Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-08-26 04:57:39 följande:

Har sovit riktigt bra inatt, även om jag såklart vaknat pga diverse toabesök, samt en del riktigt kraftiga sammandragningar. Har dock somnat om djupt fort igen, vilket verkligen hör till ovanligheterna numera!

Har mer och ondare värkar nu igen. Får se vart det barkar. Håll tummarna att allt inte bara stannar av igen! XD

Håller tummarna, att nu blir det bebis snart! Heja värkarna!
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-08-27 10:11:20 följande:

Ja, då var jag inne i latensfasen i åtminstone tre dagar innan vi åkte in och sen tog det ändå 17 timmar tills han kom ut. Så länge vill jag INTE behöva vara på förlossningen den här gången, varför jag hellre väntar hemma så länge det bara går. Vissa värkar gör rejält ont, men generellt tycker jag att de flesta är överkomliga. Har nog ganska hög smärttröskel.

Nästa kontroll blir annars på ons med ul pga överburenhet där de kollar så att allt står rätt till med bebis gällande moderkakan och fostervattenmängd. Skulle dock bli mäkta förvånad om bebis inte tittat ut tills dess!

Bf idag utifrån äl. Får se om det blir till att åka in, eller inte. :P

Åh spännande! Hoppas det ät dags för er att åka in snart!
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-08-27 17:43:39 följande:

Tack goa du! Jag kämpar på med min fina man vid min sida. Han är oslagbar. <3

Är det mycket jobbigt nu? Stort lycka till!
  • Iskristall

[quote=76919787][quote-nick]Symetrical skrev 2016-08-28 05:15:19 följande:[/quote-nick]Faktiskt inte alls just nu! Allt liksom stannade av igen och jag har fått sova sjukt gott inatt, vilket ju känns väldigt skönt om bebis nu skulle bestämma sig för att titta ut idag.

Så skönt att du fått sova ordentligt förstås, men så störigt att det stannar av hela tiden

Vi vill ju se lilla/lille symetrical på utsidan nu ju!

• Iskristall
    eid skrev 2016-08-31 19:10:14 följande:

Nu har jag kommit hem från RUL. Gick så bra som det bara kunde- allt såg fint ut och bebis vinkade till och med lite till oss. Vi kommer att få en liten tjej som beräknas till 31/1 och vi är så lyckliga! Här ser ni handen <3

Grattis till fint RUL eid!
  • Iskristall
    misslina skrev 2016-08-31 17:09:33 följande:

Jag tittar in här lite försiktigt!

Har fått plus både igår och idag :)

Men kommer tillbaka om jag får det bekräftat i helgen (då jag har bim)

Så jag hoppas att jag snart kommer hänga mer med er här

:)

Åh vad roligt! Grattis!
  • Iskristall
    happylife skrev 2016-09-11 06:10:38 följande:

<3 <3 jag är verkligen gravid!! Glädjetårar!

Gud vad mitt hjärta bankar!!

Åh vad härligt! Kommer ihåg känslan. Stoort grattis!!
  • Iskristall

Hej tjejer!

Har som vanligt ont om tid att titta in i trådarna på fl. Men idag är jag hemma pga akut foglossning. Rusade efter en buss igår efter en stressig eftermiddag, skulle jag inte gjort. Igår kväll och idag får jag sona för det

Så idag är det vila på schemat. V.34+1 idag och bara 8 dagar arbete kvar

• Iskristall
    Symetrical skrev 2016-09-20 10:10:33 följande:

Sagoskog: Bra att du håller modet uppe! Bebis kommer ju när den vill, så lika bra att bara försöka att gilla läget.

Loppan: Förstår dig till hundra procent! Låter exakt som min karl. Blir tokig på det där "inte få tummen ur"-syndromet, framförallt när man själv är en riktig "doer". XD Men tycker ändå att du har ett bra perspektiv på det och värderar allt annat han gör för dig, så det låter sunt.

Happylife och Hoppitossa: Bra att ni inte läser in för mycket i de digitala testet. Om jag förstått det rätt får många 3+ "för sent" pga att spannet för hcg för 2-3 v är väldigt stort.

Iskristall: Med garanti för att hela glashuset kommer att rasa nu; Aja baja! Du måste ta hand om dig. Bra att du är hemma idag!

Sagan: Vi skolade in sonen vid 19 mån, vilket kändes helt rätt med honom som var en väldigt försiktig liten grabb. Lillebror kommer att skolas in jan -18, så han kommer vara ca 17 mån, vilket också känns lagom för oss. När jag liggammar tar inte jag upp och rapar bebisen, däremot brukar jag dra ut bröstet och helt enkelt pausa ett tag om jag märker att han äter mycket. Oftast hinner han dock somna om innan han får i sig alltför stor mängd mat (på gott och ont!) så då låter jag honom bara sova vidare.

Symetrical: Haha jo, 8 dagar kvar sen blir det att ta hand om mig själv och bebben! Det är svårt att anpassa sig som gravid har jag märkt. När jag inte har foglossning (vilket bara är efter att jag gjort "dumheter" i princip), eller när jag går i trappor och blir anfådd så är det som att inte vara gravid
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend