Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-10-17 14:00:45 följande:

Visst... var så exalterad att jag inte kunde sova hela natten...

Woop woop! Känns något annat annorlunda?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-17 16:02:38 följande:

Låter ju som du har kontroll på läget iag men förstår att man blir trött ändå. Hoppas han tar sig vidare till en annan mindre mammig fas snart <3

Krya på er.

Jadå, jag har ju varit med om det en gång innan dessutom. Dock lite jobbigare på ett annat sätt nu, då man även vill kunna ägna sig åt storebror. Förra gången var det ju bara han och jag och då var det inte lika svårt att räcka till. Skönt dock att han är stor nog att förstå varför mamma är tråkig, även om han säkert inte tycker att det är så kul. Å andra sidan är det ju lärorikt att inte få odelad uppmärksamhet jämt och ständigt!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-10-18 11:18:50 följande:

Ni ska bara veta vad gott det är med kaffe :) :P

Men vill ni veta en rolig grej?! Morgonen då förlossningen startade, hinkade jag i mig två stora koppar kaffe. Ytterligare en kopp senare på dagen. Då har jag, utan undantag och med stor möda, max kunnat ta en 2-3 klunkar kaffe/dag under hela graviditeten. Någonting måste ha hänt i kroppen, med hormonerna och allt, redan då.

Håller med hundra procent! Har blivit värsta kaffemostern! :-P
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-19 01:23:05 följande:

Och.. spamming. Här har jag legat och tajmat värkar, riktigt täta men inte så väldigt onda, inte ens de ondaste jag haft, så förstod att det inte var skarpt läge. Nu har det upphört (eller var 11 min mellan 2 sista så räknar med att det planar ur).

Är det vanligt med så täta förvärkar? Hur länge ska de va täta för att jag ska veta att det är tillräckligt länge? Detta varade väl i ca 45 min med i snitt 2-3 min mellan och några på 6 min och några på 1,5. Mer än 3 per 10 minuter hela tiden iaf som ju ska va riktmärket. Vet i tusan vad jag ska klocka efter nu om inre det var tätt nog?

Du vill nog inte höra mitt svar här. XD
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-10-19 09:40:25 följande:

På tal om annat. Är de fler än jag som har jätteproblem med hård mage?

Gråter på toaletten varje morgon. Det tom blöder gör så ont.

Fick tips av bm att köpa några Spec fröer på Ica, inte hunnit ännu.

Låter som lite vätskebrist. Mitt tips är linfrön och resorb!
  • Symetrical
    hoppitossa skrev 2016-10-20 07:13:36 följande:

Tack vännen! Den kommer nog gå, vi ska på inskrivning först, ska bli spännande. När jag väl kom hem från jobbet igår kändes de bättre, har väldigt nära till känslorna sedan några veckor tillbaka. :)

Lycka till idag, kära kollega! Att du har nära till känslorna bådar ju gott i sig!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-10-20 09:32:52 följande:

Tror det är väldigt ovanligt att föda barn utan att märka det hehe, skämt åt sido. Så tror jag att du kommer märka det och som förstföderska har man ju oftast lite mer tid på sig också :)

Det är bra :) igår vart första gången Ylva var riktigt kinkig. Hoppas det inte är något som kommer hålla i sig. Samtidigt kan man ju inte ha tur jämt;) i övrigt har hon ju varit en väldigt lättsam bebis. Min sambo började jobba igen i måndags och detta är även första veckan med tvillingarna. Var lite nervös över att det skulle bli stressigt med allt lämna, hämta, skjutsa, läxor etc. Men Ylva hänger bara på, mer eller mindre sovandes :) min sambo har varit ganska mycket borta. Vilket borde stört mig, men faktiskt inte stört mig alls? Däremot kände jag att han behöver vara mer med Ylva för anknytningen skull. Så jag pratade med honom förra veckan och sen dess är det bättre. Eller han är iaf mer aktivt med henne när han är hemma.Jag körde också slutspurt vad det gäller vikten. Så jag tror det är helt ok. Du har ju gått upp ganska sparsamt innan dessutom. Jag gick upp 16 kg totalt. 5 kg försvann direkt efter FL, 2 kg till under kommande vecka. Nu har jag stannat på 59 kg (9kg+). Men då får man räkna med en liten viktökning i brösten, hihi :P Får på mig ringar igen, så gissar att de där 2 kg var vätska :)

