Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

nepe skrev 2016-04-06 20:32:37 följande:

Jag förstår :) Var går du om jag får fråga? :)

Vilken bm? :) bor utanför Uppsala så går där. :) bor du också i Uppsala trakten? :)
  • GästenT

Nu har jag vart där iallafall på mama Mia! Åh herregud. Det var det sjukaste jag vart med om. Barnet rörde på sig!! Så sjukt!! Hon sa 10+1 enligt längden. Så jag kom någon dag framåt. Men ändrar sig säkert på kub. :P

• GästenT

Tack!! Shit va känslosamt det var! En liten halvkass bild medan jag sitter i bilen. Haha. :)

• GästenT
    eagle87 skrev 2016-04-06 23:13:09 följande:

Men herregud va sööööt :) O stor

Ja har kub imorn 910. Eran tid 10:10. Uppdaterar direkt efter

<3

Åh va spännande!! Det är bara fort in och uppdatera oss sen!! :) Får man bilder från kub också?
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-04-07 07:38:55 följande:

Men en sån liten plutt! Ser ju ändå ut som en minibebis redan. Stort grattis! 

sagoskog skrev 2016-04-07 08:59:18 följande:

Nämen! Hur lyckades jag missa den här godingen? :-0 Vilken bra bild ni fick <3

Ja jag trodde absolut inte att man kunde se så mycket redan nu! Först låg den så stilla och hjärtat tickade så tänkte att det är väl sådär den ligger. Men helt plötsligt började sen hoppa omkring och röra ben och armar så jag själv hoppade till! Både jag och sambon satt med tårar i ögonen efter det. :) Håller tummarna varje dag för att allt ska gå bra men blev helt klart mer lugn efter det där besöket! :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-07 08:01:41 följande:

Kom pyttelite (verkligen några prickar) klarrött, färskt blod på toapappret. Har inte haft ont i magen och är så lite att jag är ganska säker på att det kommer från typ småsår från själva fiifi för där känns detså torr och stram plötsligt. Igår kliade det så mycket typ som att när man har sår som läker eller har rakat sig när man är torr i huden om ni fattar? Men har inte rakat mig nu. Nån som haft nått liknande? Sorry Tmi, men vill kolla bara - lite orolig blir man ju med en gång man ser blod särskilt eftersom illamåendet försvunnit också.

Hmm. Låter verkligen som om det kommer "utvändigt" men tanke på att du kännt dig så torr och stram. Känns som om det är en liten hudspricka. Men håller med dom andra att du självklart ska ringa bm om du känner dig orolig. :) Mitt illamående har minskat det med. Massor. Men igår var allt okej iaf! :)
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-04-07 09:52:55 följande:

Kommer inte ihåg vilken vecka du är i, men trodde nog de höll "fläck-formen" längre. Det där är ju verkligen en liten minibebis :) Jag blev själv väldigt förvånad över hur den rörde sig på kub. Hade nog tänkt mig att den låg stilla som en larv i en puppa eller nåt :) och blev helt ställd och rörd när den sprattlade som tokigt.

Haha jaa precis så tänkte jag med! Blev otroligt chockad och rörd när det började sprattla!

Enligt appen 9+5 igår. (den räknar ju efter senaste mens) Enligt UL och min beräkning efter ägglossning så blev det 10+1 igår. :) har ju 25dagars cykel.
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-04-07 12:51:19 följande:

Har kommit hem från kub nu, blev flyttad 3 dagar bebisen mådde bra:) men den ville inte lägga sig så de kunde mäta nackspalten.. Så ska få göra blodprov i vecka 15... Bebisen rörde sig litegrann men inte mkt som jag förvänta mig men sprattla lite med armen O benen...

Va jobbigt att de höll på i en timme O bara tryckte O tryckte O ja fick hoppa gå runt skaka mig O kvinnan va otrevlig :(

Söta söta lilla bäbis!! <3

Skönt att allt såg bra ut! :) men riktigt tråkigt att du råkade ut för en riktig sur-tant!! Vad är det för blodprov du får göra då i v.15? Några extra?
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-04-08 08:48:57 följande:

Its official !!!!! Berättat till alla mina släktingar nu O lagt ut på instagram. Så jävla kul O verkligt nu. Denna lilla bild pussla jag ihop igår

Minns nu de skorna jag virka :)

Åååh så fint!!! Jättemysig bild! Blir helt varm i hjärtat! :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend