Inlägg från: LillaLoppi |Visa alla inlägg
  • LillaLoppi

Var hittar man "sängen" till flygresan?

Man brukar få låna små sängar som hängs "i taket" på flyget. Om det var på själva flygresan du menade?

• LillaLoppi
    Mira14 skrev 2016-02-05 17:13:56 följande:

Vi åker charterplan så tror inte de har sånna bekvämligheter tyvärr.. :-/

Hm, jo, men det tror jag att de har. Min mamma arbetar på Thomas Cook Airlines. De har såna. Eller hade iaf förut. Nästan säker på att de fortfarande har såna.
  • LillaLoppi

Nu har jag frågat mamma. Hon säger att de i taket inte finns kvar, men de har sådana som man hänger PÅ VÄGGEN framför sitt säte. Dock finns det inte så väldigt många sådana platser, men reser man med en infant så är det smart att boka just någon av de platserna som är anpassade. :)

Så här skriver hon:

"Jo, men inte så många ställen där vi har väggar framför. Vill man kan man köpa stolarna för att vara säker. Tror både Tui fly och Novair har detsamma som vi."

• LillaLoppi
    Katlan skrev 2016-02-05 18:55:25 följande:

Varför ska du ut på en megaflygning med ett spädbarn?

Varför inte? Det gäller att passa på när det dels är gratis för infants, men även då barnet är så pass litet att det är nöjt med att få äta, skita och sova.
  • LillaLoppi
    Mira14 skrev 2016-02-05 18:22:43 följande:

Ja justja, då blir ju bebisen klämd :-0

LillaLoppi skrev 2016-02-05 18:45:58 följande:

Nu har jag frågat mamma. Hon säger att de i taket inte finns kvar, men de har sådana som man hänger PÅ VÄGGEN framför sitt säte. Dock finns det inte så väldigt många sådana platser, men reser man med en infant så är det smart att boka just någon av de platserna som är anpassade. :)

Så här skriver hon:

"Jo, men inte så många ställen där vi har väggar framför. Vill man kan man köpa stolarna för att vara säker. Tror både Tui fly och Novair har detsamma som vi."

• LillaLoppi
    Katlan skrev 2016-02-05 20:08:06 följande:

Man kanske skulle kunna tänka på medresenärerna?

Haha, men suck!
    Mira14 skrev 2016-02-05 20:18:43 följande:

Nämen vad snällt av dig! På hemresan har vi bokat en plats med vägg framför, dit vet jag inte. Vi åker med Tui fly. Jag läste om deras flyg och där stod inget men då ska jag ringa dem i morgon och fråga. Stort tack :)

Så lite så! :)

Ja, det är väl lika bra att höra med någon som arbetar hos just det bolaget.

Trevlig resa!
  • LillaLoppi
    nernu skrev 2016-02-06 04:38:56 följande:

Livsfarligt! Det räcker ju att planet kränger till ordentligt så åker ungen i golvet. Aldrig i livet...

Blir det så pass turbulent i kabinen, så flyger ungen ur vilken sittplats det än må vara.

Ska man gå omkring och oroa sig för allt som KAN hända, då kan man lika gärna flytta in under en sten.
  • LillaLoppi
    Dixie skrev 2016-02-06 22:14:20 följande:

har rest mycket med små barn - men aldrig sett någon form av säng som fästs i taket?! 

Det var så jag mindes det. Jag var ofta med mamma på jobbet som barn, då vet jag att man hade spädbarn i små "vaggor" vid hatthyllan. Men när jag frågade mamma så sa hon att de inte har kvar det nu. Det var på den tiden då bolaget hette Scanair och senare Premiair, då de hade DC-10:orna (en typ av flygmaskin).

Så reste du väldigt lite under 80- och 90-talen så har du missat den händelsen.
  • LillaLoppi
    Dixie skrev 2016-02-06 22:41:05 följande:

nej, jag reste inte särskilt mycket på 80-talet - men om du nu ska ge råd hur man reser med barn är det kanske en idé att hålla sig till nutid... hur det var förr i tiden är ju ganska oväsentligt.....

Du kanske skulle börja med att läsa alla mina inlägg? De kom i rätt så tät följd. Jag trodde att det fortfarande var så man gjorde, men då jag inte var säker så smsade jag och frågade, fick svar och bifogade därefter sms-svaret.

Man gjorde så en bra bit in på 90-talet också, så länge som man fortfarande hade de gamla maskinerna kvar.
Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?