Men men, det är aldrig fel med ett tul. Personligen så vill jag gärna kolla upp så mycket som möjligt, så jag skulle nog göra allt för att få minst ett TUL innan FL. Bara för säkerhetsskull liksom. Sen så sägs det ju att TUL kan förstärka en oro för stort barn. Om det t.ex. visar i överkant, så kanske man blir jätterolig för det. Det kanske inte har den minsta inverkan på förlossningen och då har man nojjat i onödan. Bättre att vara ovetande då. Så det är kanske en nackdel att tänka på. Men jag hade nog valt att kolla iaf.

Så skönt att allt går så smidigt, raring! Här har M sin första förkylning och har precis kommit in i fas två, så betydligt klängigare och gnälligare än vanligt. Man märker att man är bortskämd med ett snällt barn när man tycker att det är jobbigt med en bebis som skriker mindre än de flesta andra bebisar.

Gällande tul håller jag med till 100%! Hade blivit hur orolig som helst om jag gjort det den här gången och fått reda på hur stor Milian var. HELT i onödan, med tanke på hur mycket bättre den förlossningen gick!
  • Symetrical
    hoppitossa skrev 2016-10-20 14:42:16 följande:

Vi har ett ma. Är helt förstörd.

Fans jävla skit och alla andra synonymer. Been there. Lider så med dig. :'(
  • Symetrical
    hoppitossa skrev 2016-10-20 16:14:23 följande:

Hur lång tid tog det för allt komma ut? Lång tid innan ni ni blev gravida igen? Tack allihopa. <3 Känner mig så lurad av kroppen, alla symtom på graviditet har ökat men inget har växt på 2 veckor. Känner mig så skyldig, maken är så ledsen.  Och vi som var på inskrivning imorse. Det är ju "bara ett vanligt missfall" men för varje person/par som behöver genomlida det är det ju supersvårt. Jag har ju inte börjat blöda "på riktigt" så imorgon kl 8 ska jag till sjukhuset för att få cytotec och sedan vara där hela dagen för att avsluta det hela.. Och eftersom jag inte har egen äl blir det Provera om ca 4 veckor och sedan äl-stimulerande direkt. 

Jag kan ju också svara på detta. Fick MA i v 8+1. Hade också börjat få lite bruna flytningar och det visade sig att hjärtat aldrig börjat slå. Tog bara några timmar för mig att få ut allt efter att jag fått cytotec av min gynekolog. (Satt dock envetet på toaletten och krystade i nästan fyra timmar, så det lär ha hjälpt det hela på traven) Blödde sen lätt i 2-3 dagar och sen spottings ytterligare 3-4 dagar. Testade negativt på gravtest efter knappt två veckor och fick sen första mensen en månad senare.

Fick då börja med letrozol igen och då tog det sig på andra kuren.

Summa summarum: MA 2/9 och nästa plus (som resulterade i Milian) 14/12. <3
  • Symetrical
    hoppitossa skrev 2016-10-20 18:47:10 följande:

Jag är väldigt tacksam för era fina ord och att ni delar med er av både mot- och medgångar. Vi ska ta oss igenom morgondagen tillsammans mina fina make och jag och sedan försöka fokusera på något kul/bra under de veckor vi bara väntar ut tiden. Jag hoppas jag kan hoppa in här med er om inte allt för lång tid igen. 

Stort lycka till till er som har förlossningen precis runt hörnet och er som har lite längre kvar av denna underbara resa. 

Klokt. Lycka till med allt. <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend