columbus skrev 2016-10-27 11:08:28 följande:
På tal om någonting annat så kan jag inte låta bli att bli nyfiken på de här teorierna som finns gällande om man väntar pojke eller flicka. Det snackas ju om att flickspermier lever längre om jag minns rätt och pojkspermier kortare så för flicka "ska" man ha sex några dagar innan ÄL, mer illamående med flickor än pojkar etc etc.
Ni som har fått barn hittills? Vilka av dessa teorier har stämt på er? Förstår ju att mycket av detta är helt taget ur luften men ändå kul att se. Vad är det mer man säger? Något om hormonrand på magen va?
Själv är min magkänsla nästan 100% på att jag väntar en pojke men jag vet egentligen inte varför, haha. Antar att jag lyssnat för mycket på alla dessa teorier. Vi prickade nämligen ÄL exakt (eller tja, vi hade ju sex fyra dagar innan, på ÄL och dagen efter) och jag har ju i princip inte mått illa alls. Sen har min sambo i princip bara pojkar på sin sida av släkten. Känns som en evighet till 16 december när vi (förhoppningsvis) får veta kön
Med första stämde det mesta, däremot inte lika bra nu med andra. Prickade äl-dagen med båda, var lite illamående i början med storebror, men inte hälften så mycket som den här gången! (Mycket därför jag trodde att det var en tjej) Var då sugen på salt, jämfört med den här gången när det var mer sötsaker som gällde, galet tydligt hormonrand första gången, mycket svagare den här. Dock att jag hade rund "basketbollmage", bättre hy och att jag inte gick inte upp nånstans förutom just magen stämde på båda två.