• eid

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2016-09-11 21:00:54 följande:
    HAHA, strålande idé faktiskt. Alternativt minst 10 pop up-rutor efter man tryckt "sök" som säger "är du SÄKER på att du vill googla det här?", "är du VERKLIGEN säker på att du vill googla det här?", "nu har du googlat det här 15 gånger, ska du verkligen googla en gång till?" osv osv.
    Stort grattis och välkommen hit! :)
  • eid

Håller tummarna för att det bara är något tillfälligt som går över!

happylife skrev 2016-09-12 11:20:04 följande:

Iof brunt gammalt blod...

Nä fyfan pallar inte denna psykiska press jag går under!!!!

• eid

Har varit hos Mvc idag och hade en hel lista med funderingar. Passade på att fråga ang. vikten, men hon sa att det inte var några konstigheter över huvudtaget och att jag inte skulle oroa mig, så nu kan jag slappna av lite mer. Fick lyssna på bebis hjärtljud för första gången- så häftigt ????

• eid
    Sagan12345 skrev 2016-09-12 15:26:38 följande:
    Vad härligt, tog bm nya blodprover på dig idag?.. Jag ska inte till bm förns 7/10, känns superlångt kvar. Å några järnprover ville dom inte ta på vul för de trodde bara jag var normalt trött :/

Skönt att du kan slappna av lite :) men väger man sig vid nästa träff med bm?

Vet du, om två dagar är du halvvägs :) ska bli så himla skönt att passera halvtid :)
    Jag såg att det idag står 50% av graviditeten har passerat i appen- helt sjukt! Så himla kul och imorgon är det du :)

Det togs inga nya blodprover! Men jag hade tydligen låga järndepåer så jag skulle börja med Niferex på en gång- kanske kan vara delvis förklaring till min brutala trötthet. Lite orolig hur min mage ska palla järntabletterna då den redan är trög innan... Jag förstår dig att det känns långt till 7/10, vi bokade in besök både 21/10 och i slutet av november och därefter skulle vi börja ses tätare. Konstigt att de inte vill ta ett prov, det känns väl som det enklaste de kan göra för att se- kan du inte gå till vc och göra det annars?

Hon sa inget om vägning vid nästa tillfälle- men att nästa gång skulle hon mäta magen (från blygdbenet till där livmodern slutar). Hon mätte livmodern lite snabbt med hjälp av händerna kändes lite halvkonstigt! 
  • eid

Igår såg jag att min absoluta favoritartist- Bon Iver ska spela på Cirkus 30 och 31 januari. PRECIS när jag är beräknad. Oavsett måste jag bara köpa biljetter haha.. men tänk hur många dagar det finns som han annars kunde spela på- och så blir det precis. Men troligtvis går jag över tiden några dagar så det inte blir något bekymmer!

Lite som med dina korvar Gästen T, hur kan man lyckas välja exakt den sort (som man säkert vanligtvis inte köper) som riskerar att innehålla listeria?! Galet prickat! Håller tummarna för att du kräktes bort det dåliga och att du inte märker något mer av det!

• eid
    Loppan84 skrev 2016-09-13 09:30:11 följande:

Kent har sin avskedskonsert här i Norge på min bf, blev så sur. Däremot sa jag just till min man igår att i januari då kan vi kanske ha barnvakt första gången och gå på bon iver haha. älskar också bon iver och missat dem varje gång inkl way out West. Vi ska köpa biljetter iaf och ör det för tidigt för barnvakt får vi väl sälja :-P

Åh vad roligt! Då kanske vi ses där om bebis håller sig inne haha.. Jag tänker på samma sätt- jag försöker få tag i biljetter (släpps nu på fredag 10.00), om det inte går enligt plan tror jag biljetterna är lättsålda ;)
  • eid
    sagoskog skrev 2016-09-13 11:37:39 följande:
    8 dagar kvar , bf den 21/9 :) Längtar som en tok och är helt hysteriskt otålig. Gissa gärna :) så här har några av er sagt hittils iaf:

Symetrical 16/9

Loppan 19/9

GästenT 22/9
    Jag tror att det blir på en söndag så;

Symetrical: 16/9
    Eid:            18/9
    Loppan:     19/9
    GästenT:    22/9

:)
  • eid
    happylife skrev 2016-09-13 06:17:15 följande:
    Haha ja man lyckas alltid pricka konstiga datum! aldrig hört talas om Bon Iver, måste googla
    Ja! Lyssna på Spotify- kräver lite lyssning, men sen blir det så bra så man inte kan sluta!Skrattande
  • eid
    hoppitossa skrev 2016-09-13 22:06:26 följande:

När skrevs ni in på mvc? Försöker hitta vad som gäller i mitt landsting men står inget.

Jag bor i Stockholm och har för mig att det var inskrivning runt vecka 9 :) Jag ringde ganska tidigt och tyckte jag fick vänta en evighet innan jag fick komma!
  • eid
    Loppan84 skrev 2016-09-13 18:04:02 följande:

Jag vet! Är också lite vårt band, när vi möttes 2912 gick en playlist med Bon Iver på repekt hela vår första natt tillsammans. Awww <3

men vi går ju då i Oslo 29 januari ;)

Såklart ni går i Oslo-haha.. ibland tänker man inte så långtFlört Så himla mysigt- vi har lite samma feeling för Bon Iver. Åker ofta på, på högsta volym här hemma och jag och min sambo sjunger ikapp! Ska börja lyssna mer än vad jag har gjort tidigare i graviditeten så musiken förhoppningsvis även kommer att falla lillan i smaken! 
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend