Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Haha. Det är ju bara ett tecken på att det närmar sig! Tror hon kommer snart jag :)

Men vad är föräldragrupp? Finns inget sånt här, finns mammagrupper när man är mammaledig men inte bestämt om jag ska gå med i nån sån än.

sagoskog skrev 2016-09-15 15:01:53 följande:

Idag fick en i vår föräldragrupp sin bebis :) egentligen ligger jag minst ett par veckor före de andra.. så känslan är lite den att jag vill lämna in en överklagan och ompröva alltihop xD Jag stod ju först i kön! :P men skämt åt sido.. underbart och fruktansvärt fuskigt :) :)

• Loppan84

Gud vad skönt att höra! Inte kul att va vattenballong ändå kanske men så slipper du oroa dig iaf :)

GästenT skrev 2016-09-15 20:13:34 följande:

Oj oj va man missar inlägg!!

Tack för alla gratulationer! :) <3

Jag känner också det ni säger, min unge är överallt hela tiden. Aldrig en lugn stund. Var hos bm idag och huvudet var neråt och endast liite ruckbart sa hon. 80 i undertryck och liiiiite äggvita i urinen så inge hf än. Kollade även blodsocker som var bra. Jag är helt enkelt bara en vattenballong. xD

• Loppan84

Har faktiskt en väninna som fick sin nr 2 (också två pojkar, äldsta tror jag är runt 2,5 nu) i somras och som flyttade den Söder till Tyresö för ett år sen. Säg till om du vill ha kontaktuppgifter så kollar jag med henne om hon också tycker det är en bra idé :)

Symetrical skrev 2016-09-15 17:17:22 följande:

Det förstår jag verkligen att du tycker! Det är lätt att man känner sig isolerad annars. Jag har min kusin som fick barn i juni på andra sidan stan och sen har jag via "rullavagn.nu" och facebook kommit i kontakt med fler mammalediga här ute i Tyresö. Dessutom tänkte jag börja på mamma-bebis-gympa i oktober och då kommer man ju träffa ännu fler mammalediga i närheten.

Den största skillnaden är nog att de är så olika som individer och att man har mindre egentid nu, då jag vill ägna den tid som M sover åt att leka med storebror. Dock sover han så pass mycket än så länge att jag oftast hinner få en hel del egentid ändå under de timmar som L är på dagis.

• Loppan84

En väldigt konstig grej kanske. Men jag har väldigt bra luktsinne i vanliga fall - ännu mer nu när jag är gravid (trots den förbannade nästäppan). Och jag känner att jag själv luktar annorlunda - särskilt runt brösten. Låter skitäckligt men luktar mjölk. Är det nån annan som känne det?

Och på tal om nått helt annat - var håller Sajocawa hus förresten? Nån som sett till henne på fb?

• Loppan84

Nä nu snurrar jag, frågade och det var Värmdö! Bara sett på insta att de är mycket i Tyresö men var visst hennes mans föräldrar som bor där. Detta är problemet när man inte är på fb :-P

Symetrical skrev 2016-09-16 06:20:50 följande:

Nej, men vad kul! Vet du var i Tyresö hon bor?

• Loppan84

Eller hur? Väldigt konstigt att plötsligt känna lukten av sig själv. Min man säger dock att jag luktar som vanligt så vet inte riktigt om jag inbillar mig

GästenT skrev 2016-09-16 06:21:43 följande:

Sjukt!! Känner också det! Gick in på toa på jobbet en dag och tvättade av mig till och med för att jag tyckte att det luktade så mysko! Haha. Då kanske det inte är inbillning?

Nää är inte heller med på fb så har inte heller sett henne på ett tag! :/

• Loppan84

Fick du tag i biljetter? Här sålde de slut med en gång, stod tom i kö på sidan :( Hoppas någon kompis köpt extrabiljetter.

GästenT skrev 2016-09-16 06:21:43 följande:

Sjukt!! Känner också det! Gick in på toa på jobbet en dag och tvättade av mig till och med för att jag tyckte att det luktade så mysko! Haha. Då kanske det inte är inbillning?

Nää är inte heller med på fb så har inte heller sett henne på ett tag! :/

• Loppan84

Ja sorry va till dig. Buuuhuhu.

eid skrev 2016-09-16 14:49:35 följande:

Jag gissar att din fråga var till mig ;) Nej, var inne på sidan en halvtimme innan och direkt 10 var alla biljetter borta. Så jäkla surt! 

• Loppan84

Grattis och välkommen. Baby boom i ff tråden nu :)

Ja förvirrande, fattade inte varför jag fick så olika datum men visade sig att i Norge räknar de på en graviditet som 40+2 och i Sverige 39+6 och jag bor i Norge så appar etc var inställda på norsk medan hemsidor var på svenska eftersom jag googlade på svenska. Sen är det ju lite si och så med hur exakta beräkningar som kan göras utan att man vet exakt äl-dag vilket de flesta inte vet - men det gör ju du.

Mest precis blir är om du tar äl-dagen (eftersom du väl bekräftar den med tempning?) och räknar 14 dagar bakåt och så använder du den överallt som de frågar om sista mensens första dag och äl-datumet där de frågar efter befruktningsdstum. Då ser du vilken dag du är på idag. När var äl?

Bäbiiiis skrev 2016-09-16 16:18:35 följande:

Sorry. Trodde jag var i en annan tråd. Jag brukar inte skriva här men gått in och läst några gånger.

Jag var med lite halft i Tempar/Firtility friend-tråden eftersom jag själv tempade och använde ff och det var skönt att kunna få lite hjälp där ibland med olika tolkningar. Nu plussade jag för ca en vecka sedan efter ett MA och skrapning i början av juli så det känns oerhört skönt att vara gravid igen.

Nu är jag i v 4+3 och bf är 22-23 maj. Olika appar verkar räkna olika på hur lång en graviditet är...?! Jag hänger gärna med er här lite om det är ok.

• Loppan84

10 kg ungefär. Tror 10-12 kg nu är helt perfekt så tänk inte på det. Jag har ju heller absolut noll vätska i kroppen (peppar peppar) så alla 10 kg sitter på magen (och i ansiktet haha). Magen är så gigantisk, sjukt. Ska iaf på extra MVC kontroll på måndag för att se om SF-måttet har stabiliserat sig men det tror jag knappast så stor som magen är nu ;)

Vad hade du för mått sist och vilken vecka var det?

eagle87 skrev 2016-09-16 21:50:19 följande:

Loppan hur mkt har du gått upp nu? Jag vägde mig idag O fick en liten chock... +12 kg!!!!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend