17 följande:
    Nä de flesta barn skriker inte när de reser. Vi har flugit 3 ggr/ år med våra barn. Minst en långresa per år och aldrig har de skrikit. Sist vi flög till USA så flög vi business och när vi kom på planet så suckade och stönade alla. Men båda 2 var tysta hela resan. Av alla gånger vi har flugit med barnen så har det varit skrikande ungar 3 ggr. Och jag kan garantera dig att de föräldrarna kommer aldrig mer resa med småbarn.
    Låter lovande och ansvarsfullt!
  • Katlan
    Voodoodoll skrev 2016-02-05 23:49:56 följande:
    Man ska stanna hemma i 5-6 år...? Det var det mest orimliga jag hört idag. Klarar du inte av att bli störd en stund då och då, då är det nog du som får hålla dig hemma. Barn har lika stor rätt till samhället som dig och mig och barn låter ibland. Vad tycker du om människor med handikapp, som har exempelvis ofrivilliga rörelser och läten för sig? Ska de få flyga?
    Tja, nu var inte kommentaren riktad till dig men jag ska svara ändå.

Nej, jag kommer inte stanna hemma, så nu var det utrett.
    Nej, jag stör ingen.
    Barnens "rätt" att resa som bebisar ger jag inte mket för. Det handlar inte om dem, det handlar om deras föräldrar. Försök inte inbilla mig att småbarn gillar långflygningar.hur gör du i en sådan situation?

Jag klagar inte på barn i allmänhet, stor skillnad.

Har inget mot handikappade människor men skulle inte välja platsen bredvid en som t ex dreglar eller viftar med armarna. Det innebär inte att jag ser ner på människan det gäller. 
  • Katlan
    Dixie skrev 2016-02-06 22:12:35 följande:
    finns ju massor av "störriga" personer som reser - de som envisas med att ha förmycktet handbagage, de som är fulla redan innan avresa, folk som inte dyker upp vid gaten - sist vi reste fick en man hjärtproblem och vi fick nödlanda - det var också irriterande och inte särskilt trevligt för oss medresenärer.... kanske alla borde stanna hemma som kan riskera att vara till besvär för andra...
    Fast en nödlandning som ev räddar ett liv... tycker jag ändå attt man får stå ut med. Irriterande, jo, men nödvändigt.

Håller med om att överförfriskade människor kan vara rejält störiga också. Däremot har jag aldrig sett någon så full innan man ens gått ombord på planet.

Väl på plats väljer jag alltid vuxenhotell, passa mig perfekt!
  • Katlan
    Coccolina skrev 2016-02-07 04:33:08 följande:

Bitter??? 

Dels så gråter inte alla barn, och dels så kommer det i samhället alltid finnas barn omkring dig. Vill du vara barnfri finns det speciella resort för det. Flygresan får du däremot ta öronproppar och skärpa till dig på. 

Jaså minsann, det tycker du?
    Ok, uppfattat.
    (Fast inbilla dig inte att din tillrättavisning har någon effekt)

För övrigt bor jag alltid på vuxenhotell på mina semesterresor.
Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?