Gravida från Tempar/Fertility Friend
Här är lilla älsklingen.. 19mm O blev framflyttade från 8+1 till 8+3...
Här är lilla älsklingen.. 19mm O blev framflyttade från 8+1 till 8+3...
Ni stackare som har mått så illa, stillas det lite efter att ni har kräkts?
Nej tyvärr. Inte som när man är magsjuk eller åksjuk att det hjälper att spy det blir bra värre för då är magen tom. Det so hjälpte mig va bara att äta, stoppa nått i munnen med en gång när jag hade spytt och om kg klarade behålla det mådde jag bättre. Har SU Börje bli illamående nu?
Ja herregud. Precis efter att jag kräkts färdigt så har jag känt mig bättre än på flera veckor. Vilket har resulterar i att jag börjat vräka i mig mat (oftast resterna av det som fick mig att kräkas från början). Gör inte det! Det är en fälla! Det brukar kännas bra i ca 3 minuter innan det bara är att börjar om.
Det är inte kul att må illa inte :(
Jag har inte kräkts på över 1,5 vecka nu!!! :) Mest beror det på att mitt illamående är MYCKET bättre. Men också lite grann för att jag lärt mig vad som triggar kräkningarna. Framförallt kommer det om jag äter eller dricker mycket på en gång. Så blir det som en stor illamående-bubbla i strupen/magsäcken. Lyckas jag andas mig igenom illamåendet under de första sekunderna så är det som om illamående-bubblan spricker och det klingar av. Jag vet att det låter jätte flummigt, men det är verkligen så det känns. Det hade inte hjälpt när det var som värst tyvärr, men nu tar det mig igenom alla mornar. Migränen har lugnat sig också. Tyvärr drog jag på mig en jävlig förkylning och har fått stanna hemma från jobbet, så aldrig får man väl vara helt nöjd :/
Åh nej! Typiskt, ingen kommer undan. Ja du måste hitta din grej men är bäst om du kan hitta nått du gillar så du kan småäta nån gång varannan timme. för mig funkar det att äta salta kex, apelsiner eller gröna äpplen när jag behöver småäta men har noll aptit (vilket är hela tiden typ). Om jag faktiskt är hungrig kan jag äta bakad potatis mes smör och majs eller pannkakor. Till frukost försöker jag alltid få i mig laktosfri mjölk och yoghurt - läste att det är viktigt med mycket mjölk mot illamående och eftersom jag är laktosintolerant brukar jag inte äta/dricka mycket mjölkprodukter men det hjälper faktiskt. Detta är typ allt jag få i mig. Kött, fisk eller ägg är helt omöjligt tyvärr så protein är säkert on the Low side men som någon skrev här får man knappast allvarlig brist på några veckor så jag tänker att huvudsaken är att jag får i mig nått och när denna perioden går över ska jag börja äta allsidigt och variera igen.
Förresteb På morgonen äter jag något i sängen (äpple och salta kex oftast) innan jag går upp, också om jag bara ska gå och kissa.
Måste man väga sig? :-O jag väger mig aldrig utan vet "ungefär" och har nog inte stått på en våg på fleeeeera år och äger ingen heller..
Precis sådär kände jag också, förutom att jag mådde dåligt på morgonen och em. Jag trodde aldrig att det skulle ta slut. Höll nog i sig mellan v. 6-13. Men nu när det är på en helt annan nivå så kommer jag knappt ihåg hur illa det var. Hehe, känner igen mig i "dagens rätt" :) i mina skåp har jag dessutom mängder av kex, godis, kakor, flingor etc. som funkade i typ två dagar och som jag sedan inte ens ville ta i med tång. Men det är som du skriver, man lär sig väldigt mycket efter hand och blir bättre på att kringå illamåendet.
Hej är lite orolig... Trodde ja hade feber for ngr dagar sen så tog tempen på kvällen... Inga förvånad hur låg den va.. Så tog imorse O den är så låg jämfört me förrut lite orolig nu :( bifogar kurva...
Ja du har rätt :) vilken vecka är du i nu O hur mår du?