Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-09-04 12:44:30 följande:

Wow härligt! Hoppas på samma "tur" då ;)

Hur mycket gick du upp totalt och hur mycket av det har du redan gått ner? Tror du har ganska bra gener på den där punkten där alltså ;)

Jo, men det har du absolut rätt i. Generna spelar in mycket! Jag gick upp totalt 10 kg och hade imorse gått ner 6,2 av dem, så det verkar gå lika fort som efter storebror. Planen är dock att försöka stanna på min målvikt den här gången istället för att fortsätta ner 4-5 kg till och påminna otäckt mycket om en 12-årig pojke i kroppen. XD
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-09-04 14:42:49 följande:

Ser verkl inte ut som en deg klump. Jätte fin :) hur mår du i övrigt? Hur mycket sover han ? Hur ofta vaknar han på nätterna?

eagle87 skrev 2016-09-04 14:43:12 följande:

Sover han i eran säng? Åh han är så söt

Tack fining! Han är en riktig goding som sover i princip konstant, slaggar sig till och med igenom måltiderna.

Jag mår oförskämt bra. Känns som att ha fått tillbaka livet igen! Kanske låter drastiskt, men attans vad jobbig den här graviditeten var, med handen på hjärtat. Bara att kunna andas utan att det tar emot eller gör ont och att kunna äta obehindrat igen. Halleluja! Eftervärkarna är i princip helt borta och märkligt nog blöder jag knappt något heller, vilket är otroligt skönt! Har en del fogkänningar fortfarande, samt att jag känt mig lite allmänpåverkad igår och idag pga att mjölken runnit till rejält (hej fyrkantiga bröst!) men det är helt normalt.

Han har stort närhetsbehov, så han sover kloss inpå mig på nätterna. Hans pappa sover just nu i gästrummet, så att jag och Milian kan härja runt bäst vi vill i vår säng, samt att han lättare kan ta hand om storebror när han vaknar och behöver kissa eller har drömt något läskigt. Lillskrutten sover som sagt galet mycket och bra, så han vaknar oftast bara en eller två ggr och vill ha mat på natten. Fantastiskt skönt, då det innebär att jag också får sova bra och därför har massa tålamod och energi till resten av familjen också under dagarna. Håller bara tummarna att det håller i sig!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-05 09:31:55 följande:

Oj jösses, språkförvirrad! Sitter på jobbet och skriver rapport så glömde slå om till svenska i hjärnan haha. Du fattar nog vad det står?

Hahahaha. Klockrent! Skrattade så att jag kissade ner mig lite, vilket visserligen inte är alltför ovanligt numera. XD
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-05 10:01:19 följande:

Haha ;)

Hur går det med mysarna då? Fortfarande på rosa moln <3

Hur var det förresten när ni upptäckte att det var en liten pojke? Blev ni förvånade? Alla va ju å säkra på tjej

Ja, fortfarande i bebisbubblan här. Dock har jag haft lite allmän sjukdomskänsla pga mjölkstas senaste tre dagarna. Igår var värst och nu idag känns det faktiskt som att det börjar ge med sig. *peppar peppar*

Jag blev inte alls förvånad, men det visste jag att jag inte skulle bli, för jag var inte alls säker. Trodde lite mer på tjej pga alla tecken som visade på det, men hade egentligen ingen magkänsla som sa det. När han väl kom var det så självklart att det var en grabb till. Jag är själv väldigt pojkflickig, så känns väldigt naturligt. Ville inte säga innan att jag önskade en kille till, för det hade ju blivit så fel om det nu hade blivit en tös, men jag kan lova att jag vart långt ifrån besviken när Milian tittade ut. Hjärta
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-05 12:44:51 följande:
    Länge tid än så här har jag aldrig varit gravid! Tvillingarna föddes i v. 37+5, vilket är idag :) Får se hur länge denna stannar. Idag ska vi på studiebesök till förlossningen och imorgon ska jag på extrakontroll för att mitt SF mått stannat på 31 cm :( Jag tycker dock det ser som magen dragit iväg de senaste dagarna.

Jag har varit dålig på att skriva senaste dagarna, men försökt att hinna med att läsa. Så himla roligt med alla positiva besked. Grattis alla! Till plus, lyckade ul etc. Och Symetrical; får jag se en sån där gosig bebisbild till såkommer jag nog att operera ut min unga själv snart ?

Loppan: Jag tycket att ett tul vore mycket rimligare att göra än en glukosbelastning när det inte finns några indikationer på graviditetsdiabetes. Tycker att det är ett väldigt konstigt håll att angripa "problemet " (som kanske inte ens är ett problem) från.
    Åh, en sån fin mage! Håller med om att det ser ut som att den "dragit iväg" en del sedan jag såg den sist. Är övertygad om att allt är som det ska med bebis, men ändå skönt att de dubbelkollar imorgon.
    Keep us updated!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-06 11:44:52 följande:

Med lite vilja kunde hon få det till 32 cm, men det gick även att trycka ihop till 31 cm (samma som förra veckan). Så det i kombination med att jag ligger på den streckade linjen längst ner på kurvan så beslutade hon att skicka remiss till TUL ändå. Känns skönt. Jag är faktiskt inte så super orolig. Men det är alltid skönt att få det kollat. Troligtvis ringer de redan idag.

Hon kollade tappen också. Ca 1 cm kvar, öppen för ett finger och supermjuk. Och huvudet, som jag själv känt inifrån, kände hon innan hon ens hittade tappen. Så det är långt ner :) det lär väl inte betyda något, men det är ju skönt att det inte är helt igenbommat :)

Men skönt ändå att få ett tul!

Jag tror att bebis kommer 16/9. När är bf förresten? ;P
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-06 13:04:31 följande:

Ja men eller hur, hellre att de kollar en gång för mycket än för lite när det gäller ul. Allt ser säkert bra ut. När ska du dit?

Härligt att det händer grejer! När tror du det sker? Vi får ha datumvadslagning på dig också :)

Jag var också på SF-kontroll idag igen och det hade inte ökat för mycket så går säkert bra. Behövde inte göra glukosbelastning iaf men la in en extra kontrollmätning om 2 veckor så ser vi då. Samtidigt tänker jag att så här sent är det ju inte mycket att göra - de behandlar ju inte även om man skulle ha gd tan man ska undvika socker liksom och det kan jag ju göra ändå utan att ta ett test ;)

Skönt att du slipper glukosbelastningen i alla fall!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-06 15:25:28 följande:

Hörrni har haft en konstig grej men inte skrivit om det hör för jag trodde inte det var graviditetsrelaterat. Det är en typ godartad tumör som man kan få när man är gravid som heter pyogent granolum. Säger detta till er för det har inte varit lätt att få detta diagnostiserat. Började som en blodblåsa men växer otroligt fort. Varit hos läkaren 2 ggr med det men de trodde bara det va en blåsa och under sista veckan medan jag väntade på ny läkartid har den växt sig gigantiskt stor. Lägger upp en bild hur det ser ut nu - men kom ihåg att det började som en helt vanlig blodblåsa. 'sorry om det är väldigt äckligt men vill verkligen varna för hade de/jag vetat vad det var hade de kunnat ta bort det på en sekund hos vc men ny blir det ett större ingrepp och måste till lasarettet :(

Men ajdå! När ska de ta bort den då? :-/
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-06 18:22:22 följande:

Ursäkta att jag spammar tråden nu. Men det här var ju lite intressant. Upptäckte nyss att jag blöder lite. Bara brunt och i trosorna och på pappret, så inget "värre". Troligtvis beror det väl bara på att hon retat slemhinnorna. Men man blir ju lite nyfiken på om hon råkade dra igång någon mer aktion därinne :)

Åh, vad spännande! Håller tummarna för att det är en teckenblödning. Men om så är fallet får du nog mentalt ställa dig in på att det blir bebis snart! <3
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-09-07 07:53:24 följande:

Haha nej men precis. Och sen har jag tänkt på att det är ju båda saker som många frågar om så man blir påmind (iaf vad jag märkt i mitt fall) "vad blir det för kön" och kommentarer hur man ser ut. Så är ju svårt att inte få en hang up på det. Så har man redan tankar kring det så späs det ju absolut på. Hur ser det ut i er omgivning hur folk kommenterar? :)

Jag kan ju säga att jag vart till och med trött på alla kommentarer i stil med att om man bortsåg från min mage (som ju dessutom var alldeles för liten enligt de flesta) så syntes det ju för jisse namn inte att jag var gravid! Och det var ju egentligen smickrande kommentarer, men blev som sagt ändå lite less på dem. Kände typ "kan inte jag och min mage få vara ifred en enda dag!??"

Älskar för övrigt att påtala hur stor han var när han föddes för alla som hade en hang up på min lilla mage. Och mycket riktigt blir det nu väldigt mycket kommentarer kring "hur kunde han då plats därinne!?!??" Det undrar förvisso jag själv med. Inte konstigt att jag knappt kunde äta eller andas under tre månaders tid! XD
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend