Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-11-06 15:58:17 följande:

Skönt att du inte tar illa upp iaf! xD Kan ju bli tjatigt annars att bli jämförd med hela tiden. :)

Ja jag har tagit kort med mobilen i onsdags och idag men svårt att få schysta bilder. Jävla mycket rumpa det blir att träna sen... :O

En fråga till er alla. Hur mycket mjölk har ni? Det bara rinner om mig och ibland känns det som om det blir jobbigt för den lilla att det kommer så mycket. Hon hinner inte riktigt med...

Nejdå. Självironin flödar fritt här hemma dagligen. ;P Men eller hur!?!! Stackars före detta rumpan! XD

Jag har nog ganska normal mängd mjölk. Äter han (som vanligt) med ca två timmars mellanrum kommer det lagom mycket, men tar det istället typ fyra-fem timmar sedan senaste gången han åt får brösten en sådär charmigt fyrkantig look och då gäller det att få honom långt ner, så att mjölkstrålen riktas upp i gommen på honom. Blir vinkeln fel och han istället får strålen ner i strupen sätter stackaren i halsen och blir fly förbannad!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-11-06 17:46:22 följande:

Huh nej! Jag fick också hemorrojder i samband med förlossningen (och hade besvär några svängar under grav också). Men denna gång var jag beredd och började behandla med xyloprokt redan på BB. De var borta inom en vecka :) Började även med laktulos i förebyggande syfte. Annars leder amningen till vätskebrist som leder till förstoppning.. och inte ens utan stygn vill man sitta och kämpa på toaletten efter en förlossning. Nu blev jag visserligen det en gång ändå. Men i övrigt är jag riktigt stolt över hur förutseende jag har varit denna gång.

Har kört xyloproct under hela graviditeten, både stolpiller och salva, men tycker ändå inte att de försvinner, bara slutar göra ont. :-/ Vill liksom inte att det skall se ut som att hela Mumindalen är vänd ut och in >_<

Är inte ens hård i magen och har knappt varit under graviditeten heller (dagligt intag av resorb är nog det som avhjälpt det) så fattar inte varför hemmisarna envisas med att dröja sig kvar!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-06 18:33:55 följande:

Åh ja kul med före och efter. Då känner man åtminstone att det går framåt 2 dagar innan förlossning vs 8 dagar efter.

Kan inte några fler lägga upp före o efter? Bra för motivationen ju!

Sjukt vilken skillnad ändå! Kvinnokroppen är bra häftig

Vill också se fler bilder!
  • Symetrical

Snubblade förresten över den sista magbilden innan fl på min telefon igår. Tagen 22:14 den 30/8, dvs en halvtimme innan vi åkte in och knappt åtta timmar innan Milian tittade ut!

• Symetrical
    sagoskog skrev 2016-11-06 20:14:26 följande:

Men är de blodfyllda och smärtsamna eller bara som tomma smärtfria skinnflikar? Det sistnämnda är nog svårt att bli av med. Men de krymper ju nästan bort helt när de inte svällt upp på ett tag. I närbild är deju dessvärre inte så jättetjusiga.

Har bara haft de dör hudfliksliknande länge nu, men bara för det fick jag såklart en sån där blodfylld ond igår. Helt sjukt! Inte haft någon sådan på hur länge som helst och så får jag en precis när vi diskuterar det. XD
  • Symetrical
    eid skrev 2016-11-07 05:11:24 följande:

Iskristall  

Bäbiiiis: 31/10

Happylife: 1/11 

Eid: 2/11

Eagle: 3/11

Gästen T: 3/11

Columbus: 4/11

Sagan: 5/11

Sajocawa: 6/11 

Symetrical: 7/11  

Loppan: 8/11

Vet inte om jag har missat någons gissning, men ursprungslistan har jag :) När beräknas Sajocawa- vi måste ju fixa en lista för henne också.. Och hur ser det ut därefter? Är det någon emellan eller ett jättehopp till mig och Sagan i slutet av januari/början februari? 

Kom igen nu Iskristall! Låt mig få ha rätt för en gångs skull! :P

Jag gissar på 25/11 på sajocawa, bara för att det är min födelsedag.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-11-06 19:15:51 följande:

Har ingen bild precis innan förlossningen på mobilen. Men stor som ett hus var jag. Haha. Men här är idag. 6 dagar efter hennes ankomst. Syns inte på bild men har skaffat mig kärlekshandtag som stör mig...

Men shit vad den gått tillbaka mycket nu! Ffa med tanke på hur mycket du gick upp! Du har fortfarande ingen koll på hur mycket du gått ner? Kärlekshandtagen kommer säkert gå tillbaka mer och mer. Nu låter ju säkert det här helt bisarrt, men jag har liksom fått lite som en "påse" med en hel del hud och lite fett under naveln, som jag befarar aldrig kommer försvinna helt. Egentligen är det fullständigt skit samma, men har en mamma som fortfarande har platt mage vid 58 års ålder, FÖRUTOM just det där "pluffset" på precis samma ställe och det har jag hört klagas på hela mitt liv. Med andra ord skyller jag min överdrivna magfåfänga på henne!
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-11-07 07:52:28 följande:

Jag trodde det var här hon hade uppdaterat, men det var visst på Facebook... hennes vatten hade gått, men vet inte om hon hade värkar eller något. Låter henne uppdatera här själv om när det blir bebisdags :)

Va!? Var på Facebook? Hur kan jag ha missat det..!??!
  • Symetrical
    Bäbiiiis skrev 2016-11-07 15:19:45 följande:

Jag har nog aldrig varit såhär lycklig. Eller jo det har jag några gånger men detta är i topp 3.

Allt såg jättebra ut på kub. Jag blev flyttad från bf 22 maj till 18 maj. Risk för DS är 1:11840 och T13 och T18 gav 1:20000. Nackuppklaringen mätte 1,72 mm.

Det var en sprallig bebis vi fick se. Längtar så efter hen <3

Underbart! Stort grattis till de goda nyheterna.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend