• Ascendere

Vänstermänniskor, miljöpartister och andra mångkulturförespråkare, är ni nöjda med utvecklingen?

Hej,

Situationen i Sverige nu ser ju inte precis ljus ut. Nazister patrullerar på gatorna, högerextremister tar till våld, det förekommer dagligen våld och övergrepp på asylboenden runt om i landet, sexuella övergrepp på våra badanläggningar utförda av asylsökande förekommer i stor omfattning pga kulturkrockar, polis, socialtjänst och sjukvård går på knäna osv.

Till stor del beror ju den här tråkiga utvecklingen på att man valt att inte ha en öppen diskussion om invandringen och hur många människor vi klarar av att ta emot i Sverige eftersom det skulle "gynna främlingsfientliga krafter". 

Så tycker ni att samhällsutvecklingen blivit som ni hoppades? Det har ju trots allt funnits många som varnat för just detta som ni konsekvent avfärdat som rasister, nazister, främlingsfientliga, fascister mm, alldeles oavsett vederbörandes faktiska politiska hemvist. 
    Tycker ni fortfarande att det var rätt att tysta alla kritiker och köra på som tidigare, eller hade det varit bättre att undvika dagens situation genom att ha en öppen debatt och reglera invandringen hårdare redan runt 2012 då man tydligt kunde se början på dagens problem?

• Svar på tråden Vänstermänniskor, miljöpartister och andra mångkulturförespråkare, är ni nöjda med utvecklingen?
  • SmalaSara
    Ascendere skrev 2016-01-30 20:10:52 följande:

Hej,

Situationen i Sverige nu ser ju inte precis ljus ut. Nazister patrullerar på gatorna, högerextremister tar till våld, det förekommer dagligen våld och övergrepp på asylboenden runt om i landet, sexuella övergrepp på våra badanläggningar utförda av asylsökande förekommer i stor omfattning pga kulturkrockar, polis, socialtjänst och sjukvård går på knäna osv.

Till stor del beror ju den här tråkiga utvecklingen på att man valt att inte ha en öppen diskussion om invandringen och hur många människor vi klarar av att ta emot i Sverige eftersom det skulle "gynna främlingsfientliga krafter". 

Så tycker ni att samhällsutvecklingen blivit som ni hoppades? Det har ju trots allt funnits många som varnat för just detta som ni konsekvent avfärdat som rasister, nazister, främlingsfientliga, fascister mm, alldeles oavsett vederbörandes faktiska politiska hemvist. 
    Tycker ni fortfarande att det var rätt att tysta alla kritiker och köra på som tidigare, eller hade det varit bättre att undvika dagens situation genom att ha en öppen debatt och reglera invandringen hårdare redan runt 2012 då man tydligt kunde se början på dagens problem?

En liten tanke/rättelse:

Alla vänsterpartister är inte för hög invandring. Det finns undersökningar om detta. Det är färre som vill h hårdare invandringsregler i V än i t.ex M, men det är fortfarande ca 30% av dem som röster på V som vill ha hårdare reglering

Alla sossar är det definitivt inte

Många liberala alliansröstare är för hög invandring.

Du borde undvika att vara så kategorisk.

Och fundera på vilka du menar som skulle hindrat en öppen diskussion. Knappast Sven Svensson som röstade på S i alla fall.
  • Ascendere
    FDFMGA skrev 2016-02-01 13:50:12 följande:
    En liten ledtråd. Snygg film förresten, oerhört snygg.
    Du får nog förtydliga lite.
    Eller kanske får jag förtydliga mig lite. 
    Det är sant att vi hade behov av arbetskraft på 60-talet och att det då kom ett antal invandrare hit för att få jobb, bland annat på Volvo (antar jag).

Dock ser ju inte situationen idag alls ut så, utan de  som kommer kan inte räkna med att få jobb på ganska många år. 
    Så om vi diskuterar dagens invandring, har den lett till några framsteg för Sverige? Eller tror du den kommer att göra det på sikt, vad i så fall?
  • FDFMGA
    Ascendere skrev 2016-02-01 16:59:40 följande:
    Du får nog förtydliga lite.
    Eller kanske får jag förtydliga mig lite. 
    Det är sant att vi hade behov av arbetskraft på 60-talet och att det då kom ett antal invandrare hit för att få jobb, bland annat på Volvo (antar jag).

Dock ser ju inte situationen idag alls ut så, utan de  som kommer kan inte räkna med att få jobb på ganska många år. 
    Så om vi diskuterar dagens invandring, har den lett till några framsteg för Sverige? Eller tror du den kommer att göra det på sikt, vad i så fall?
    Jag  vet inte, jag tyckte Volvos reklamfilm var tydlig nog.

Den ger kanske en förskönande bild av Göteborg - som jag uppfattar som en klimatmässig mardröm - men inte av svensk arbetsmarknad.

Så där ser det ut nästan överallt. Det du kallar mångkultur, själv ogillar jag begreppet eftersom det handlar om en tolerant övergripande svensk kultur,har sedan länge segrat på arbetsmarknaden.

Att sedan den övergripande svenska kulturen ofta varit jävligt dålig på att tala om vad som är acceptabelt eller inte i Sverige är en annan diskussion.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • 100kgpappa

Du kommet aldrig att få några ursäkter, eller att någon erkänner att det var kanske inte det bästa att öppna gränserna och släppa in vem som helst utan kontroll.

Dels lever många av de som förespråkar i en fantasivärld och skyddad verkstad, de läser bara vänstermedia, och bor långt ifrån de problem som invandringen skapar. De tror att allt är frid o fröjd. Möjligtvis har de fått lite insikt nu i vinter, men troligtvis slår de ifrån sig allt negativt med att det är SD-propaganda, och i vilket fall är ju Svenska män värst i hela världen på att våldta och kränka kvinnor, för det har Gudrun sagt minsann.

Utöver det så har man satt en sådan prestige i att alltid tycka precis tvärtom vad SD tycker, så man kan inte nu erkänna att de kanske hade en poäng oss allt. Om Åkesson sa att himlen var blå skulle de säga att den är grön, bara för att visa hur antirasistiska de är.

De kommer ALDRIG att erkänna att de haft fel, oavsett hur långt ner i avgrunden vi hamnar.

• FDFMGA
    100kgpappa skrev 2016-02-01 21:13:26 följande:

Du kommet aldrig att få några ursäkter, eller att någon erkänner att det var kanske inte det bästa att öppna gränserna och släppa in vem som helst utan kontroll.

Dels lever många av de som förespråkar i en fantasivärld och skyddad verkstad, de läser bara vänstermedia, och bor långt ifrån de problem som invandringen skapar. De tror att allt är frid o fröjd. Möjligtvis har de fått lite insikt nu i vinter, men troligtvis slår de ifrån sig allt negativt med att det är SD-propaganda, och i vilket fall är ju Svenska män värst i hela världen på att våldta och kränka kvinnor, för det har Gudrun sagt minsann.

Utöver det så har man satt en sådan prestige i att alltid tycka precis tvärtom vad SD tycker, så man kan inte nu erkänna att de kanske hade en poäng oss allt. Om Åkesson sa att himlen var blå skulle de säga att den är grön, bara för att visa hur antirasistiska de är.

De kommer ALDRIG att erkänna att de haft fel, oavsett hur långt ner i avgrunden vi hamnar.

Hm.

Nyss var det invandrar-DNA som inte möjligt att integrera med svenskt DNA och när klanmedlemmarna kommer i extas är Sveriges gränser öppna och alla slipper in.

Kan du inte ge ett exempel på där Åkessonklanen påstås ha en sådan kvinnosyn. Förresten inte bara Åkessonklanen utan Gudrun har visst enligt dig påstått att svenska män är värst av alla på att våldta och kränka.

Den seansen måste ha varit en syn för gudar. Hela klanen måste ha vajat i extas om att invandrar-DNA inte är integrerbart med svenskt och att Gudrun anklagar svenska män för att vara värst på att våldta och kränka kvinnor.

