Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-19 23:17:03 följande:

ehh sorry att jag spammar med en miljon olika frågor idag men kom en annan sak jag skulle fråga förresten.

Förra veckan gick jag ju ner i vikt litegrann vilket jag har förstått är helt normalt. Men idag vägde jag mig och har gått upp 2,5 kg. Blir ju då 2 kg sista två veckorna totalt men kan ju inte bortse från att 2,5 kg kommit på en vecka. Är det normalt med så stor ökning på slutet? Ska sägas att jag haft lite vätska hela tiden men sista veckan märkt mer av det och svullna fötter/ansikte. INre nått jättealarmerande men använder stödstrumpor varje dag och kan inte ha mina ringar längre. Normalt eller nått jag ska nämna för MVC? Totalt plus 14 kg nu då, lite trist att gå från plus 11,5 till 14 på en veckan :-/

Hur mycket har ni gått upp Eagle, Sajocawa och ni andra? göstenT vet ju att du har mer med all din vätska men blir ju lite specialfall <3

Jag har "bara" gått upp ca 6-7kg tills jag vägde mig i söndags. Ska till bm i eftermiddag, se vad jag väger där då. Är på 38+3 idag och följer min kurva, så hittills inget att anmärka på

Men märker att fötter/anklar och fingrar svullnar lite då och då. Men det går ner efter en natts sömn i planläge.
  • Iskristall

Beklagar verkligen hoppitossa! Lider så med er! Hoppas allt flyter på problemfritt nu och att ni snabbt blir gravida igen! Kram!

• Iskristall
    eagle87 skrev 2016-10-21 21:51:06 följande:

Våran kille föddes kl 1745.., 2700 gram vi mår bra fy faaaaan va ont O ingen smärtlindring bara lustgas

Stort grattis eagle så härligt!
  • Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-10-26 07:53:03 följande:

Woho den här har man längtat efter att se

En del förvärkar inatt, två av dem var riktigt riktigt onda och har en stark mensvärk nu men fortfarande inget tätt eller regelbundet. Blir spännande idag tror jag.

Heja Loppan! Nu får det dra igång snart! Så spännande!
  • Iskristall

Stort grattis frestelsen, vad roligt!

Lycka till Loppan, nu sätter det säkert igång på riktigt på ena eller andra sättet!

• Iskristall
    Bäbiiiis skrev 2016-10-27 19:14:38 följande:

Nu när man är så otålig att höra om allt gått bra för Loppan kom jag att tänka på en fråga till er som fött barn och er som närmar er förlossningar.

Berättade/kommer ni berätta för familjen (t.ex era föräldrar) när värkarna kommit igång eller vattnet gått att nu blir det nog förlossning snart? Eller höll ni tyst till efter förlossningen och sen meddelade att ni nu fött barn?

Vi valde att vänta till efter innan vi berättade för någon. Jag misstänker att det hade blivit några nervösa timmar för min mamma om vi berättat redan innan vi åkte in. Men har man syskon som behöver barnvakt behöver ju såklart någon få veta.

Min sambos mamma har önskat att vi ringer när det är på gång, så får väl ringa min mamma också så det blir rättvist

Men annars skulle jag nog välja att berätta/överraska när fl är klar.
  • Iskristall

GästenT: Hur går det för dig? Nu närmar vi oss bf

Jag känner inget som skulle tyda på att jag närmar mig bf 31/10 än

• Iskristall
    HelenaSaga skrev 2016-10-28 21:19:31 följande:

Nu har jag ju inte varit aktiv här knappt men ville ändå berätta att vår bebis är här. Natten mellan måndag och tisdag kom äntligen lillebror i v40+6. 2970g och 49 cm. Fick en hinnsvepning kl 13 och hade då en mjuk tapp och var öppen 3 cm. Började känna värkar så smått vid 16. Ringde barnvakten vid 18 men hade forfarande hanterbara värkar. Va lite orolig för hur snabbt det skulle gå så åkte in vid 21, hade blivit lite missförstånd så fick vänta lite på att bli undersökt. Fick vårt rum 22.30, va öppen 4-5 cm en halvtimme senare. Tog lustgas efter en stund och bad om Eda. Varnade narkosläkaren att förra gången de satte den så gick vattnet och den hann inte verka. Sen hände exakt samma sak! Tog några vidriga värkar, va fullt öppen och sen kom han ut på två krystvärkar kl 00:42. Glad att vi åkte in i tid.

Grattis!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend