Gravida från Tempar/Fertility Friend
Wow härligt! Hoppas på samma "tur" då ;)
Hur mycket gick du upp totalt och hur mycket av det har du redan gått ner? Tror du har ganska bra gener på den där punkten där alltså ;)
Wow härligt! Hoppas på samma "tur" då ;)
Hur mycket gick du upp totalt och hur mycket av det har du redan gått ner? Tror du har ganska bra gener på den där punkten där alltså ;)
Ser verkl inte ut som en deg klump. Jätte fin :) hur mår du i övrigt? Hur mycket sover han ? Hur ofta vaknar han på nätterna?
Sover han i eran säng? Åh han är så söt
Oj jösses, språkförvirrad! Sitter på jobbet och skriver rapport så glömde slå om till svenska i hjärnan haha. Du fattar nog vad det står?
Haha ;)
Hur går det med mysarna då? Fortfarande på rosa moln <3
Hur var det förresten när ni upptäckte att det var en liten pojke? Blev ni förvånade? Alla va ju å säkra på tjej
Med lite vilja kunde hon få det till 32 cm, men det gick även att trycka ihop till 31 cm (samma som förra veckan). Så det i kombination med att jag ligger på den streckade linjen längst ner på kurvan så beslutade hon att skicka remiss till TUL ändå. Känns skönt. Jag är faktiskt inte så super orolig. Men det är alltid skönt att få det kollat. Troligtvis ringer de redan idag.
Hon kollade tappen också. Ca 1 cm kvar, öppen för ett finger och supermjuk. Och huvudet, som jag själv känt inifrån, kände hon innan hon ens hittade tappen. Så det är långt ner :) det lär väl inte betyda något, men det är ju skönt att det inte är helt igenbommat :)
Ja men eller hur, hellre att de kollar en gång för mycket än för lite när det gäller ul. Allt ser säkert bra ut. När ska du dit?
Härligt att det händer grejer! När tror du det sker? Vi får ha datumvadslagning på dig också :)
Jag var också på SF-kontroll idag igen och det hade inte ökat för mycket så går säkert bra. Behövde inte göra glukosbelastning iaf men la in en extra kontrollmätning om 2 veckor så ser vi då. Samtidigt tänker jag att så här sent är det ju inte mycket att göra - de behandlar ju inte även om man skulle ha gd tan man ska undvika socker liksom och det kan jag ju göra ändå utan att ta ett test ;)
Hörrni har haft en konstig grej men inte skrivit om det hör för jag trodde inte det var graviditetsrelaterat. Det är en typ godartad tumör som man kan få när man är gravid som heter pyogent granolum. Säger detta till er för det har inte varit lätt att få detta diagnostiserat. Började som en blodblåsa men växer otroligt fort. Varit hos läkaren 2 ggr med det men de trodde bara det va en blåsa och under sista veckan medan jag väntade på ny läkartid har den växt sig gigantiskt stor. Lägger upp en bild hur det ser ut nu - men kom ihåg att det började som en helt vanlig blodblåsa. 'sorry om det är väldigt äckligt men vill verkligen varna för hade de/jag vetat vad det var hade de kunnat ta bort det på en sekund hos vc men ny blir det ett större ingrepp och måste till lasarettet :(
Ursäkta att jag spammar tråden nu. Men det här var ju lite intressant. Upptäckte nyss att jag blöder lite. Bara brunt och i trosorna och på pappret, så inget "värre". Troligtvis beror det väl bara på att hon retat slemhinnorna. Men man blir ju lite nyfiken på om hon råkade dra igång någon mer aktion därinne :)
Haha nej men precis. Och sen har jag tänkt på att det är ju båda saker som många frågar om så man blir påmind (iaf vad jag märkt i mitt fall) "vad blir det för kön" och kommentarer hur man ser ut. Så är ju svårt att inte få en hang up på det. Så har man redan tankar kring det så späs det ju absolut på. Hur ser det ut i er omgivning hur folk kommenterar? :)