Som vän av ordning skulle jag vilja påstå att få om ens några män har en så hygglig kvinnosyn som svenska. Det gäller iofs inte sverigedemokrater överlag, men jag anser inte att de är män överhuvudtaget - utan gnällkärringar av guds nåde.

Haha, och i en annan tråd kommer du fram till att SR och SVT är vänstervridna, ja tillsammans med dina intellektuella jämlikar från nattmössehögern :)
  • JTA
    Lena skrev 2016-01-30 20:49:58 följande:
    Runt andra världskriget hade vi större invandring om man ser till befolkningsstorlek
    Källa på det? Tror inte det stämmer. 

Vi har nu runt 18 % utlandsfödda i landet om jag inte minns fel. Det är en historiskt unikt hög siffra. 1960 var den under fem procent.

www.migrationsinfo.se/migration/sverige/
    Får man in folk att kunna börja integreras kan många börja jobba snabbt och då är inte jobb några problem. Visst kommer det bli några tuffa år men sen rusar tillväxten uppåt.
    Önskedrömmar. Vi har ett uselt track record när det gäller att få invandrare i jobb. Det finns ingen som helst anledning att tro att det skulle bli bättre. Vi har ingen aning om hur vi skall få lågutbildade personer utan gångbar yrkeserfarenhet att bli självförsörjande. Vi har försökt med allt möjligt och plöjt ner många miljoner i integrationsprojekt utan resultat. Det är bara naivt att tro att massiv invandring från tredje världen skall kunna bli någonting annat än ett problem. Vakna upp och inse faktum.
  • JTA
    FDFMGA skrev 2016-02-01 13:50:12 följande:
    En liten ledtråd. Snygg film förresten, oerhört snygg.

" target="_blank">

Hur menar du mångkultur visar sig i filmen? Hur visar filmen att mångkultur är Volvo till nytta?

(För övrigt: notera gärna att det är en reklamfilm.)
  • FDFMGA
    JTA skrev 2016-02-02 00:17:26 följande:
    Hur menar du mångkultur visar sig i filmen? Hur visar filmen att mångkultur är Volvo till nytta?

(För övrigt: notera gärna att det är en reklamfilm.)
    Det är en hyllning till de anställda på Volvo.

Själv är jag lite av en hoppjerka i arbetslivet - och min relativt gedigna erfarenhet av olika företag stämmer med Volvos  bild - det du kallar mångkulturen är ett faktum i arbetslivet sedan länge.
  • FDFMGA
    JTA skrev 2016-02-02 00:10:06 följande:
    Källa på det? Tror inte det stämmer. 

Vi har nu runt 18 % utlandsfödda i landet om jag inte minns fel. Det är en historiskt unikt hög siffra. 1960 var den under fem procent.

www.migrationsinfo.se/migration/sverige/
    Får man in folk att kunna börja integreras kan många börja jobba snabbt och då är inte jobb några problem. Visst kommer det bli några tuffa år men sen rusar tillväxten uppåt.
    Önskedrömmar. Vi har ett uselt track record när det gäller att få invandrare i jobb. Det finns ingen som helst anledning att tro att det skulle bli bättre. Vi har ingen aning om hur vi skall få lågutbildade personer utan gångbar yrkeserfarenhet att bli självförsörjande. Vi har försökt med allt möjligt och plöjt ner många miljoner i integrationsprojekt utan resultat. Det är bara naivt att tro att massiv invandring från tredje världen skall kunna bli någonting annat än ett problem. Vakna upp och inse faktum.
    Sry.

Svarade inte på din fråga. Filmen visar hur människor med olika bakgrund samverkar för ett gemensamt mål.

I filmen ger de ju dessutom ett svar till sådana som du - i sången.
  • En god vän

Nationalister - är ni tillfreds med att nazister hotade ensamkommande flyktingar i helgen?

Svar på tråden Vänstermänniskor, miljöpartister och andra mångkulturförespråkare, är ni nöjda med utvecklingen?