• Mira14

Var hittar man "sängen" till flygresan?

Hej,

Jag ska ut och resa med min fyramånaders. Det är en flygresa på 11 timmar och det finns ingen bassinette att tillgå. Jag har förstått att det finns något tyg man fäster runt bordet så att det blir som en säng för bebisen. Någon som vet vad detta heter och var man kan tänkas hitta den? (som på bilden).

Tack!

• Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?
  • LillaLoppi

Man brukar få låna små sängar som hängs "i taket" på flyget. Om det var på själva flygresan du menade?

• Sous

Ett varningens ord... De där är inte allmänt godkända, flygbolaget behöver inte låta dig använda den. Många säger dessutom att de är farliga ex vid turbulens. Det kan alltså bli så att du köper den och sen inte får använda den. Dessutom kan inte bebisen vara vaken i den, när den rör sig så drar den liksom i sötet framför så att det blir precis som om någon satt och sparkade på sätet. Inte ok. Jag valde ergonomisk bärsele istället, och det funkade jättebra, men har ändå sagt att jag aldrig mer flyger med spädbarn utan att köpa eget säte till bebisen. All min sympati inför elvatimmarsflygningen.

• Mira14
    Sous skrev 2016-02-05 16:45:05 följande:

Ett varningens ord... De där är inte allmänt godkända, flygbolaget behöver inte låta dig använda den. Många säger dessutom att de är farliga ex vid turbulens. Det kan alltså bli så att du köper den och sen inte får använda den. Dessutom kan inte bebisen vara vaken i den, när den rör sig så drar den liksom i sötet framför så att det blir precis som om någon satt och sparkade på sätet. Inte ok. Jag valde ergonomisk bärsele istället, och det funkade jättebra, men har ändå sagt att jag aldrig mer flyger med spädbarn utan att köpa eget säte till bebisen. All min sympati inför elvatimmarsflygningen.

Ja det har du ju helt rätt i, jag hade blivit galen av att ha en sån bakom mig, haha. Men fungerar ju bra när han sover!

Tack för din sympati.. Han är en väldigt nöjd och glad kille men sova i famnen kan han inte så det kommer nog bli lite svettigt...
  • Mira14
    LillaLoppi skrev 2016-02-05 14:40:16 följande:

Man brukar få låna små sängar som hängs "i taket" på flyget. Om det var på själva flygresan du menade?

Vi åker charterplan så tror inte de har sånna bekvämligheter tyvärr.. :-/
  • LillaLoppi
    Mira14 skrev 2016-02-05 17:13:56 följande:

Vi åker charterplan så tror inte de har sånna bekvämligheter tyvärr.. :-/

Hm, jo, men det tror jag att de har. Min mamma arbetar på Thomas Cook Airlines. De har såna. Eller hade iaf förut. Nästan säker på att de fortfarande har såna.
  • JTo

Men vad händer om personen framför helt plötsligt fäller bak sitt säte?

• Mira14
    JTo skrev 2016-02-05 18:17:05 följande:

Men vad händer om personen framför helt plötsligt fäller bak sitt säte?

Ja justja, då blir ju bebisen klämd :-0
  • LillaLoppi

Nu har jag frågat mamma. Hon säger att de i taket inte finns kvar, men de har sådana som man hänger PÅ VÄGGEN framför sitt säte. Dock finns det inte så väldigt många sådana platser, men reser man med en infant så är det smart att boka just någon av de platserna som är anpassade. :)

Så här skriver hon:

"Jo, men inte så många ställen där vi har väggar framför. Vill man kan man köpa stolarna för att vara säker. Tror både Tui fly och Novair har detsamma som vi."

Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?