Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Haha ja men kör i mitt tempo. Spinning har jag inte kört på nån vecka nu, tror jag är klar med det kungör sista gången fick jag så ont i korsryggen men har kört det fram till vecka 30 men har ställt in cykeln med lite högre styre än vanligt så ryggen inte blev så belastad

eagle87 skrev 2016-08-18 08:56:20 följande:

Va kör du fortf spinning O crosstrainer?! Sjölv blir man andfådd bara av att Gå uppför trappan ett par gånger hehe

• Loppan84

Symetrical ta några trappor och kanske lite sexling idag då så mitt tips håller :) inatt startar det tror jag, du åker in imorgon förmiddag så kommer han imorgon runt lunch :D

• Loppan84

Oj visste inte heller att drt gjorde ont att bli undersökt :-/

hade sex i helgen det gjorde inte ont men var inte skönt heller, helt meningslöst för min del faktiskt så tror inte det blir mer av den varan före förlossningen nu ;)

• Loppan84

Vet inte om detta är vetenskapligt över huvudtaget - men när jag fick MF fick jag aldrig något symptom men när jag plussade gången efter så kände jag det också i vecka 6. Inbillade mig iaf att det var ett gott tecken och när jag gjorde tidigt vul i vecka 8 var jag sjukt illamående och då sa bm att jag va extremt illamående inte va dåligt för det betydde höga hormonnivåer. Vet inte om hon sa det för att va snäll för att jag va så orolig för MF, men va bara skönt att ha lite positivt att hålla fast vid i den där oroliga tiden. Säkert på att det kommer gå bra för dig också - du har nog också ganska höga hormonnivåer om du redan känner det så tydligt :)

Har du tänkt göra nått tidigt vul för att se efter hjärtat förresten, eller vill du hellre vänta?

mamalolo skrev 2016-08-18 19:27:43 följande:

Kul och tack!! Första milstolpen blir att "ta sig förbi" vecka 6 som ju är när jag fick missfall senast. Jag är trött och hungrig hela tiden. :)

29 minuter är ju sjukt bra! Många som springer det 100% ogravida. :)

• Loppan84

Ja självklart. Försökte bara lugna lite eftersom hon nu uppenbarligen har en del symptom redan i vecka 6

Sajocawa skrev 2016-08-18 19:53:28 följande:

Jag kan ju bara tillägga till dig Mamalolo att jag är nästan i vecka 30 och har inte mått illa en enda gång under hela graviditeten. Var så orolig för ett till missfall eftersom jag inte hade några tydliga symptom. så det behöver inte heller vara dåligt om du skulle känna plötsligt att du inte har några symptom :)

• Loppan84

Hm kan ju gott kortare tid innan ägget fäste än NC/ff räknade med så även om det utgår från riktigt datum för äl så kan denja inte veta exakt när ägget fäste. Jag fick skillnad på 4 dagar mellan ff och ul på första ul, men då visade det sig att norsk vård och ff inte räknade att en graviditet skulle va lika många dagar konstigt nog - ff räknade 39+6 tror jag och i Norge räknade de 40+2.

Skulle utgå från att UL är rätt. Vilken vecka ör du i nu? Rul Vecka 18-20 ska väl va bästa möjligheten för att sätta bf

HelenaSaga skrev 2016-08-19 07:44:40 följande:

Hej tjejer! Jag har inte skrivit här sen jag blev gravid men jag har följt er lite då och då. Så spännande att det snart kommer komma bebisar!

Jag har en sak jag tänkt på under graviditeten men inte hunnit fråga er om. Enligt ff och NC så skulle jag vara beräknad 21/22 oktober. Har gjort två ultraljud och båda har visat bf 18 oktober. Det skulle innebära att jag hade äl 25e januari.

• Loppan84

Eller jaha ser ju att du har gått långt förbi rul nu, då skulle jag bara utgå från att ul är rätt

Loppan84 skrev 2016-08-19 08:17:19 följande:

Hm kan ju gott kortare tid innan ägget fäste än NC/ff räknade med så även om det utgår från riktigt datum för äl så kan denja inte veta exakt när ägget fäste. Jag fick skillnad på 4 dagar mellan ff och ul på första ul, men då visade det sig att norsk vård och ff inte räknade att en graviditet skulle va lika många dagar konstigt nog - ff räknade 39+6 tror jag och i Norge räknade de 40+2.

Skulle utgå från att UL är rätt. Vilken vecka ör du i nu? Rul Vecka 18-20 ska väl va bästa möjligheten för att sätta bf

• Loppan84

Hehe nej det är som sagt inte nått jag vet in det är vetenskapligt eller nått, kanske bara nått en bm sa för att va snäll.

Men försök läsa lite mellan raderna för Mamalolo sitter hemma och är jätteorolig och jag och många av oss vet ju he det kändes och då kan det va skönt att ha några små tecken att hålla fast vid som positiva det var nog det den väldigt snälla VM försökte på mig och det hjälpte. Men om det är viktigare att va 100% korrekt än "snällt" så lägg gärna fokus på att jag skrev att detta inte ör vetenskapligt på nått sätt och att det kanske är nått bm sa för att va snäll

Sagan12345 skrev 2016-08-19 07:46:12 följande:

Hehe detta stämmer inte in på mig.. Enda skillnaden jag haft med mina två ma och denna gång är att molandet fortsatt. Så det är mitt "kännetecken"

• Loppan84

Jo men delningen tar lika långt tid hos alla gravida medan infästningen kan variera från typ äl+ till äl+12 så det är där skillnaderna kan ligga. Hur fort fostret börjar utvecklas beror Aväl också på när ägget fäster?!

blastocyl

HelenaSaga skrev 2016-08-19 08:35:52 följande:

Barnmorskan på ultjaljudsstället sa att kub ultraljudet var mest tillförlitligt vad det gällde datum, men gjorde både kub och rul. Ja jag är i vecka 32 nu :)

Men börjar inte ägget dela sig så fort det blir befruktat? Alltså innan det sätter sig?

• Loppan84

Dessutom kan det ju variera lite hur långt efter äl

Som ägget blir befruktat. Lita på ul du, men var ju inte jättestor skillnad och det brukar ju inte precis komma precis på bf så spelar kanske inte så stor roll ;)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend