Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-03-12 06:48:14 följande:

Haha. Låter exakt som här hemma! Allt fick råddas av sambon i flera veckor efter kl 17, för då självdog jag pga illamående, yrsel och trötthet. :-P Har ni barn sedan innan?

Helt rätt att fokusera på det positiva! Har du bokat in något mer vul längre fram? Kanske kan vara skönt ifall det nu skulle få för sig att börja blöda lite igen pga blodansamlingen han såg..!?

Självklart svarar man om man har något att bidra med. Japp, i princip alla jobbiga symptom (förutom lite trötthet och smått illamående till och från) försvann som över natten till v 13+0. Knäppt egentligen!

Haha! Skönt att veta att det är normalt för jag tycker lite synd om honom. Speciellt i veckorna då vi båda är hemma vid 16-17 och sen är det laga mat och sova för mig. :P Det är vårat första barn så vi har inga ungar att passa upp på iaf! :)

Jag Funderar på att boka in ett vul men vet inte alls hur man går tillväga eller vart man vänder sig. Det vi fick nu bar bara en bonus vid cellprov. :) ska till bm första gången på måndag så funderar på att fråga henne då. :)

Otroligt, va märklig kroppen är! Hoppas att det blir något liknande för mig med sen. :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-03-13 08:05:17 följande:

Jag vill bara säga att jag har en riktigt bra dag! Jag tog en postafen när jag vaknade till kl 6 idag. Tog en skorpa och somnade om. Nu när jag vaknade har jag ätit risgrynsgröt och en hav ostsmörgås och mår inte så väldigt illa. Får se hur länge detta håller men känner mig som en helt ny människa bara av att få behålla lite mat i magen :)

Gud va skönt!! Hoppas att det fortsätter i den riktningen! :)
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-03-13 09:14:29 följande:

Pang, sa det här!

Har era magar börjat synas nånting, sagoskog, loppan, eagle och gästen? Vore kul att få se lite mer magbilder! Och såklart från er som gått längre också!

Wow vilken mage du börjar få!!! Helt otroligt fin!! I den här takten kommer du att bli hur stor som helst! ;D

Min mage är bara en gasig förstoppningsmage än så länge. ;) Haha. Så inte superkul att fota än! :)
  • GästenT

Usch! Har känt mig typ bakis både igår och idag. Illamående, yr, trött och rätt hög puls. Illamåendet sitter uppe vid halsen hela tiden.. Typiskt.

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-03-13 15:34:50 följande:

Hehe så startade det för mig när jag blev illamående. Kändes som den värsta bakfyllan i mitt liv en morgon när jag vaknade. Hoppas verkligen du slipper vara alltför dålig. Ät ofta och lite - det kan inte sägas ofta nog och vet att det tar emot när man är illamående men annars blir det bara värre som en ond cirkel.

Äre sant?! Så otroligt typiskt! Har gått mellan att oroa mig för att jag "bara" är trött till att vara nöjd över att inte ha några symptom.. Så kom denna helg. Har ju försig precis gått in i v.7 och verkar vara mycket som händer då.. Skönt att höra att "bakfylle-känslan" existerar även fast den inte är ett dugg rolig. :P

Har du tips vad för saker man kan äta?
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-03-13 16:02:58 följande:

Blir lite orolig att jag ej mår lika illa som er, har inte spytt en enda gång, mår lite illa på morgonen O mellan måltider thats it... :/

Tror inte alls det är någon fara. :) Jag pratade nyss med min mamma och hon har aldrig mått illa eller haft någe vidare symptom med något barn förutom i slutet av graviditeten så det är nog väldigt olika.
  • GästenT
    Iskristall skrev 2016-03-13 19:47:28 följande:

Hej tjejer!

Kul att se tjejer jag "känner" Gått med i annan bf-tråd men det är bara massa nya, det är kul det med. Men att få följa er är nåt speciellt!

Jag ska alltså vara gravid i v.7 (6+6 idag) går in i v.8 i morgon Illamåendet satte igång i fredags. Idag panikköpte jag Postafen och Saltiner...verkar fungera rätt så bra hittills. Idag har jag fått i mig hela middagen och än så länge inte börjat må sjukt illa av att bara se bilder på mat på fb x-)

På fredag ska vi på tidigt vul på ivf-kliniken, ser med skräckblandad förtjusning fram emot det. Lite läskigt om de inte skulle hitta nåt foster, har en bekant som det hände just det för i veckan så lite skraj är man...

Va mysigt! Det kommer att bli kanon! :) Håller tummarna för att allt ser okej ut! Själv är man på 6+2 så ligger lite efter alla här och kan snappa upp alla eventuellt kommande symptom och tips. ;)
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-03-13 20:41:42 följande:

Haha du är åtminstone i samma vecka som alla andra då ju ;). Jag är bara i vecka 5 än så länge ..

Haha! Jaa men det känns verkligen som om minsta lilla dag gör skillnad såhär i början. ;D Men jag fattar inte hur otroligt långsamt tiden går helt plötsligt. :P
  • GästenT

Jag är ganska säker på att vi inte kommer att ta reda på kön. Mysigt att gissa och fundera, plus att jag bara önskar mig en lyckad graviditet just nu. Haha! :) Både min sambo och jag är överens om att inte ta reda på kön. :)

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-03-15 21:20:00 följande:

Nej det är klart, håller med om att det egentligen inte är så viktigt och att det är roligt att spekulera. Men tänker att det är mer mysigt att gå och tänka på bebisen och hur drt ska bli när jag ber mer om den. Behöver ju inte nödvändigtvis va kön - skulle gärna vilja veta hur hen kommer må, se ut, personlighet ja ALLT men inget av det kan man ju ta reda på så då får jag nöja mig med det jag får ;) kön med andra ord haha. Kommer bli glad för vilket som men vill bara veta nått om bebisen :)

Men precis. Alla önskar ju såklart att allt ska gå bra och att ungen blir frisk osv. ;D Sen tycker jag att det är en jäklans bra möjlighet att man kan ta reda på kön om man vill. Jag har nog alltid suktat lite efter den där gissningsleken innan födseln. Haha. :) Dock är jag övertygad om att vi får en son, men det är en annan femma. ;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend