Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2016-09-29 16:45:00 följande:

Jag bor i Stockholm precis söder om stan  Själv? Jobbar inte inom vården, haha. Tänkte faktiskt inte på det när jag valde bilden. Jobbar i marknadsföringsbranschen så den symboliserar inte direkt någonting 

Bor också något söder om Sthlm! Känns som att vi är många här i Sthlmsområdet. Verkar poppis att tempa i huvudstaden. :-P
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-30 18:35:49 följande:

Snälla tjejer. Jag bara väntar och väntar... BF +9 idag. Kan ni inte köra en sista gissning? Gissa inte på mer än en vecka fram dock, för det är (hoppas jag) omöjligt!

5/10!
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-10-01 09:59:32 följande:

Haha :D

Helt platt är du faktiskt inte.. Tycker du ser ut att ha en söt liten bakdel :)

Tack, det var snällt. Bör tilläggas att den har förbättrats med ca 400 % sedan förlossningen, men än är det långt kvar. ;-P
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-10-01 10:13:25 följande:

Asch då, den där var allt söt ändå :) Men jag vet vad du menar. Har själv varit rövlös sen 2007. Nu har den kommit tillbaka för att piffa upp lite gamla bristningar :P, men räknar med att den är ett minne blott om några veckor. Varför dödar graviditeter rumpor?

Det är rent evolusionärt, samma anledning som att ligamenten töjs ut och man får foglossning - hela bäckenområdet luckras upp för att bebis skall kunna passera igenom. Med andra ord "kopplas musklerna ur". Märkligt, men samtidigt logiskt. Xd
  • Symetrical

Tack för de fina komplimangerna för min kanske inte helt obefintliga, men desto sladdrigare behind. Kanske borde göra en skaka rumpan-film.... ;-P

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-10-01 18:23:17 följande:

Herregud detta är news för mig. Har aldrig haft nån rumpa att tala om men tråkigt om den ska försvinna. Blir utfall med vagnen hela våren 2017 då ;) Tycker dock din var liten och söt, se det positiva den var iaf inte hängig :D

Borjar misstänka att bilden vart missvisande... får nog ta en ny. ;'D
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-10-02 08:10:40 följande:

Haha shit va sjukt!! Det förklarar varför min rumpa börjar tyna bort allt mer... börjar få en liten mormor-rumpa känns det som. ^^ Dock håller jag med resterande att din rumpa ser schyst ut fortfarande! ;D Men din kropp verkar ju vara helt fantastiskt när det gäller att gå tillbaka till det normala! :) Otroligt imponerande!

Kan dessvärre inte ta åt mig nån överdriven cred gällande det, får helt enkelt tacka generna där. Går förvisso en del promenader och har nu även börjat med "MammaMage", så snart skall jag nog känna mig mer tillbaka i spelet igen. längtar tills jag kan få börja med "mamma-bebis-gympa" efter återkontrollen på mvc. Då jävlar skall det återbyggas muskler!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-10-03 08:52:40 följande:

Så svårt O veta vad man ska förvänta sig alla är givetvis olika men symetrical milian låter som en dröm bebis och du verkar må så bra, verkar som om du får sömn och allt är bra... vill så gärna oxå ha så...

Min kompis som fick barn förra veckan mår skit, hon har knappt sovit sen förra tisdagen.. sovit 20 timmar på en vecka, vill typ dö, hon ammar inte, har baby blues hennes bebis vaknar varje 1-2 timmar O vill ha flaska etc... de vad typ de ja hade förväntat mig oxå hehe innan Milian föddes...

Precis som du skriver är det extremt olika från olika bebisar och säkert även hur man är som person. Jag behöver min sömn för att fungera, så eftersom Milian vaknar och vill ha mat ca varannan timme hela natten lägger jag mig med honom och somnar typ kl 20 själv. Sen är jag tacksam att amningen funkar, så att jag kan liggamma honom och på så vis somna om i princip direkt, de nätter han inte har magknip för då blir det lite besvärligare (men det är inte så ofta som tur är). Man kanske inte är världens partyprinsessa som lägger sig typ 19:30 varje kväll, men för mig betyder det mer att ha tålamod till både barnen och sambon under dagarna. Tänker att det inte är för alltid, som tur är.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-10-03 14:00:55 följande:

Kikar in med en liten uppdatering.

Vi är hemma än så länge. Har haft onda värkar sen 05 i morse, med ca 7 min emellan. Blodblandat slem också. Men det har liksom hållt sig på samma nivå hela tiden. Antar att det är en sån där latensfas som jag missade förra gången :) Nu verkar det dock dra på lite. Eller om det är önsketänkande. Tack för alla tummar! :)

Åh, så spännande! Heja heja! Tänker på dig, konstigt nog nästan lite avis på det häftiga som ligger framför er. <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend