SmalaSara skrev 2016-02-12 19:25:51 följande:
Jag frågade dig om du ansåg det omöjligt. Men det har du inte svarat på.
Jag har aldrig hört talas om metapedia. Jag trodde termen kom från USA. Begreppet illegal invandrare finns på många ställen utanför metapedia. Tex vanliga Wikipedia och "migrantinformation"
Jag betackar mig för din hitler-referenser. Dålig argumentationsteknik tycker jag att det är.
Jag har svarat vad jag tror, flera gånger t o m, men det räcker inte för dig utan du vill också veta om jag anser det OMÖJLIGT - annars anser du inte att du har fått svar. OK. Det är inte OMÖJLIGT. Det är inte heller OMÖJLIGT att vi kommer att få se grisar flyga - exempelvis med motoriserad hjälp, men jag tror inte det. I stort sett inget är ju OMÖJLIGT om man kramar lite på frågan. Mer nöjd med svaret nu?
Som sagt, används företrädesvis (men inte enbart) av främlingsfientliga/rasister. Gör en google sök på "illegala invandrare" så ser du vad du får för träffar som dominerar stort: Metapedia, Friatider, Exponerat, Avpixlat, SD-kuriren. Och låt dig inte luras av att du får en träff på Riksdagen. Det är en motion av SDs egen järnrörs-Ekeroth. Det finns inget som heter "migrantinformation" Däremot finns migrationsinfo där de inte använder den benämningen själva. Wikipedias artikel är inte neutralt skriven - vilket står utskrivet.
Det är inte jag som har skrivit om Hitler på Metapedia. Det är så de väljer att presentera honom och så de betecknar personer som uppehåller sig i landet efter avslag på asylansökan.