Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-03-19 21:22:05 följande:

Här är lilla älsklingen.. 19mm O blev framflyttade från 8+1 till 8+3...

Grattis!!' Gud va kul!! skönt att ha sett att allt är bra med den lilla!
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-03-21 21:12:27 följande:

Nej tyvärr. Inte som när man är magsjuk eller åksjuk att det hjälper att spy det blir bra värre för då är magen tom. Det so hjälpte mig va bara att äta, stoppa nått i munnen med en gång när jag hade spytt och om kg klarade behålla det mådde jag bättre. Har SU Börje bli illamående nu?

Ah fyfan. Sen i torsdags mår jag illa konstant. Inte riktigt lika illa som några av er än. Men ett konstant extremt illamående. Försöker att hålla det inne hela dagarna men på kvällen ibland går det inte längre. Det värsta försvinner precis efteråt men sen kommer det extrema tillbaka och håller i sig igen. Tömmer aldrig magen sån tur är som många av er stackare fått göra! :( Försöker äta ofta och lite men hjälper bara en kort stund efter. Svårt att veta vad man ska peta i sig. Inte alls sugen på att äta längre.
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-03-21 21:16:46 följande:

Ja herregud. Precis efter att jag kräkts färdigt så har jag känt mig bättre än på flera veckor. Vilket har resulterar i att jag börjat vräka i mig mat (oftast resterna av det som fick mig att kräkas från början). Gör inte det! Det är en fälla! Det brukar kännas bra i ca 3 minuter innan det bara är att börjar om.

Haha. Kan inte låta bli att skratta lite... Märkt av att jag vill äta efter men igår tryckte jag i mig förmycket. Idag tog jag en skiva vitt bröd efter och det var lagom.
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-03-23 18:13:27 följande:

Det är inte kul att må illa inte :(

Jag har inte kräkts på över 1,5 vecka nu!!! :) Mest beror det på att mitt illamående är MYCKET bättre. Men också lite grann för att jag lärt mig vad som triggar kräkningarna. Framförallt kommer det om jag äter eller dricker mycket på en gång. Så blir det som en stor illamående-bubbla i strupen/magsäcken. Lyckas jag andas mig igenom illamåendet under de första sekunderna så är det som om illamående-bubblan spricker och det klingar av. Jag vet att det låter jätte flummigt, men det är verkligen så det känns. Det hade inte hjälpt när det var som värst tyvärr, men nu tar det mig igenom alla mornar. Migränen har lugnat sig också. Tyvärr drog jag på mig en jävlig förkylning och har fått stanna hemma från jobbet, så aldrig får man väl vara helt nöjd :/

Nej jag är otroligt less på att känna mig bakis varje dag. För mig börjar det bli värre vid 13-14 på jobbet och sen går det utför och kräks alltid på kvällen.. Verkar bli värre när jag är trött och om jag äter förmycket medan jag mår illa. Det jobbiga är att när jag tänker på vissa maträtter eller känner lukten så får jag kväljningar direkt. Måste typ hitta "dagens rätt" :P vilket ofta är kolhydrater av något slag. Skumt. :P gäller väl att hitta dom små nycklarna vad som fungerar precis som du säger. Men det är svårt.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-03-22 09:05:54 följande:

Åh nej! Typiskt, ingen kommer undan. Ja du måste hitta din grej men är bäst om du kan hitta nått du gillar så du kan småäta nån gång varannan timme. för mig funkar det att äta salta kex, apelsiner eller gröna äpplen när jag behöver småäta men har noll aptit (vilket är hela tiden typ). Om jag faktiskt är hungrig kan jag äta bakad potatis mes smör och majs eller pannkakor. Till frukost försöker jag alltid få i mig laktosfri mjölk och yoghurt - läste att det är viktigt med mycket mjölk mot illamående och eftersom jag är laktosintolerant brukar jag inte äta/dricka mycket mjölkprodukter men det hjälper faktiskt. Detta är typ allt jag få i mig. Kött, fisk eller ägg är helt omöjligt tyvärr så protein är säkert on the Low side men som någon skrev här får man knappast allvarlig brist på några veckor så jag tänker att huvudsaken är att jag får i mig nått och när denna perioden går över ska jag börja äta allsidigt och variera igen.

Förresteb På morgonen äter jag något i sängen (äpple och salta kex oftast) innan jag går upp, också om jag bara ska gå och kissa.

Känner lite lika vilken mat som går bra. Kolhydrater kan jag få i mig men knappt kött, fisk osv utan att bli illamående av bara lukt/tanke/synen. Har försökt småäta lite saltakex på jobbet och där fungerade det bättre! Så tack för det tipset! :) men när jag kommer hem är det som om inget hjälper för att jag är sååå trött.
  • GästenT

Måste man väga sig? :-O jag väger mig aldrig utan vet "ungefär" och har nog inte stått på en våg på fleeeeera år och äger ingen heller..

• GästenT
    sagoskog skrev 2016-03-23 18:29:24 följande:

Precis sådär kände jag också, förutom att jag mådde dåligt på morgonen och em. Jag trodde aldrig att det skulle ta slut. Höll nog i sig mellan v. 6-13. Men nu när det är på en helt annan nivå så kommer jag knappt ihåg hur illa det var. Hehe, känner igen mig i "dagens rätt" :) i mina skåp har jag dessutom mängder av kex, godis, kakor, flingor etc. som funkade i typ två dagar och som jag sedan inte ens ville ta i med tång. Men det är som du skriver, man lär sig väldigt mycket efter hand och blir bättre på att kringå illamåendet.

Jag försöker att ha er som motivation när jag mår som sämst! :P Ni som har klarat igenom er den värsta perioden och faktiskt får må bättre nu! DET ser jag fram emot!!
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-03-26 11:28:14 följande:

Hej är lite orolig... Trodde ja hade feber for ngr dagar sen så tog tempen på kvällen... Inga förvånad hur låg den va.. Så tog imorse O den är så låg jämfört me förrut lite orolig nu :( bifogar kurva...

Hmm. Är verkligen ingen expert. Men om du tänker bort den där jääättehöga mitt i så är den ju inte så låg idag. Jag tror inte alls att det behöver vara någon fara eftersom att det är så mycket som spelar in när man tar tempen. :) men förstår att du är orolig, man läser ju in allt just nu och blir nojig av minsta lilla. Men du får försöka att räkna in alla trygga och positiva tecken som du har vart med om också, UL med hjärtslag osv. :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-03-26 14:00:17 följande:

Ja du har rätt :) vilken vecka är du i nu O hur mår du?

Läste ditt inlägg innan också om moderkakan! Skönt att du hittade det svaret! vilken lättnad.

Jag gick in i v.9 i igår, 8+1. Mår som värst på kvällarna, trött och illamående. Men nu när jag varit ledig så har det känts lite bättre. Ont i brösten och ständigt orolig också såklart. hur mår du annars nu? :) varför har hon skrivit dig som högrisk?? :/ skumt när hon sa något annat!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend