Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Jag vet inget om streckmärken så förlåt om jag är dum nu, men går inte de lila strecken bort efter ett tag? Trodde det va vita streck som blev permanenta. Jag har inte fått några än men ver att om man är så mörk som jag blir de helt vita och omöjlig att ta bort; tom med laser :-/

hoppas de försvinner vännen men tycker inte det va så mycket och att du är superfin <3

eagle87 skrev 2016-08-25 18:41:06 följande:

Har fått mycket stretch märken på magen Se bild

• Loppan84

Men Symetrical vad tusan. Hur går det? Är det helt lugnt nu? Då tror jag som er andra - inatt händer det.

• Loppan84

Nej buffalo - ska vs bäst i snö och terräng så här ska vinterköras :D

Vilken dag hade du bf egentligen? Börjar du bli otålmodig eller känns det fortfarande ok?

Symetrical skrev 2016-08-26 04:51:06 följande:

Visst var det en bugaboo donkey ni köpt..?

• Loppan84

Oj! Vet ingenting om detta men håller tummarna så hårt jag bara kan att allt är bra. Låter ju som att det borde gå bra iallafall <3

mamalolo skrev 2016-08-26 15:13:16 följande:

Min gynläkare ringde. De tror inte att jag har ett myom trots allt, utan en gammal avstannad graviditet (!). Känns lite läskigt/omtumlande men enligt henne ska det inte medföra någon risk. De vill dock göra ett till ul för säkerhets skull - för att se så att den aktiva graviditeten som sitter ganska långt bort från den gamla utvecklas som den ska. Jag fick tid på tisdag. Är då i vecka 6+1. Eventuellt/förhoppningsvis kan en se begynnelsen till ett hjärta då.

• Loppan84

Jag var också osäker på om det var bebisen eller tarmar/gaser jag kände precis innan rul - men på rul så kunde jag se på skärmen att han rörde sig och koppla ihop det med fladdret så då fick jag bekräftat att det var han :) hoppas ni också får snart han rör sig på rul då är det nog lite lättare att veta att det är bebisen som rör sig nästa gång man känner fladdret.

Blir spännande med båda era rul i vecka då :)

s

Sagan12345 skrev 2016-08-26 20:38:55 följande:

Jag är för nyfiken för att inte fråga om kön :)

Kanske kan vara järnvärdet som är lite lågt på oss båda. Annars är de väl kanske bara så det är att vara gravid.

Kub bm förklarade för mig att runt v 17 kan jag känna som små puffar lr att de kittlar till långt ner nästan vid blygdbenet. Och att man kan tro att det är tarmarna men dom är mycket högre upp nu. Så känner man något nere strax ovan blygdbenet är de med största sannolikhet bebisen. Så jag har gått på de :)

• Loppan84

Nej de har de aldrig gjort men jag har vägt mig hemma på morgonen, en gång frågade hon on jag vägt mig nyligen och den andra gången sa jag sjölv att jag vägt mig och vad vikten låg på. Har bara varit på 2 kontroller hos bm (v24 och 28) de andra gjorde jag på BB (rul) och min vanliga vc (v12)

GästenT skrev 2016-08-27 08:27:28 följande:

Väger bm er vid varje besök?

Jag kom på att dom aldrig vägt mig förutom när jag var inne akut på förlossningen med njuren i ett helt annat län. :P

• Loppan84

Jösses, det känns som att har varit väldigt utdraget för dig med täta värkar i flera dagar din stackare.

Hade du lika länge förra gången?

När är nästa kontroll om inget sätter igång?

Symetrical skrev 2016-08-27 09:30:43 följande:

Hahaha. Du är rolig du! ^_^

Sov ingenting mellan 23:30 och 3:30. Värkarna kom som en klocka med ca 8-9 min mellanrum, så jag hann liksom inte somna om emellan >_<

Hoppades ändå att det skulle dröja ytterligare några timmar innan det eskalerade, så att vi slapp ringa hit farfar mitt i natten.

Lyckades faktiskt somna om en timme sen och nu ytterligare en dryg timme efter att ha fått i mig lite frukost.

Värkarna är av en helt annan kaliber när de kommer, men verkar som att de än en gång har stannat av lite, eller kanske bara tagit en paus, för att min kropp behövde det..!? Omöjligt att veta hur/om detta utvecklas...

• Loppan84

Fy sjutton, förstår att du vill va hemma så länge du kan men måste också vara nervigt? Kanske lite lättare andra gången men sjölv är jag livrädd att komma in sent och få en stressig förlossning men det är väl egentligen väldigt sällan det går så fort?

Symetrical skrev 2016-08-27 10:11:20 följande:

Ja, då var jag inne i latensfasen i åtminstone tre dagar innan vi åkte in och sen tog det ändå 17 timmar tills han kom ut. Så länge vill jag INTE behöva vara på förlossningen den här gången, varför jag hellre väntar hemma så länge det bara går. Vissa värkar gör rejält ont, men generellt tycker jag att de flesta är överkomliga. Har nog ganska hög smärttröskel.

Nästa kontroll blir annars på ons med ul pga överburenhet där de kollar så att allt står rätt till med bebis gällande moderkakan och fostervattenmängd. Skulle dock bli mäkta förvånad om bebis inte tittat ut tills dess!

Bf idag utifrån äl. Får se om det blir till att åka in, eller inte. :P

• Loppan84

Oj men då är det definitivt på gång snart iaf. Skönt att du verkar må bra och ja skönt att veta ungefär var du är i fasen. Har sagt det många ggr denna veckan men nu är det kanske lite mer relevant - stort lycka till nu <3

Symetrical skrev 2016-08-27 17:34:16 följande:

Ja, som förstföderska tar det ju ofta lång tid. Jag var därför inte alls nojig över det förra gången, men däremot nu har jag känt lite oro för att man inte riktigt skall känna i tid när det är dags och därför knappt hinna in till sjukhuset. Just därför åkte vi faktiskt in en sväng till SöS innan, då värkarna kom tillbaka tätare och mer intensiva igen kring lunchtid. Visade sig att jag var öppen 2 cm, så vi åkte hem till vår lille skatt igen och väntar nu tills det drar igång på allvar. Skönt att ha fått lite pejl på läget i alla fall.

• Loppan84

Nä men nu bara måste Symetrical åkt in. Blir fakriskt riktigt nervös, är så spännande.

Vad det förresten någon som hade 28e eller 29e?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend