• Ascendere

Vänstermänniskor, miljöpartister och andra mångkulturförespråkare, är ni nöjda med utvecklingen?

Hej,

Situationen i Sverige nu ser ju inte precis ljus ut. Nazister patrullerar på gatorna, högerextremister tar till våld, det förekommer dagligen våld och övergrepp på asylboenden runt om i landet, sexuella övergrepp på våra badanläggningar utförda av asylsökande förekommer i stor omfattning pga kulturkrockar, polis, socialtjänst och sjukvård går på knäna osv.

Till stor del beror ju den här tråkiga utvecklingen på att man valt att inte ha en öppen diskussion om invandringen och hur många människor vi klarar av att ta emot i Sverige eftersom det skulle "gynna främlingsfientliga krafter". 

Så tycker ni att samhällsutvecklingen blivit som ni hoppades? Det har ju trots allt funnits många som varnat för just detta som ni konsekvent avfärdat som rasister, nazister, främlingsfientliga, fascister mm, alldeles oavsett vederbörandes faktiska politiska hemvist. 
    Tycker ni fortfarande att det var rätt att tysta alla kritiker och köra på som tidigare, eller hade det varit bättre att undvika dagens situation genom att ha en öppen debatt och reglera invandringen hårdare redan runt 2012 då man tydligt kunde se början på dagens problem?

• Svar på tråden Vänstermänniskor, miljöpartister och andra mångkulturförespråkare, är ni nöjda med utvecklingen?
  • SmalaSara
    En god vän skrev 2016-02-02 19:57:04 följande:
    Nej, men så talade jag inte om skrivelser heller. Och sedan har du fel i att Vänsterpartiet inte också haft sådana åsikter.
    Jag skrev dessutom att de hade det som vision. Vilket de ju har då, om skrivelsen är kvar.

Känns mest som du är ut efter att leta detaljfel.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-02-02 20:29:50 följande:
    Än så länge...

Alla har varit små. SD var inte större än så 1988.

Trots att de är "ett obefintligt parti" tar sig afaäcklen/rövolutionära fronten sig tid att misshandla deras representanter.

Inte illa att lyckas reta upp slöddret trots att de står så långt från fascism man bara kan komma.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Fråga: Finns det någon koppling mellan Frihetsfronten och KLP (bortsett ifrån att bägge kallar/har kallat sig Libertarianer)?
  • En god vän
    Rataxes skrev 2016-02-02 20:29:50 följande:

Inte illa att lyckas reta upp slöddret, trots att de står så långt ifrån fascism man bara kan komma.

Finns det verkligen inte partier som står längre ifrån fascism än Sverigedemokraterna?
  • En god vän
    SmalaSara skrev 2016-02-02 20:39:37 följande:

Märkligt resonemang du har. Varför skulle skrivelser inte räknas? Vad räknas enligt dig som ett partis åsikter?

Och vd menar du med att vänsterpartiet "har haft sådana åsikter"? Har det stått i partiprogrammet? När då? Så länge jag varit med har generös men reglerad invandring varit rådande.

Skrivelserna skall ju uttalas också för att man på allvar skall veta att partiet tror på den frågan, inte struntar högaktningsfullt i partiprogrammet som många partier gör idag.

Jag känner åtskilliga vänsterpartister som vurmar för fri invandring, du är således bra naiv om du tror att skrivelserna är det enda som utgör de politiska åsikterna hos partierna.
  • FDFMGA
    En god vän skrev 2016-02-02 20:50:33 följande:
    Skrivelserna skall ju uttalas också för att man på allvar skall veta att partiet tror på den frågan, inte struntar högaktningsfullt i partiprogrammet som många partier gör idag.

Jag känner åtskilliga vänsterpartister som vurmar för fri invandring, du är således bra naiv om du tror att skrivelserna är det enda som utgör de politiska åsikterna hos partierna.
    Jag känner ingen som vurmar för fri invandring, varken vänsterpartist eller något annat - mer än som en utopi för en framtida värld där det är möjligt för alla att bosätta sig var de vill.

Fri invandring idag skulle möjligen fungera med Rataxesmodellen, men vem förutom Rataxes vill ha en sådan samhällsmodell.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    En god vän skrev 2016-02-02 20:50:33 följande:

Även om det finns vänsterpartister som vurmar för det så står inte partiet för det eller lägger sådana förslag.

Du påstår att jag skriver felaktiga fakta, men men när det kommer till kritan så är det ju inte så. V står för reglerad invandring som jag skrev. Jag skrev inte att det existerar några vänsterpartister som tycker det ändå.

Vad är det du vill egentligen? Du påstår att jag har fel, fast jag inte har det. Du kunde ju istället skriva att bilden borde nyanseras eller så, för det är ju vad dina invändningar handlar om. Inte om att jag har fel i sak.
  • En god vän
    FDFMGA skrev 2016-02-02 21:11:25 följande:

Jag känner ingen som vurmar för fri invandring, varken vänsterpartist eller något annat - mer än som en utopi för en framtida värld där det är möjligt för alla att bosätta sig var de vill.

Fri invandring idag skulle möjligen fungera med Rataxesmodellen, men vem förutom Rataxes vill ha en sådan samhällsmodell.

Jag tror givetvis inte heller att de som jag menade vurmade för fri invandring anser att det är något man kan genomföra imorgon. Vision eller utopi är väl kanske ett bättre ord för förslaget - men omöjligt tror jag bestämt inte det är heller, som nationalisterna ofta hävdar.
  • En god vän
    SmalaSara skrev 2016-02-02 21:37:42 följande:

Även om det finns vänsterpartister som vurmar för det så står inte partiet för det eller lägger sådana förslag.

Du påstår att jag skriver felaktiga fakta, men men när det kommer till kritan så är det ju inte så. V står för reglerad invandring som jag skrev. Jag skrev inte att det existerar några vänsterpartister som tycker det ändå.

Vad är det du vill egentligen? Du påstår att jag har fel, fast jag inte har det. Du kunde ju istället skriva att bilden borde nyanseras eller så, för det är ju vad dina invändningar handlar om. Inte om att jag har fel i sak.

OK, jag menade inte att du hade fel i sak - jag bara ville belysa det faktum att om en vänsterpartist tog orden fri invandring i sin mun skulle det på intet sätt uppfattas som kontroversiellt i de egna leden. Var väl lite otydlig kanske.
  • missfröjd

Att nazister/sverigedemokrater marscherar på gatorna och attackerar folk är såklart inte en trevlig samhällsutveckling, men jag tycker det är fint att vi fått så många nya svenskar i vårt land under 2015.

• Rataxes
    En god vän skrev 2016-02-02 20:47:25 följande:

Finns det verkligen inte partier som står längre ifrån fascism än Sverigedemokraterna?

?
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • lagge2

Vet inte om någon kan svara på denna tråd längre - för det kan väl inte finnas några anhängare kvar till dessa partier.

95 % av folket tycker invandringspolitiken varit naiv....läs en mycket bra artikel :
    www.aftonbladet.se/debatt/article22198632.ab

Alternativt läs kommentarer på Dagens Industri´s artiklar.

Ingen förutom Sjöstedt, Romson och han som tycker allt är "skit" kan ju kommentera denna tråd =)

Svar på tråden Vänstermänniskor, miljöpartister och andra mångkulturförespråkare, är ni nöjda med utvecklingen?