Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Gud vad roligt. Funderar på att också göra 3D men är ganska dyrt här och min man säger att han tycker der ser läskigt ut ;D Är ju så nyfiken på hur lilleman ser ut, men får kanske bara ge oss till tåls. Vad kostar det i England?

eagle87 skrev 2016-08-06 17:15:23 följande:

Hehe tack :))) ja va lite överviktig från början vägde 74 O 166 lång men dock storlek m ungefär i kläder så inte mullig utan vägde bara mkt vilket läkaren alltid tjata på pga pcos :/

Här kommer lite bebis bilder:) han posa lite bättre idag...

• Loppan84

Haha va roligt. Hmm kostar 2000 här, ska tänka på det lite

eagle87 skrev 2016-08-06 22:40:15 följande:

De är sååå coolt man får verkl en inblick av livet därinne... Typ idag sov han på armen sen vakna han O lekte med navel strängen sen höll han handen mellan benen

De kosta 59 pund

• Loppan84

Oj! Det dröjer inte så jättelänge till vad det verkar som. Lycka till vännen!

Symetrical skrev 2016-08-07 07:13:59 följande:

Fick en hemskt förvärk igårkväll när vi kollade på film och sedan dess har jag haft i princip en konstant sammandragning, dock bara med lite tillhörande molvärk i mage och korsrygg. Känner att bebis försöker grotta ner sig mer och mer. Sjukt obehagligt när det känns som att hela blygdbenet pressas framåt. Känns nästan som att det skall spricka! :-S

Försöker klocka mina sammandragningar nu, men tycker att det är förbaskat svårt att veta exakt när de börjar och framförallt slutar. Känns som att allt bara går ihop i en enda röra, särskilt de som inte är så smärtsamma...

Tror att det är falskt alarm, men känner mig även allmänpåverkad med illamående och lite kallsvettighet. Aja, får se vart detta barkar...

• Loppan84

Oj! Det dröjer inte så jättelänge till vad det verkar som. Lycka till vännen!

Symetrical skrev 2016-08-07 07:13:59 följande:

Fick en hemskt förvärk igårkväll när vi kollade på film och sedan dess har jag haft i princip en konstant sammandragning, dock bara med lite tillhörande molvärk i mage och korsrygg. Känner att bebis försöker grotta ner sig mer och mer. Sjukt obehagligt när det känns som att hela blygdbenet pressas framåt. Känns nästan som att det skall spricka! :-S

Försöker klocka mina sammandragningar nu, men tycker att det är förbaskat svårt att veta exakt när de börjar och framförallt slutar. Känns som att allt bara går ihop i en enda röra, särskilt de som inte är så smärtsamma...

Tror att det är falskt alarm, men känner mig även allmänpåverkad med illamående och lite kallsvettighet. Aja, får se vart detta barkar...

• Loppan84

Här är det väldigt tätt mellan sd och ont gör de också :( så konstigt att MVC inte såg uvi, var nästan säker på det. Men ska gå till vanliga läkaren också och be dem ta en odling.

Annars funderar jag på om det kan va en annan infektion t.ex bakteriell vaginos? Kommer inte ihåg om jag frågat om det men är det nån som haft det under graviditet? Jag blev behandlad för det i vintras precis innan vi plussade första gången, och flytningarna som plötsligt kom för ett par veckor sen påminner om dem (sorry Tmi men tjocka, ljusbeige eller vita och mer än vanligt)

• Loppan84

Oj hade inte skrivit klart... Så undrar egentligen hur det yttrar sig när man är gravid och om nån vet om man kan få tillbaka det plötsligt trots att man blivit behandlad för det tidigare?

• Loppan84

Förhoppningsvis lugnar det sig. Du har väl haft mycket sd länge eller hur? Har hört att en del har förvärjar väldigt länge. Oroa dig inte för hur hon ligger, om det mot all förmodan skulle bli aktuellt med förlossning innan du vet så tar de väl reda på det fort och försöker en vändning om det går?

sagoskog skrev 2016-08-07 10:44:05 följande:

Hoppas det drar igång på riktig snart :) jag tycker också det är svårt att klocka ibland. Och som du säger, särskilt att avgöra när de slutar.

Igår så sov jag bara 1 timme. Hade svårt att somna först och kl 03 började förvärkar komma. De kom ganska tätt och gjorde så ont att jag inte kunde somna. Men vid 06 så hade det lugnat sig såpass att jag somnade och sen jag vaknade igår har det bara kommit enstaka. Det skulle inte vara kul om det drog igång nu, vet ju inte ens vilket håll hon ligger åt. Men jag tror och hoppas att det är lugnt några veckor till :)

• Loppan84

Hmm bra fråga men vad skulle det annars vara? Är som kramper i magen, den blir stenhård och "pumpar" liksom i livmodern. Nu sista dagarna/veckan har det börjat göra ont då hugger det i magen och i sidan samtidigt. Trodde det var uvi men nu vet jag inte riktigt...

eagle87 skrev 2016-08-07 18:43:15 följande:

Hur vet du att de sd? Hur känns dem? Ja får ibland ont i magen men ofta kommer de ut lite gas efteråt... Så vet inte om de bara är de..

• Loppan84

H&M funkar för mig. Har inte lust att lägga med pengar på nått som man egentligen inte vill ha men de sitter faktiskt riktigt bra.

Sagan12345 skrev 2016-08-07 13:36:59 följande:

Någon som har tips på vart man köper snygga och sköna gravidjeans?

• Loppan84

Usch det är trist att skiten kommer tillbaka efter att man mått så bra ett par månader.

Jag har inte sådär gnolande illamående som jag hade i början då jag var illamående hela tiden - men har kaskadspytt 3 gånger sista veckan av att jag va för mätt och inte tog det lugnt nog typ. Bättre att spy och sen må ok än som innan ollamående hela tiden, men inte helt optimalt ;) halsbrännan har jag också från helvetet, Nuvalocol hjälpte mig medan andra mediciner inte hjälpt - antar att man reagerar olika på olika aktiva ämnen. Men tror det är helt vanligt att det börjar bli lite trångt i magen och därmed kommer illamående och halsbränna. Går in i vecka 30 imorgon, du då?

sagoskog skrev 2016-08-08 10:48:45 följande:

Alltså, jag har mått så dåligt ett tag nu. Illamående hela tiden. Blir värre när jag är hungrig, när jag äter eller typ.. andas? Blir inte klok på om jag är sjuk eller gravid? Har dock inte kräkts och nr2 har varit av blandad karaktär (ursäkta för den). Det varierar bara mellan bättre och sämre, och inte som ett vanligt "sjukdomsförlopp". Därav antar jag att det är graviditeten.? Men jag vet inte. Igår hade jag dessutom hemsk halsbränna hela natten.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend