Var hittar man "sängen" till flygresan?
Man brukar få låna små sängar som hängs "i taket" på flyget. Om det var på själva flygresan du menade?
Man brukar få låna små sängar som hängs "i taket" på flyget. Om det var på själva flygresan du menade?
Vi åker charterplan så tror inte de har sånna bekvämligheter tyvärr.. :-/
Nu har jag frågat mamma. Hon säger att de i taket inte finns kvar, men de har sådana som man hänger PÅ VÄGGEN framför sitt säte. Dock finns det inte så väldigt många sådana platser, men reser man med en infant så är det smart att boka just någon av de platserna som är anpassade. :)
Så här skriver hon:
"Jo, men inte så många ställen där vi har väggar framför. Vill man kan man köpa stolarna för att vara säker. Tror både Tui fly och Novair har detsamma som vi."
Varför ska du ut på en megaflygning med ett spädbarn?
Ja justja, då blir ju bebisen klämd :-0
Nu har jag frågat mamma. Hon säger att de i taket inte finns kvar, men de har sådana som man hänger PÅ VÄGGEN framför sitt säte. Dock finns det inte så väldigt många sådana platser, men reser man med en infant så är det smart att boka just någon av de platserna som är anpassade. :)
Så här skriver hon:
"Jo, men inte så många ställen där vi har väggar framför. Vill man kan man köpa stolarna för att vara säker. Tror både Tui fly och Novair har detsamma som vi."
Man kanske skulle kunna tänka på medresenärerna?
Nämen vad snällt av dig! På hemresan har vi bokat en plats med vägg framför, dit vet jag inte. Vi åker med Tui fly. Jag läste om deras flyg och där stod inget men då ska jag ringa dem i morgon och fråga. Stort tack :)
Livsfarligt! Det räcker ju att planet kränger till ordentligt så åker ungen i golvet. Aldrig i livet...
har rest mycket med små barn - men aldrig sett någon form av säng som fästs i taket?!
nej, jag reste inte särskilt mycket på 80-talet - men om du nu ska ge råd hur man reser med barn är det kanske en idé att hålla sig till nutid... hur det var förr i tiden är ju ganska oväsentligt.....