Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Haha. Ja men det var ju iaf en uppsida, man får ta the good with the bad ;) Hur mår du idag annars? Inga nya känningar?

sagoskog skrev 2016-09-22 17:30:26 följande:

Ja i baklås ;) Inte mycket hopp här. Men det som är positivt är ju att efter kl 08:20 imorgon så slipper jag iaf krångla med barnvakt på en vecka :)

• Loppan84

Haha det kommer snart sätta igång men förstår att du är otålig. Det där med sminket var ju ett genitips - tack tack. Ska tänka på det :D Är det nått annat kroppsligt man borde tänkt på? Typ ät inte bönor eller så hahaha

sagoskog skrev 2016-09-22 18:31:03 följande:

Inget värt att nämna tyvärr. Känner mig som en förlossnings-hypokondriker som försöker inbilla mig det ena symptomet efter det andra. Men i slutändan så är inget tillräckligt starkt för att hänga upp sig på. Men i övrigt mår jag helt ok :) Mest den psykiska biten som börjar kännas lite påfrestande. Vågar inte planera något mer än några timmar framåt. Undviker att sminka ögonen (för att inte se ut som en panda på förlossningen) + är ganska svullen nu, vilket gör att jag känner mig väldigt trist och sliten. Har dessutom ganska få kläder som fortfarande passar. Köpte aldrig någon gravid-överdel och nu är det ju försent. Håller mig därför hemma mycket. Vilket såklart gör dagarna ännu längre och är precis så man inte ska göra för att få en behaglig väntan :) Men allt är verkligen inte elände :) bara lite tråkigt.

• Loppan84

Har gått - man kunde välja kväll eller dag så gick totalt två kvällar á 3 timmar. Ena kvällen var med barnmorska och handlade om förlossningen och det medicinska och andra kvällen var med "helsesøster" som det heter på norska. Vet inte riktigt vad det är på norska, men den som man möter på BVC - och handlade om amning, första tiden med bebis etc. Måste säga att för oss var det mest intressant och viktigt att va med på snacket om förlossning för vi visste inte hur ett förlossningsförlopp ser ut och hur det kan sätta igång etc Plus all Info om olika bedövningar och ingrepp man kan behöva var bra. Så om du måste prioritera skulle jag frågat när de ska snacka om själva förlossningen

quote=76993073][quote-nick]GästenT skrev 2016-09-22 18:24:47 följande:[/quote-nick]Hur ligger föräldrautbildningen för er andra? Har ni sån? Våra träffar ligger mitt på dagen så man missar halva dagen på jobbet vid dom tillfällena. Känns superstressigt att alltid behöva missa jobbdagar för att inga tider är efter 16 hos bm. :/[/quote]

• Loppan84

Ska sägas att jag bor ju i Norge då så kan ju vara lite olika mellan länderna. Men menar att mina tjejkompisar gått på kvällstid också i Sthlm. Ja håller med bääbis att förlossning var bra och särskilt för mannen - han visste typ ingenting innan nu vet han allt om förvärkar och värkar och tajmning, när man ska åka in och vad som händer på BB. Superskönt :-P

GästenT skrev 2016-09-22 21:03:57 följande:

Hmm. Verkar vara en del som kunnat få tagit det kvällstid. Så otroligt märkligt att det bara finns 08.45-11.45 där jag går. Det blir bara en stress. Hela arbetsdagen försvinner dom dagarna. Just förlossningsdelen ni nämner är den jag skulle vilja vara med på, sambon också, men det står inte vad dom ska ta upp när. Kanske får ringa och höra mig för.

• Loppan84

Bebis har varit jättestilla ikväll. Hade nästan gett upp växkningsförsök efter att druckit kallt och sött, hoppat, legat helt still, spelar höga ljud etc etc

var på väg att åka in men till slut vaknade han av att pappa satte munnen mot magen och blåste massa varm luft. Fortfarande inte lika livlig som vanligt men kände att han pressade som han brukar men innåt kroppen och inte ut på varsin sida som han brukar - så kanske vridit sig lite också och därför känns mindre? Jaja bm tyckte 8 rörelser på 90 min lät bra - även om det är lite för just plutt. Kommer inte kunna slappna helt av förrän han antingen är tillbaka på banan eller jag känner mer tydlig imorgon att han vridit sig med benen in mot ryggen och jag därför känner hobom mindre.

Herregud så mycket oro det är.

• Loppan84

Efter dig är det jag och Eagle som är på 35+2 idag - sen GöstenT o Iskristall bara en vecka efter oss och sen Sajocawa typ en vecka efter dem. Så mellan oss 5 kan det gå lite hur som helst :D Blie sjukt spännande att se hur den ordningen blir egentligen, kommer säkert ändra sig en del med att nån får tidigt och nån går över.

sagoskog skrev 2016-09-22 22:40:22 följande:

Jag hoppas verkligen! Är det du som är på tur efter mig? Eller är det eagel och loppan? Eller någon annan? Måste kolla bf listan tror jag :)

• Loppan84

Och Sagoskog - väntar på rapport. Behöver väl inte fråga längre för att få en statusuppdatering så här på morgonen :D

• Loppan84

Ja de sa så förr, men är väldigt väldigt noga med att det inte är sant. De slutar aldrig röra sig men rörelserna känns annorlunda och det blir mer knuffande och pressande än sparkar når det blir trångt. Men all info du får från MVC och sånt är noga på att tala om att minskade antal rörelser ska man va väldigt uppmärksam på - så du kommer få all den infon när du behöver den.

Han buffade lite imorse men fortfarande mycket lugnare, ska pröva äta en ordentlig frukost nu med socker och kommer han inte igång då så blir det att åka in. Var ju orolig en gång innan när han va extremt stressad och livlig efter operationen men då kollade de honom aldrig utan sa bara att mycket och ökande rörelse är bara bra men säg till om det minskar igen. Men sen har han hållt samma höga tempo sen dess, så klart en stor kontrast nu när han är så lugn :-/

happylife skrev 2016-09-23 07:50:49 följande:

Ja den där oron som startar när man får ett plus verkar aldrig gå över =\

Jag har ingen koll alls på det där då jag aldrig varit så gravid.

Har hört att dom rör sig mindre när man är höggravid för de finns indre utrymme, men också att man ska vara uppmärksam på förändrat rörelsemönster. Det låter som du varit i kontakt med din bm iaf, bra [/quote

[quote=76994306][quote-nick]happylife skrev 2016-09-23 07:50:49 följande:[/quote-nick]Ja den där oron som startar när man får ett plus verkar aldrig gå över =\

Jag har ingen koll alls på det där då jag aldrig varit så gravid.

Har hört att dom rör sig mindre när man är höggravid för de finns indre utrymme, men också att man ska vara uppmärksam på förändrat rörelsemönster. Det låter som du varit i kontakt med din bm iaf, bra

• Loppan84

Ja så var det! Trodde vi båda hade 26/10.

Inte skrivit förlossningsbrev, tänkte göra det i helgen. Men vad sjutton ska man skriva? Har du skrivit ditt?

Nja till packad väska, har en väska med lite underkläder och sånt men inte allt jag vill ha med. Har du?

Har köpt det allra mesta - har blöjor kvar på listan och en overall. Behöver ni overall i England eller räknar du med att det är varmt nog att klara sig utan? Vet ju inte var i England du bor men de 3 vintrarna jah bodde i London var isande kalla även om det inre var minusgrader. Kylan går liksom in i benen på en. Tänkte en sån här overall - är varm och go men inte vatten eller vindtät men en så liten bebis ska ju inte upp och leka på marken eller nått utan är mest i vagnen när man är ute liksom. nostebarn.se/dress-med-hette-ullfleece.html

Har du köpt allt?

eagle87 skrev 2016-09-23 09:58:57 följande:

Jag är på 35+3 idag :) har bf en dag innan dig ju...

Har bm idag kl 16, ska bli spännande O höra om han e fixerad. Har du skrivit ditt förlossning brev och börjat packa din väska? Vad har ni kvar att köpa till bebis?

• Loppan84

Vet du vad, hon är säkert en bra chef och person p många sätt men det där var otroligt oproffsigt. Skulle aldrig drömma om att fråga nån av de som jobbar under om det ens när det syntes tydligt - eller någon enda person utom typ mina bästa vänner. Har man bott under en sten om man tycker det är ok eller?

columbus skrev 2016-09-23 12:53:33 följande:

Så chockad! Idag frågade min chef mig rakt ut (i avskilt rum såklart) om jag är gravid. Höll på att tappa hakan men är ju sämst i världen på att ljuga så fick ju snällt erkänna. Var ju inte riktigt tanken att berätta redan i vecka 6... Hon blev dock jättejätteglad så det känns ju skönt men nu är man ju lagom ställd.. :P

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend