Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-10-26 15:57:50 följande:

Hehe, Ja precis :P :P

men nu har jag redan vänförfrågat bell! Tyvärr somnade jag med godingen på soffan innan jag hann bjuda in henne. Men bjöd in henne så fort jag vaknade till. Men det är väl iofs sak samma med två inbjudningar :)

Då fattar jag varför det inte gick att bjuda in henne till gruppen! Trodde att jag blivit knäpp på allvar. XD
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-26 17:00:56 följande:

Har bett min man komma hit nu, skulle det va födsel på gång så uppdaterar jag nog inte förrän efteråt men om jag åker hem ikväll så skriver jag det här :)

Håll tummarna för födsel som sätter igång av sig själv!

Men Gud vad spännande! Oavsett är det ju på g, så spelar nog inte så stor roll om de snabbar på förloppet lite. Har de gjort på mig våda gångerna, trots att allt sett normalt ut. Lycka till nu!
  • Symetrical
    frestelsen skrev 2016-10-26 18:28:31 följande:

Även om jag visste så är detta det man behöver för att tro lite till:) asså jag fattar inte.. ett ligg och absolut inte något försök till detta:) ett år sen mitt ma och lyckan är total:)

Wunderbar!
  • Symetrical

Heja loppan! Snart (om inte redan!) har ni honom hos er! Någon som gissade på idag förresten? Var är listan? XD

• Symetrical
    columbus skrev 2016-10-27 09:36:15 följande:

Är det någon här som haft problem med migrän under graviditeten? Jag har haft en del migrän i samband med mensen det senaste året så antar att det är hormonrelaterat. Så nu under graviditeten har jag hittills haft tre ordentliga migrändagar där jag blir helt handlingsförlamad i princip (igårkväll var en sådan). Alvedon hjälper ju föga så har helt enkelt bara lagt ner allt och gått och lagt mig i ett tyst och mörkt rum. Ändå nyfiken på om någon "behandlats" för det eller om det bara är att rida ut stormen? :)

Jag fick det! Kan också få mild migrän nån dag i samband med mensen, men helt plötsligt fick jag det mycket kraftigare och ofta! Fick tipset av en kompis att käka magnesiumtabletter och poff försvann de helt! Är ju omöjligt att säga om det berodde på det, eller helt enkelt på att kroppen vande sig vid hormonerna, men helg klart värt att testa.
  • Symetrical
    columbus skrev 2016-10-27 11:08:28 följande:

På tal om någonting annat så kan jag inte låta bli att bli nyfiken på de här teorierna som finns gällande om man väntar pojke eller flicka. Det snackas ju om att flickspermier lever längre om jag minns rätt och pojkspermier kortare så för flicka "ska" man ha sex några dagar innan ÄL, mer illamående med flickor än pojkar etc etc. 

Ni som har fått barn hittills? Vilka av dessa teorier har stämt på er? Förstår ju att mycket av detta är helt taget ur luften men ändå kul att se. Vad är det mer man säger? Något om hormonrand på magen va?

Själv är min magkänsla nästan 100% på att jag väntar en pojke men jag vet egentligen inte varför, haha. Antar att jag lyssnat för mycket på alla dessa teorier. Vi prickade nämligen ÄL exakt (eller tja, vi hade ju sex fyra dagar innan, på ÄL och dagen efter) och jag har ju i princip inte mått illa alls. Sen har min sambo i princip bara pojkar på sin sida av släkten. Känns som en evighet till 16 december när vi (förhoppningsvis) får veta kön 

Med första stämde det mesta, däremot inte lika bra nu med andra. Prickade äl-dagen med båda, var lite illamående i början med storebror, men inte hälften så mycket som den här gången! (Mycket därför jag trodde att det var en tjej) Var då sugen på salt, jämfört med den här gången när det var mer sötsaker som gällde, galet tydligt hormonrand första gången, mycket svagare den här. Dock att jag hade rund "basketbollmage", bättre hy och att jag inte gick inte upp nånstans förutom just magen stämde på båda två.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-28 05:18:22 följande:

Ting tog tid men till slut tidigt den 28e ville han titta ut. Alla mår bra men trötta. Uppdaterar senare.

Happylife vann bettingen :)

Underbart! Stort grattis!!! <3
  • Symetrical

[quote=77088754][quote-nick]Loppan84 skrev 2016-10-28 12:37:33 följande:[/quote-nick][/quote]

Underbar bild! Och tack för att du delade med dig av den fantastiska händelsen. Duktiga tjej! Förstår absolut att du vill dela den här första tiden med mannen, så hoppas verkligen att du kryar på dig fort! <3

• Symetrical
    eagle87 skrev 2016-10-28 14:15:59 följande:

Är så trött på att ligga i sängen dagtid när mamma / mannen passar bebisen... ligga O försöka somna O kan inte somna skapar sååå mkt ångest... samtidigt orkar jsg inte vara uppe O göra ngt när jag e sååå trött... ingen kraft i kroppen O känns som hjärnan är full med bomull.... dagarna blir nätter som blir dagar.. Han e 8 dagar idag.. i och med att jag inte spenderar mkt tid me han förutom amning och blöjbyte så känns de intr heller som vi knutit an... tycker inte heller amningen e mysig.... snälla hjälp...

Men hjärtat då! :-/ Tänker att det bästa vore om du kan bryta den onda cirkeln på något vis. Kanske tvinga dig ut på åtminstone en kort promenad i dagsljus eller nåt..!? Ibland är det ju lättare att somna efter det också. Ang att knyta an till bebis är det vanligt att det tar lite tid, framförallt om man inte får sova.
  • Symetrical
    HelenaSaga skrev 2016-10-28 21:19:31 följande:

Nu har jag ju inte varit aktiv här knappt men ville ändå berätta att vår bebis är här. Natten mellan måndag och tisdag kom äntligen lillebror i v40+6. 2970g och 49 cm. Fick en hinnsvepning kl 13 och hade då en mjuk tapp och var öppen 3 cm. Började känna värkar så smått vid 16. Ringde barnvakten vid 18 men hade forfarande hanterbara värkar. Va lite orolig för hur snabbt det skulle gå så åkte in vid 21, hade blivit lite missförstånd så fick vänta lite på att bli undersökt. Fick vårt rum 22.30, va öppen 4-5 cm en halvtimme senare. Tog lustgas efter en stund och bad om Eda. Varnade narkosläkaren att förra gången de satte den så gick vattnet och den hann inte verka. Sen hände exakt samma sak! Tog några vidriga värkar, va fullt öppen och sen kom han ut på två krystvärkar kl 00:42. Glad att vi åkte in i tid.

Stort grattis till er alla!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend