• Ascendere

Vänstermänniskor, miljöpartister och andra mångkulturförespråkare, är ni nöjda med utvecklingen?

Hej,

Situationen i Sverige nu ser ju inte precis ljus ut. Nazister patrullerar på gatorna, högerextremister tar till våld, det förekommer dagligen våld och övergrepp på asylboenden runt om i landet, sexuella övergrepp på våra badanläggningar utförda av asylsökande förekommer i stor omfattning pga kulturkrockar, polis, socialtjänst och sjukvård går på knäna osv.

Till stor del beror ju den här tråkiga utvecklingen på att man valt att inte ha en öppen diskussion om invandringen och hur många människor vi klarar av att ta emot i Sverige eftersom det skulle "gynna främlingsfientliga krafter". 

Så tycker ni att samhällsutvecklingen blivit som ni hoppades? Det har ju trots allt funnits många som varnat för just detta som ni konsekvent avfärdat som rasister, nazister, främlingsfientliga, fascister mm, alldeles oavsett vederbörandes faktiska politiska hemvist. 
    Tycker ni fortfarande att det var rätt att tysta alla kritiker och köra på som tidigare, eller hade det varit bättre att undvika dagens situation genom att ha en öppen debatt och reglera invandringen hårdare redan runt 2012 då man tydligt kunde se början på dagens problem?

• Svar på tråden Vänstermänniskor, miljöpartister och andra mångkulturförespråkare, är ni nöjda med utvecklingen?
  • 100kgpappa
    FDFMGA skrev 2016-02-01 22:39:37 följande:

Hm.

Nyss var det invandrar-DNA som inte möjligt att integrera med svenskt DNA och när klanmedlemmarna kommer i extas är Sveriges gränser öppna och alla slipper in.

Kan du inte ge ett exempel på där Åkessonklanen påstås ha en sådan kvinnosyn. Förresten inte bara Åkessonklanen utan Gudrun har visst enligt dig påstått att svenska män är värst av alla på att våldta och kränka.

Den seansen måste ha varit en syn för gudar. Hela klanen måste ha vajat i extas om att invandrar-DNA inte är integrerbart med svenskt och att Gudrun anklagar svenska män för att vara värst på att våldta och kränka kvinnor.

Som vän av ordning skulle jag vilja påstå att få om ens några män har en så hygglig kvinnosyn som svenska. Det gäller iofs inte sverigedemokrater överlag, men jag anser inte att de är män överhuvudtaget - utan gnällkärringar av guds nåde.

Haha, och i en annan tråd kommer du fram till att SR och SVT är vänstervridna, ja tillsammans med dina intellektuella jämlikar från nattmössehögern :)

Nu får du lära dig att läsa på lite. Det var inte jag som tramsade på om DNA, så varför du blandar in det i mitt påstående begriper jag inte.

Exempel på Åkessonklanens kvinnosyn??? Begriper faktiskt inte vad du svamlar om.

Schyman har vid flera tillfällen påtalat att Sverige har den högsta våkdtäksstatistiken (att hon sen inte begriper att ta hänsyn till anmälningstendens, definition av våldtäkt eller överrepresentationen bland vissa grupper visar ju bara på hennes låga inteligensnivå), och sagt att det är ingen skillnad på Talibaner och Svenska män

Sen skulle jag vilja påstå att kvinnosynen bland SD medlemmar inte skiljer sig nämnvärt från andra partier, eller har du några källor som kan visa det?

Nä, du bara svamlar på, förblindad av ditt hat mot oliktänkande.

Nyss blev en miljöpartist dömd för våldtäkt (distriktsledningen i Umeå), då är alltså alla miljöpartister våldtäktsmän, eller hur? ( med tanke på att alla SD:are är "järnrörssvingare")

En Miljöpartist sitter dessutom inne för terroristbrott i Chile, trevligt folk i det partiet...

Du debatterar extremt oseriöst, och kan helt enkelt inte tas på allvar. Att blanda in andras påstående i mitt inlägg och sen säga att jag säger emot mig själv är bara skrattretande.

Och angående den andra tråden om SVT:s opartiskhet, så om du tittar på vilka partier som de som arbetar på SVT sympatiserar med så ser du också att det är vänstervridet. Att debattera det är ungefär som att ha en diskussion om jorden är rund eller platt, uppenbart för de flesta, men för dem som har extremt kort perspektiv så ser den ju platt ut...
  • FDFMGA
    100kgpappa skrev 2016-02-02 08:59:30 följande:
    Nu får du lära dig att läsa på lite. Det var inte jag som tramsade på om DNA, så varför du blandar in det i mitt påstående begriper jag inte.

Exempel på Åkessonklanens kvinnosyn??? Begriper faktiskt inte vad du svamlar om.

Schyman har vid flera tillfällen påtalat att Sverige har den högsta våkdtäksstatistiken (att hon sen inte begriper att ta hänsyn till anmälningstendens, definition av våldtäkt eller överrepresentationen bland vissa grupper visar ju bara på hennes låga inteligensnivå), och sagt att det är ingen skillnad på Talibaner och Svenska män

Sen skulle jag vilja påstå att kvinnosynen bland SD medlemmar inte skiljer sig nämnvärt från andra partier, eller har du några källor som kan visa det?

Nä, du bara svamlar på, förblindad av ditt hat mot oliktänkande.

Nyss blev en miljöpartist dömd för våldtäkt (distriktsledningen i Umeå), då är alltså alla miljöpartister våldtäktsmän, eller hur? ( med tanke på att alla SD:are är "järnrörssvingare")

En Miljöpartist sitter dessutom inne för terroristbrott i Chile, trevligt folk i det partiet...

Du debatterar extremt oseriöst, och kan helt enkelt inte tas på allvar. Att blanda in andras påstående i mitt inlägg och sen säga att jag säger emot mig själv är bara skrattretande.

Och angående den andra tråden om SVT:s opartiskhet, så om du tittar på vilka partier som de som arbetar på SVT sympatiserar med så ser du också att det är vänstervridet. Att debattera det är ungefär som att ha en diskussion om jorden är rund eller platt, uppenbart för de flesta, men för dem som har extremt kort perspektiv så ser den ju platt ut...
    Jag utgår från att du kan styrka påståendet "Svenska män värst i hela världen på att våldta och kränka kvinnor, för det har Gudrun sagt minsann".
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    100kgpappa skrev 2016-02-01 21:13:26 följande:

Du kommet aldrig att få några ursäkter, eller att någon erkänner att det var kanske inte det bästa att öppna gränserna och släppa in vem som helst utan kontroll.

Dels lever många av de som förespråkar i en fantasivärld och skyddad verkstad, de läser bara vänstermedia, och bor långt ifrån de problem som invandringen skapar. De tror att allt är frid o fröjd. Möjligtvis har de fått lite insikt nu i vinter, men troligtvis slår de ifrån sig allt negativt med att det är SD-propaganda, och i vilket fall är ju Svenska män värst i hela världen på att våldta och kränka kvinnor, för det har Gudrun sagt minsann.

Utöver det så har man satt en sådan prestige i att alltid tycka precis tvärtom vad SD tycker, så man kan inte nu erkänna att de kanske hade en poäng oss allt. Om Åkesson sa att himlen var blå skulle de säga att den är grön, bara för att visa hur antirasistiska de är.

De kommer ALDRIG att erkänna att de haft fel, oavsett hur långt ner i avgrunden vi hamnar.

Att släppa in vem som helst utan kontroll är ju en EU-grej; Schengen du vet.

Har ju inget med asylregler att göra. Öppna gränser inom EU är ett problem, det har jag tyckt hela tiden, och jag är "traditionell vänster". Sen säger jag igen, alla vänstermänniskor är inte för generös asylinvandring a la mp. Verkligen inte.

Sen är det heller inte så att vänstermännsikor bara läser vänstermedia. I mitt FB flöde länkas det hejvilt till alla möjliga källor. Mkt Ivar Arpi och Alice och de är ju inte direkt vänster. Även fria tider och liknande dyker upp. Fick dessutom snabbt den där bilden på 15-åringen från Daily mail.
  • 100kgpappa
    FDFMGA skrev 2016-02-02 10:30:05 följande:

Jag utgår från att du kan styrka påståendet "Svenska män värst i hela världen på att våldta och kränka kvinnor, för det har Gudrun sagt minsann".

Haha....var det allt du hade att svara på det inlägget..

Nä, hon sa inte så ordagrant, men det är ju helt uppenbart för alla som hört och läst hennes åsikter att det är det hon tycker.

Men du får gärna svara på om du tycker det är seriöst att blanda ihop andras inlägg med mitt och sen påstå att jag sagt det.
  • 100kgpappa
    SmalaSara skrev 2016-02-02 14:07:07 följande:

Att släppa in vem som helst utan kontroll är ju en EU-grej; Schengen du vet.

Har ju inget med asylregler att göra. Öppna gränser inom EU är ett problem, det har jag tyckt hela tiden, och jag är "traditionell vänster". Sen säger jag igen, alla vänstermänniskor är inte för generös asylinvandring a la mp. Verkligen inte.

Sen är det heller inte så att vänstermännsikor bara läser vänstermedia. I mitt FB flöde länkas det hejvilt till alla möjliga källor. Mkt Ivar Arpi och Alice och de är ju inte direkt vänster. Även fria tider och liknande dyker upp. Fick dessutom snabbt den där bilden på 15-åringen från Daily mail.

Nä, det är sant att alla vänstermänniskor inte är stöpta i samma form, precis som att alla sverigedemokrater inte är det

Generellaliserade lite, men i allmänhet så är det ju så att vänstermänniskor (och centerpartister numera) är väldigt emot all form av ickefri invandring, och högljutt har satt sig emot alla former av begränsningar. Hösten krid kunde både förutses och förhindras, om man velat.

Men då gick man ju SD:s ärenden, och det skapade en handlingsförlamning i regeringen.

Löfvén står ju fortfarande och påstår att han är stolt över utvecklingen i Sverige, men han har å andra sidan inte 12-åriga döttrar som inte vågar gå på badhuset längre.
  • FDFMGA
    100kgpappa skrev 2016-02-02 17:20:18 följande:
    Haha....var det allt du hade att svara på det inlägget..

Nä, hon sa inte så ordagrant, men det är ju helt uppenbart för alla som hört och läst hennes åsikter att det är det hon tycker.

Men du får gärna svara på om du tycker det är seriöst att blanda ihop andras inlägg med mitt och sen påstå att jag sagt det.
    Nej, jag besvarar sällan sådant som jag anser vara mer av läten som ni inom Åkessonklanen utstöter.

Vad skulle jag egentligen svara på ditt påstående "Nä, du bara svamlar på, förblindad av ditt hat mot oliktänkande"

Tja, men ok då. När du skrev att jag svamlar och är förblindad av hat mot oliktänkande så noterade jag väl att du tog på dig offerrollen - men iom att detta fenomen är så vanligt inom Åkessonklanen så struntade jag i att kommentera ditt personangrepp.

Nej, jag hatar inte oliktänkande, hatar inte ens sverigedemokrater - men jag känner ett visst förakt gentemot ynkryggsmentaliteten där man alltid måste utmåla sig som förföljd och hatad.

Jag vet inte vad det är du menar att jag påstår att du har sagt. Om jag råkat antyda att det var du som menade att invandrare tillhör en annan art än svenskar så var det inte min avsikt. Det var ju någon annan som fått för sig att invandrarnas DNA inte kan integreras med svenskars.

Där har det nog lallats redan på mellanstadiets biologiundervisning. Ja herregud en sådan föreställningSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    100kgpappa skrev 2016-02-02 17:26:09 följande:
    Nä, det är sant att alla vänstermänniskor inte är stöpta i samma form, precis som att alla sverigedemokrater inte är det

Generellaliserade lite, men i allmänhet så är det ju så att vänstermänniskor (och centerpartister numera) är väldigt emot all form av ickefri invandring, och högljutt har satt sig emot alla former av begränsningar. Hösten krid kunde både förutses och förhindras, om man velat.

Men då gick man ju SD:s ärenden, och det skapade en handlingsförlamning i regeringen.

Löfvén står ju fortfarande och påstår att han är stolt över utvecklingen i Sverige, men han har å andra sidan inte 12-åriga döttrar som inte vågar gå på badhuset längre.
    S har aldrig varit för fri invandring.

Inte V heller.

S har varit för hårdare reglering än V.

Endast mp har fri invandring som vision. Men visst. En del högljudda debattörer på vänsterkanten har velat ha generösa regler.

SD:are är väl ingen homogen grupp nej. Inte de jag känner i alla fall.

Löven tja, det är ju knappast hans fel att det ser ut som det gör idag. Det är ju faktiskt S som genomför åtstramningar just nu. Ska de inte ha nån cred för det då?
  • 100kgpappa
    SmalaSara skrev 2016-02-02 17:52:29 följande:

S har aldrig varit för fri invandring.

Inte V heller.

S har varit för hårdare reglering än V.

Endast mp har fri invandring som vision. Men visst. En del högljudda debattörer på vänsterkanten har velat ha generösa regler.

SD:are är väl ingen homogen grupp nej. Inte de jag känner i alla fall.

Löven tja, det är ju knappast hans fel att det ser ut som det gör idag. Det är ju faktiskt S som genomför åtstramningar just nu. Ska de inte ha nån cred för det då?

Att ta ett nödbeslut när man står på randen till katastrof förtjänar inget cred. Han hade ett år på sig att göra åtgärder, men istället stog han i höstas och sa att vi bygger inga murar. Sen när verkligheten kommer ifatt och han är tvingad att gör en kovändning, visar ju bara på oförmåga att leda landet.

Att det var Reinfeldt tillsammans med Mp som inledde vägen mot katastrofen säger jag inte emot, men sossarna protesterade inte direkt, eller hur...
  • 100kgpappa
    FDFMGA skrev 2016-02-02 17:37:43 följande:

Nej, jag besvarar sällan sådant som jag anser vara mer av läten som ni inom Åkessonklanen utstöter.

Vad skulle jag egentligen svara på ditt påstående "Nä, du bara svamlar på, förblindad av ditt hat mot oliktänkande"

Tja, men ok då. När du skrev att jag svamlar och är förblindad av hat mot oliktänkande så noterade jag väl att du tog på dig offerrollen - men iom att detta fenomen är så vanligt inom Åkessonklanen så struntade jag i att kommentera ditt personangrepp.

Nej, jag hatar inte oliktänkande, hatar inte ens sverigedemokrater - men jag känner ett visst förakt gentemot ynkryggsmentaliteten där man alltid måste utmåla sig som förföljd och hatad.

Jag vet inte vad det är du menar att jag påstår att du har sagt. Om jag råkat antyda att det var du som menade att invandrare tillhör en annan art än svenskar så var det inte min avsikt. Det var ju någon annan som fått för sig att invandrarnas DNA inte kan integreras med svenskars.

Där har det nog lallats redan på mellanstadiets biologiundervisning. Ja herregud en sådan föreställning

Alltså, du skriver i princip inga argument alls, utan bara en massa nedvärderande saker om de som inte håller med dig.

Men det är ju ganska vanligt bland folk som inte har några argument att istället försöka förminska och förlöjliga motståndaren.

Du kan ju läsa hur SmalaSara utrycker sig, där kan man ju ha en diskussion, medan du bara repeterar Åkessonklanen och högerbröl om igen ( och vad fan är Åkessonklanen? På vilket sätt är SD en klan ner än andra partier), utan att ha en aning om vad folk röstar på.

Om alla som är kritiska till utvecklingen i dagens samhälle röstade på SD skulle de få egen majoritet, så lägg ner dina generaliseringar.

Du är faktiskt inte värd mer av min tid, eftersom du varken har något att tillföra ämnet, och dessutom saknar vanligt hyfs.

Klipp dig och skaffa ett jobb, ett råd i all välmening.

Tack o hej!
  • SmalaSara
    100kgpappa skrev 2016-02-02 18:02:29 följande:
    Att ta ett nödbeslut när man står på randen till katastrof förtjänar inget cred. Han hade ett år på sig att göra åtgärder, men istället stog han i höstas och sa att vi bygger inga murar. Sen när verkligheten kommer ifatt och han är tvingad att gör en kovändning, visar ju bara på oförmåga att leda landet.

Att det var Reinfeldt tillsammans med Mp som inledde vägen mot katastrofen säger jag inte emot, men sossarna protesterade inte direkt, eller hur...
    Jag är glad att de tog beslutet i alla fall. Bättre sent än aldrig. Och att man inte backar trots massa kritik. Sen hoppas jag att man ser över hela Schengen grejen för det funkar inte.

Men för att återgå till ditt orginalinlägg; det finns ju de som erkänt att de haft "fel". Göran Greider till exempel. Och Löven.
Svar på tråden Vänstermänniskor, miljöpartister och andra mångkulturförespråkare, är ni nöjda med utvecklingen?