-
Verkligen! Jag ska också göra vul nästa vecka (torsdag), vi har genomgått utredning och på sista mötet sa gynekologen att om vi blev gravida innan ivf blev aktuellt fick vi höra av oss för ett tidigt ul och kika så allt är på rätt plats :) ska bli så spännande! Jag mår rätt bra- lite vagt illamående och vill sova på eftermiddagarna, men vaknar jättetidigt på morgnarna. Hur mår du?Sagan12345 skrev 2016-06-02 22:29:58 följande:5+1 idag så lång väntan kvar. Hur mår du än så länge
-
Ja det är min första graviditet, så alla tankar och känslor är helt nya för mig. Så himla spännande (men såklart lite läskigt också). Håller verkligen tummarna för er! :)Sagan12345 skrev 2016-06-03 08:16:31 följande:Aha är de din första graviditet alltså? Jag ska till min missfallsutredningsläkare så därför jag också får gå så tidigt.
Jag är lite matt och tröttare, har sovit efter jobbet denna vecka. De varierar lite från dag till dag, men de molar lite av och till. Idag var jag väldigt trött när jag vaknade, brösten var väldigt ömma, och var till å med illamående ett tag. Törstig är jag också ;)
Slitsamt med hormoner. -
Hoppas verkligen att det gör det!! Jag är på 6+5 på torsdag, så det är ingen större skillnad. Blir så häftigt och ser fram emot en "bekräftelse", trots ett sanslöst illamående de senaste dagarna känns det stundtals som jag bara inbillar mig.. hahaha.. Vi får se till att uppdatera här efter undersökningen!Sagan12345 skrev 2016-06-04 21:45:33 följande:Spännande :) desamma.
Det ska nog gå vägen för oss båda.
Spännande att vi har vul dagarna efter varandra. Är du runt 7+0 då? Jag är bara på 6+3 när jag ska dit -
Ingen fara alls :) Jag och min sambo har genomgått utredning och på "slutsamtalet" (där gyn även sa att hon skulle skicka en remiss för ivf) sa hon att om det tar sig innan var vi välkomna att höra av oss för ett tidigt vul. Jag vet egentligen inte varför, men tycker att det känns spännande att ta vara på tillfället när vi erbjuds :)Mila skrev 2016-06-06 15:10:21 följande:Ursäkta att jag kapat tråden men varför får ni göra vul så tidigt? Jag gjorde det när jag var gravid med dottern pgr av att jag var så orolig..
-
Stort grattis! Så fantastiskt! :)eagle87 skrev 2016-06-07 11:46:16 följande:
En frisk pojke!!!!!!!!! Sååååååå överlycklig
-
Någon av er som runt vecka 7 blev helt galet trött och hade ett konstant illamående. Gick till jobbet igår morse, men kände att det inte skulle funka så jag gick hem och var tvungen att sjukanmäla mig. Som det känns just nu förstår jag inte hur jag ska kunna orka jobba (har kontorsjobb). Imorgon ska jag göra mitt tidiga ultraljud- borde jag passa på och fråga hur jag ska gå tillväga eller har någon av er några bra tips? Känner mig lite desperat och ledsen :(
-
Tack så himla mycket för ditt bra svar! Ska testa mig fram med dina råd, känns skönt att veta att det vänder iaf. Idag mår jag lite bättre än igår och träffade just bm som skrev ut medicin mot illamående så jag hoppas att det gör susen! Jag har nog lite högt tempo till vardags överlag och det kanske är precis vad jag behöver att lugna ner mig lite. Uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva <3Loppan84 skrev 2016-06-08 20:15:20 följande:
Ja du hoppas du slipper det men jag hade extremt illamående mellan vecka 7-13 och blev sjukskriven de andra veckorna. Den goda nyheten är att även om det inte känns så så kom ihåg att det BLIR BÄTTRE!!!
-
Var hos bm och gjorde vul för en liten stund sedan. Jag såg ett litet knyte och ett pickande hjärta hon sa att allt såg ut som det skulle!
-
Stort grattis, vad skönt! :)GästenT skrev 2016-06-08 20:54:41 följande:Här har vi en frisk liten bäbis som låg som en boll under typ hela undersökningen så det var svårt att få en bra bild. Haha. Guuuuud vilken lättnad.
-
Åh vad kul! Stort grattis och välkommen :)langtanefterbaby skrev 2016-06-14 09:33:27 följande:
Jag hoppar in här efter att plussat idag
Fortsätter ni tempa efter plusset också?