Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-06-21 20:52:06 följande:

Hallå är jag den enda som typ dör av nyfikenhet hur det går för capy när hon inte uppdaterat något mer på hela dagen!? Jag är i bara i vecka 20 men längtar såååååååå såååå tills jag också får föda, helt klart världens bästa grej!

Nä, absolut inte! Men kollar oftare fb än här. Så jag hoppas uppdatering kommer där också
  • Iskristall
    eagle87 skrev 2016-06-22 22:40:42 följande:

Befinner mig i en sån jobbig situation.. Mamma vill boka sin biljett till England från dubai O då kom dilemmat upp igen när ska hon komma.. Min man vill att hon kommer 2 veckor efter förlossning O mamma vill komma innan O inte missa förlossningen.. Jag vet inte vad jag vill jag tror jag vill vara ensam med honom osen njuta av mammas sällskap efter 2 v när han har gått till jobbet...

Mamma är jätte ledsen O typ bara gråter varje vi gång vi pratar, känner så dåligt samvete... Känner mig så kluven till allt...

Vad svårt eagle! Svårt att råda mer än att jag säger som de andra lyssna på dig själv, du, din man och lilla bebisen är viktigast att tänka på just nu! Säg inte ja, till nåt du verkligen inte vill!
  • Iskristall
    Sagan12345 skrev 2016-06-23 18:53:22 följande:

Äntligen har vi tagit oss förbi v 7,,

Ul idag 8+1 och 16 mm. Snacka om att jag var nervös när la mig på britsen.

Åh grattis! Vad härligt

Kommer ihåg känslan vid första vul/ul.
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-07-06 16:05:53 följande:

Ja precis!! Jag ligger liiiite efter er. ;)

Och jag också som du gästen! Vi har ju samma Bf 31/10
  • Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-07-06 23:51:08 följande:

Sjukt med två bf tvillingpar här inne på denna lilla gruppen. Är ju ändå 365 dagar på ett år ;)

Haha javisst, men visst är det coolt!

Jag har tyvärr inga tsh-värden att jämföra med. Men så länge ni som är oroliga mår bra och bebisrn mår bra, behöver ni nog inte oroa er.

Jag har varit på två bm/mvc besök, inskrivning och vid v.20 förutom ultraljuden (kub+rul) och ett besök för bara blodprover inför kub.

Nästa bm-besök i nästa vecka, då är jag i v.25 (24+1).
  • Iskristall

Åh så fina magar ni har! Vill helst inte lägga ut bilder på fl, men känner att jag ska bidra lite jag med. Så här här ni min mage i 23+6

• Iskristall
    Symetrical skrev 2016-07-24 08:22:58 följande:

Går inge bra alls för mig att gå upp i vikt här på sluttampen. Har snarare gått ner lite senaste veckan och ligger nu 2 kg under rek viktuppgång enligt den där viktkalkylatorn på "bli mamma". Vet ju att bebis tar det den behöver, men det leder dessvärre till att jag känner mig helt dränerad på all form av energi. :-/

Tur att det bara är en månad kvar nu, eller ännu hellre bara ett par veckor.

Vad jobbigt att bli slut på energi sådär! Försöker du äta mellanmål och fylla på energi mellanåt?

Vad lika vi låg innan graviditeten Jag är också 165 och vägde 58kg innan graviditeten.

Får man fråga vad du väger nu i v.36?!
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-07-24 10:11:40 följande:

Det är ju det som är så knäppt, för jag äter ju konstant, om än inte så särskilt mycket varje gång. Har dock väldigt svårt att äta på eftermiddagar och kvällar, så satsar på att moffla under första delen av dagen. :P

Haha, men vilket lustigt sammanträffande!

Nu väger jag 65,8 men var uppe i 66,4 tidigare i veckan. Siktar på minst 67 till förlossningen. Wish me luck!

Vad väger du nu? Visst är du i typ v 26...?

Du får fortsätta göra ditt bästa. Det är ju jobbigt om du själv blir lidande av det även om bebis får det den behöver som nån tidigare sa.

Ja, precis i slutet på v26 nu. Går in i v.27 i morgon. I morse vägde jag 61,1kg. Har gått upp ca 3,1kg.
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-07-24 17:11:57 följande:

Det var ju verkligen inte mycket! Men så länge både du och bebis mår bra, gör väl inte det något.

Nä, men det har gjort mig lite fundersam. Men mätning av sf-måttet hos bm visade bra och det blev kryss precis ovanför medelstrecket i kurvan. Och jag mår bra. Ferritin/järndepåerna i överkant vid inskrivning så jag har hittills inte behövt ta extra järn osv. Bebis sparkar dagligen så ska väl bara vara glad. Jag kanske kommer börja öka i vikt rejält här framöver. Vem vet liksom?!
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-07-25 11:34:47 följande:

Så sjukt gott! I vanliga fall. Nu blir jag mest illamående av sötsaker. Sjukt trist! Äter dock lakrits och bigarråer i mängder!

Fick min förta riktigt onda förvärk för ett tag sedan. Har ju haft en hel del förvärkar senaste två veckorna, men denna var av en helt annan kaliber. Sådär så att jag var tvungen att ta stöd mot bilen och andas igenom den. Får se hur länge de håller på innan det kommer igång på riktigt. Sist tror jag att de började typ 1-2 veckor innan allt drog igång.

Åh spännande! Då kanske det inte är långt kvar som sagt innan det sätter igång på riktigt!?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend