• mini72

IVF Juni 2016

Jazzgirl76 skrev 2016-06-12 11:46:39 följande:

Angående bad så har jag gjort FET, dvs inget ägguttag och hittade ingen info kring restriktioner för bad. Efter ET vet jag att man inte skulle bada men efter FET?

Ja just det, det har du ju rätt i att det blir annorlunda med FET. :)

Vidare så står det i foldern: Efter tillbakaföring kan ni återuppta aktiviteter och leva normalt, bortsett från det som tidigare är nämnt om samlag, tampongbruk och karbad.

Det är väl helt enkelt infektionsrisken man ska ha i minne då. :)
  • mini72
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-12 17:17:30 följande:

Ok, tack så mycket att du kollade upp! Då gjorde jag rätt i att avstå då. Blev en mysig kvällstur till en strandbar så killen fick ta en kall öl istället igår. Jag tog en te. Ganska skönt att vara nykter även på helgen - man blir ju fri att åka vart man vill... Hunden kunde doppa tassarna i vattnet och blev ställets favorit. En mysig lördagskväll blev det.

Det var så lite så! Jag tycker det låter som du har det toppen! :) Nykterhet är nånting jag har svurit till i lång tid nu och koffein försöker jag också hålla mig undan, allt för att optimera chansen... Läste nånstans att det tar 2-3 månader för ägget att mogna, så de som plockas nu har säkert bara bra av att man över tid försöker bibehålla en sund livsstil.

Imorgon bitti går flyget till kliniken (som ligger 50 mil bort) och detta försök blir jag helt ensam med allt av undersökningar och det som ska till, eftersom sambon är bortrest i jobb. Han har levererat och fått fryst sina simmare, så nu är ju det också ett hinder som ska passeras, upptining av spermier... Har ingen aning om vad jag ska tänka om det? Är det en risksport, eller bara ren rutin för kliniken?

Först och främst blir det VUL imorrn kl. 13 för att se om blåsorna har växt, de var bara 3, 4 och 6mm på första VUL.
  • mini72

VUL visade en äggblåsa, som var 14 mm. Slemhinnan var 5 mm.

Jag fick 2 val: Sätta ägglossningssprutan på lördag och försöka bli gravid naturlig väg, eller sätta ägglossningssprutan på lördag och göra ÄP på måndag samt ET på tisdag.

Efter lite dividerande kom jag fram till att jag önskar att fortsätta hos kliniken, pga att jag har erfarit att ha dåliga ägg och tom äggblåsa.

ET är bokat kl 9.00 på måndag, men först måste vi vänta på svar på blodprovet som jag tog idag. Det man önskar se är att nivån är låg eftersom jag bara har en äggblåsa. Om det upptäcks fel redan på blodprovet, kommer försöket avbrytas och vi får göra om 2:a ivf för tredje gången.

Förresten, det där med frysta spermier verkar vara ganska vanligt på min klinik, eftersom det bl.a. är en del off-shore arbetare i oljehavet här i Norge. :)

Det är min födelsedag på fredag, så jag hoppas verkligen att den dagen blir historisk! Håller tummarna hårt denna gång! :)

• mini72
    Emmet1976 skrev 2016-06-15 21:22:24 följande:

Idag kom brevet - mina två embryon klarade sig inte till frysen. :( Hoppas minst en av mina två i magen väljer livet...RD7 idag...

Kämpa på! Håll huvudet högt och tänk på hur superstark du är som går igenom det här! :)
  • mini72

Negativt besked fick jag idag, då kliniken tolkar blodprovet som att värdet är för lågt för att ägget ska vara moget. Då är därmed detta ivf-försök avbrutet, och vi får höra på torsdag om vägen vidare.

Det går både upp och ner här med äggkvalitéten - mest ner. Har dock spekulerat på om jag ska våga ta hormonsprutor 2 dagar till, samt sätta ägglossningssprutan på söndag, så vi får göra ett eget försök, nu när jag vet att jag har en äggblåsa och alla mediciner bara ligger där och väntar?

• mini72
    Silmation skrev 2016-06-18 09:29:57 följande:

Insättning idag om allt går vägen????????????????????????

Hej! Tänkte precis fråga ur går det med "trådstartaren"? :)
  • mini72
    Silmation skrev 2016-06-20 19:42:53 följande:

5/6 befruktade och ruvar just nu på 1 litet frö:)) <3

Silmation skrev 2016-06-21 05:49:42 följande:

Återföring skedde i lördags<3 hur räknar man RD?:S

Fantastiskt resultat, jag håller tummarna för dig! RD1 är dagen efter embryotransfer, så det vill säga du är på RD3 nu. Ägget fäster sig de närmaste dagarna nu, spännande tider! :)
  • mini72
    Emmet1976 skrev 2016-06-21 07:44:56 följande:

Har jag då fått om bakfoten att dag 1 är dagen då du får tillbaka ditt embryo? Dvs Silmation är väl då på RD4? Men jag kan ha rört ihop det.

Det kan variera mellan olika kliniker hur de räknar, kanske din börjar en dag tidigare? :)
  • mini72
    Emmet1976 skrev 2016-06-21 08:34:33 följande:

Aha, tog för givet att RD1 alltid är återföringsdagen då både Sophiahemmet och Ivfkliniken räknar så, men man lär sig alltid något nytt. :)

Finns även kliniker som räknar ifrån ÄP-dagen. :)
  • mini72
    Silmation skrev 2016-06-22 14:37:45 följande:

Om jag minns rätt så stod det "test sker 15 dagar efter återförandet" på mitt papper, så då är det nog dagen efter som gäller hos mig <3

På min klinik så är det inte hemma-tester som gäller, utan de vill att man mäter hcg'n med blodprov 2 veckor efter insättning. Detta pga att Ovitrellen är med även som stöd behandling 8 dagar efter ET, i pyttesmå doser varje dag (plus Lutinus och Progynova).
  • mini72
    Silmation skrev 2016-06-22 16:35:06 följande:

Jaha, har endast lutinus 3/dag :S

Ja men det verkar vara jätte vanligt med bara Lutinus. Vet egentligen inte varför jag får extra allt, men det ska väl hjälpa. :)
  • mini72

Fått besked nu från kliniken att det inte blir fler försök. De anser de senaste resultaten som dåliga och att detta är en indikation på att ivf inte är vägen för oss att gå.

Så, långvården nästa, eller?

Nej, jag tänker att nu kör vi naturligt samtidigt som vi bestämmer oss för i vilket land vi ska göra äggdonationen, det är ju som inte lov i Norge ännu. Danmark är ju ett liberalt land som tillåter ivf/donation upp till 46 år. Det svåraste är dock att inte bli stressad av tidens tand, min biologiska klocka hörs ticka nu. Samtidigt som man vill vara positiv är det lätt grubbla.

Det var lite om mitt. Hoppas det går bättre för er andra, kämpa på och lyft hakan de dagar allt känns tungt! Styrkan sitter i huvudet!

Klem från Norge. :)

Svar på tråden IVF Juni 2016