• eid

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bäbiiiis skrev 2017-01-02 19:56:12 följande:
    Haha kanske kan en konsert vara precis vad som behövs för att sätta igång förlossningen om nu inte bebis kommer redan innan.

Kanske börjar det bli dags att gissa när bebis kommer för dig och eid och Sagan.
    Ja eller hur?! Känns helt galet- men värt en chansning och det är ju iaf sittplats... haha ;)

Gissningar- åh vad spännande. Jag har bf 31/1 och Sagan 1/2 :) 
  • eid
    Hahaha- Bäbiiis tyckte väl att det var lite väl optimistiskt!

Eid (BF 31/1):
    Eid gissar 29/1
    columbus gissar 30/1
    happylife gissar 3/2
    Bäbiiiis gissar 6/2 

Sagan12345 (BF 1/2):
    Eid gissar 29/1
    columbus gissar 2/2
    Bäbiiis gissar 3/2
    happylife gissar 4/2
  • eid
    Sagan12345 skrev 2017-01-03 13:13:27 följande:
    Fy så skönt att jobba hemma :)

Haha, så länge du inte har allt för långt till förlossningen så tycker jag absolut ni ska gå på konsert.. Fantastiskt avslut på att bara vara två.

Hur gick de hos bm? Jag ska dit i morgon och prata önskemål inför förlossningen.

Fy vad obehagligt med tycket. Jag har en del halsbränna men inget direkt tryck.. Läkaren sa att min livmoder låg lite längre så kanske därför!?
    Konstigt det där med appen! Jag har också en app som skiftar en dag innan- men vet inte hur jag ska räkna. Ändra i listan om du vill och som känns mest rätt!

Bm-besöket gick bra, hon kollade hur bebis låg och hon har huvudet neråt, men det är ruckbart. SF-mått 32 cm, så en ynka cm på ca 2 v. Vi gick igenom graviditeten och ev önskemål kring förlossningen- men jag har inga direkta tankar.. Lycka till idag! :) 
  • eid
    Bäbiiiis skrev 2017-01-12 09:34:53 följande:

Imorgon är jag i v 23. Tiden går ganska fort nu men det känns ändå som det är så långt kvar. Längtar verkligen till maj. Till våren, ledigt från jobbet och framför allt såklart min lillkille i magen <3

Hur går det för er som snart har bf (eid o sagan1234)? Mår ni bra? Några förvärkar?

Åh vad tiden går fort v 23- det börjar verkligen närma sig. Kul!

För mig rullar det på, sista dagarna på jobbet nu, vilket känns väldigt skönt eftersom jag är så himla trött och börjar bli ganska osugen på att jobba. Har svårt med motivationen och vill bara att bebis ska komma. Jag vet inte riktigt hur förvärkar känns, men mycket onda sparkar och bökande i magen. Känns nog för mig som att det är ett tag kvar!
  • eid
    Sagan12345 skrev 2017-01-12 22:01:54 följande:
    Hehe tiden går fort.. Tyckte tiden där du är sprang iväg.

Mår du bra?

Här är de tungt nu, långa jobbdagar och intensivt på jobbet men nästa vecka blir de till att trappa ner..

Jag har inte heller koll på hur förvärkar ska kännas men har lite som mensvärk då och då, rätt sällan. Sen känner man att det är tungt neråt.. Men misstänker att det är långt kvar..
    Haha.. lite ironiskt att vi upplever allt så lika! Har du några fler mvc besök inbokade innan bf? Jag har sista innan bf bokat på torsdag, efter det 3/2, men det är min förhoppning att det inte ska behövas ;)
  • eid
    Symetrical skrev 2017-01-17 05:30:06 följande:

Kikar också in titt som tätt för att följa er. Dags för trappgång nu, sagan och eid. ;-P

Ja verkligen! Jag jobbar min sista dag imorgon, så när som helst from torsdag är bebis varmt välkommen. Då blir det promenader, trappgång och städning ;)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2017-01-15 20:07:50 följande:
    Haha ja verkligen :)

Jag har bm besök med ultraljud på torsdag, sen har jag nästa bm besök 1/2 och nästa 8/2..

Jag hoppas också jag slipper de två sista men känns ju som sannolikheten är rätt liten.. Hur var de för din mamma, gick hon över?

Snart slutar vi jobba i alla fall, jobbat både igår å idag :/

Vet du om man kollar livmodertappen vid något besök om man går över? Jag är extremt nyfiken på hur mycket den gjort sig redo
    Av vilken anledning gör de UL så sent? Är det för att följa upp så inget har förändrats med hjärnan? För visst var det så, blev så himla osäker när jag skrev det så jag nästan inte vågar fråga...

Men vad spännande- då ska vi båda till bm på torsdag. Ska höra kring rutiner för undersökningar av livmodertappen, intressant att höra hur det ligger till i olika landsting!

Min mamma fick min storebror med akut kejsarsnitt ca 2 veckor innan bf. Jag trivdes bra och gick över tiden några dagar. Hur var det för din mamma?

Kämpa på, på jobbet nu sista dagarna!! :)
  • eid
    sagoskog skrev 2017-01-17 22:19:00 följande:

Åhh, snart kommer fler FF-bebisar!!! Längtar! Lycka till sagan och eid (var det någon mer?)?

Tack! :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2017-01-19 15:42:41 följande:

Hur gick de Eid?

Jo, men det var inga konstigheter den här gången heller. Bebisen har fixerat sig nu och hade bra hjärtslag. Mitt SF-mått håller sig under normalkurvan och låg på 33 cm nu, hon tyckte även att magen hade sjunkit lite. Vi pratade också lite om förloppet om bebis inte har kommit till den 3/2. I värsta fall blir det igångsättning 15/2 och det känns som en evighet dit. Hur gick allt för dig? :)
  • eid
    Erla skrev 2017-01-25 18:50:41 följande:
    Jo , det hade jag också om jag hade möjlighet :/
    Hur går det för dig? Har de rosa flytningarna fortsatt och har du ringt 1177? 
  • eid
    Bäbiiiis skrev 2017-01-26 12:52:01 följande:

Är det någon av er runt v 24-25 som mätt magen hos bm ännu? Jag ska dit på måndag och började fundera på om jag är större denna gången än förra och vad mitt sf-mått kan vara. Jag tror jag hade ungefär samma mått som den veckan jag var i förra gången dvs 25 cm i v 25, 30 cm i v 30 osv. Men jag kanske minns fel. Hade varit roligt att veta vad ni fick för mått vid första mätningen.

Mitt mått har legat under normalkurvan sedan första mätningen. I vecka 25+2 låg måttet på 24 cm. I torsdags gjorde jag den senaste mätningen (38+1), då låg jag på 33 cm och bm tyckte att magen hade sjunkit. :) Vad långt ni alla har kommit i era graviditeter, så himla spännande! :)
  • eid
    Bäbiiiis skrev 2017-01-26 19:02:49 följande:
    Som jag förstått är huvudsaken att man följer sin egen kurva för att se att barnet växer som det ska. Om man sedan ligger över eller under normalkurvan spelar ingen roll. Men det är lite häftigt hur olika kvinnor kan se så olika stora ut i samma vecka men ändå ha nästa samma sf-mått (+/- någon cm).

Nu är det ju inte alls långt kvar för dig. Några dagar till bf bara. Hur känns det? Några förvärkar? Skulle du på konsert på bf eller hur var det? Kul tycker jag att du planerat in det. Lika bra att ta chansen om du får den.

Ja det känns att man kommet en bra bit på väg nu. Bara 2 veckor kvar till tredje trimestern om jag tänker rätt.
    Ja, så är det säkert. Har följt samma kurva ganska stadigt så det är nog inte några konstigheter annars hade det nog kollats upp mer noggrant! BF är på tisdag, känner av lite från och till, men när det är första barnet vet jag inte riktigt vad jag ska känna efter. Har blivit så trött, så vilar flera gånger om dagen och försöker på att hitta på lite saker däremellan. 

TYVÄRR blev konserten vi skulle på inställd- men det kanske var någon mening med det. Förhoppningsvis kommer artisten tillbaks när det passar lite bättre! :) Ha en jätteskön helg- och 2 veckor till tredje semestern kommer bara att springa iväg!
  • eid
    Loppan84 skrev 2017-01-27 20:38:44 följande:

Heja heja friskt humör!!! Hur går det hör inne?

På tal om halsbränna - jag hade den sjuuuukaste halsbrännan i slutet av min graviditet. Direkt när han va ute försvann den. alltså DIREKT. Samma med snarkningar och andningsproblem. Sjukt att det kunde gå så fort. Så har ni nått att tänka positivt runt när syran stöter upp

Åh vad skönt att höra att snarkningarna går över snabbt efter förlossning.. Min sambo förstår inte hur jag kan snarka så högt. Jag tycker bara att det är rätt åt honom att han också får "lida" lite, han slipper ju iaf alla kroppsliga förändringar som graviditeten innebär ;)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2017-01-27 17:50:30 följande:
    Känns de lite som mensvärk då och då?

Så har de känts för mig sista dagarna..

Rätt trött här med
    Har varit lite frånvarande här, men tyvärr har det inte hänt något. Jag har också molande mensvärk de senaste dagarna, igår kändes det på ett annat sätt. Typ som ett band av smärta väldigt långt ner i magen som pressar bakåt, tänker att det kanske är någon typ av förvärkar?! Hur har det gått för dig under helgen? Bättre med förkylningen?

Har ni allt på plats nu? Vi ska sätta in bilbarnstolen i bilen idag, det är det allra sista. Igår köpte vi badbalja, så några saker har vi väntat med haha.. 

Börjar bli rätt trött på att vara gravid nu, bebis är mer än välkommen!
  • eid
    Sagan12345 skrev 2017-01-29 11:48:44 följande:
    Jadu inte en aning men säkert förvärk :) låter som de händer grejer.

Här händer de inte mycket, men är rätt tacksam för de för vill inte föda med denna förkylning.. Fortfarande väldigt täppt, ont i halsen och slem i luftvägarna.. Hostar en del också..

Vi har nog fixat allt, tror jag..

Galet nära nu :) att man inte bara kunde veta vilken dag det är dags..

När ska du till bm igen? Pratade du med din om hinnsvepning någon gång senast?
    Det känns ändå en bit bort om jag ska vara ärlig- så konstigt och gå och vänta på något som man inte har en aning om när det inträffar. Så jobbigt med din förkylning- hoppas den går över snabbt. Brukar ju bli sådär när man är ledig och har haft en intensiv period.

Jag ska på nästa besök på fredag, du? Jag missade att fråga om hinnsvepning. Har du stämt av hur de gör hos er?
  • eid

Hej,
    Här kommer en liten uppdatering från mig- vår dotter föddes i torsdags (2/2) klockan 21.43 på kvällen. Hon vägde 3218 gram och var 50 cm lång- hon är helt perfekt <3

• eid

Tack så himla mycket alla! Snart är det er tur, det är något helt fantastiskt ni har att se fram emot. Helt obegränsad kärlek!

• eid

Wow vad många plus! Vad glad jag blir <3 stort grattis till er alla!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend